Jos kerron neuvolassa hermostuessani retuuttavani lapsia...
ja huutavani heille, kuin hullu niin ilmoittavatko siitä johonkin?
Olen kolmen pienen lapsen " yh" kun mies on reissutöissä ja voimat alkaa olla ihan loppu. Säälin lapsiani, mutta en myöskään mahda hermostumiselleni mitään.
Neuvolassa th aina sanoo, että kerro jos tuntuu etten jaksa. Mutta mitä tapahtuu jos kerron miten asiat oikeasti on? Otetaanko minulta lopulta lapset pois? Tai käykö joku täti vahtaamassa minua jatkuvasti?
Kommentit (18)
Itse ainakin kerron neuvolantädille vain sen että ihan kivasti menee, vaikka totuus onkin ehkä toinen. Olen läpsinyt lastani väsyneenä.
Mulla on 3 lasta myös ja mies reissutöissä.
Sillon, kun mies on kotona niin pystyn vähän paremmin hillitsemään itseäni (huudan, mutta en retuuta).
ap
Ei pelkästään lasten, vaan myös itsesi takia.
Ja eikä mulla ole kuin 2 lasta... Tunnen itseni huonoksi äidiksi. Taas yksi päivä hermonsa menettäneenä takana....
en kertonut että tukistan huudan ja retutan 2v lastani. vauvalle sentäs en mitään.
Minäkin nimittäin sorrun joskus retuuttamaan tai tukistamaan. En hyväksy sellaista käytöstä ja tunnen suurta syyllisyyttä. Tunnen olevani huono äiti ja aina päätän että huomisesta alkaa parempi elämä. Sitten taas menee hermot. Minäkin olen joskus miettinyt, uskaltaisinko kertoa neuvolassa, mutta en kuitenkaan ole kertonut. Säälittää lapset ja väliin yritän heille selittää että äidillä on huono päivä ja väsyttää. Ja että tein väärin kun tukistin, mutta väsyneenä ei aikuisetkaan muista aina olla " kiltisti" .
ei tässä ole kyse sinusta vaan lapsistasi, heidän hyvinvointinsa on sinun tehtäväsi. Joten kerro neuvolassa, he_auttavat_. Tavalla tai toisella, he auttavat sinua ja lapsiasi.
Vierailija:
ei tässä ole kyse sinusta vaan lapsistasi, heidän hyvinvointinsa on sinun tehtäväsi. Joten kerro neuvolassa, he_auttavat_. Tavalla tai toisella, he auttavat sinua ja lapsiasi.
Perheneuvolaan saa sitten ajan jollekkin ja sen luona voi käydä juttelemassa näitä asioita.
Tai ihan terveyskeskuksen psykologille.
Molempia olen käyttänyt ja ei multa lapsia ole viety.
Ja on ilmoitettu lastensuojeluun, mutta ei sieltä ole tultu käymään, koska väärinhän ne sun ja mun teot on, mutta ne ei kuitenkaan ole niin isoja, että lastensuojelun tarttis tehdä siitä haloo.
Näin on.
Ja apua olen hakenut monelta taholta.
meilläkin saa esikoinen välillä tukkapöllyä kun ei mikää muu
tehoa. muut keinot vaan vähissä ja tämäkään ei aina auta kuin hetkeksi. harvoin näin tapahtuu, että tähän on sorruttu mutta
AINA siitä on huono omatunto ja asia käydään läpi perinpohjin.
en ole puhunut neuvolassa, enkä puhu.
olen puhunut sen sijaan esikoisen uhmasta ym. käyttäytymisestä mutta siihen ei ole mitään apuja tullut.
ja mies aamusta iltaan pois kotoa.
Vierailija:
Vierailija:
Yritä saada konkreettista kodinhoitoapua kunnalta. Kerro että et jaksa, tarvitse apua. On heidän jo lastensuojelullinen velvoitteensa edes yrittää löytää teille kotiin jotain apuja.
Meidän perhe- uusimmassa numerossa oli minusta hyvä juttu vanhempien aggressiosta. Itsekin menetin hermoni yksivuotiaaseeni, seurauksena huutamista ja syöttämistä liian kovakouraisesti.
Joku auttava puhelin on, johon voi soittaa nimettömänä (tästä artikkalista luin): se oli Mannerheimin lastensuojeluliiton vanhempainpuhelin.
Voimia!
Mä olen yksin tommosen uhmaikäsen 2,5v vilkkaan tytön kanssa. Välillä vaan palaa päreet. Enkä todellakaan tunne huonoa omaatuntoa huutamisesta. Meillä huutaminen nyt vaan menee välillä paremmin perille kun puhe, eikä se lapsi siitä rikki mene.
älä säikähdä, ei lapsiasi sillä perusteella huostaanoteta! Parhaimmassa tapauksessa saat apua omaan jaksamiseesi, esim. perhetyötä tms. Sinun on nyt äitinä uskallettava avata suusi, ja saatava apua tilanteeseesi. Ei ole lapsille mitenkään hyväksi, että äiti heitä väsymyksen vuoksi retuuttaa. Tämä ei silti tarkoita, että olisit huono äiti. Tarvitset vain apua ja tukea ulkopuolelta! Uskalla avata suusi!