Mikä mussa voi ärsyttää muita, vaikka olen ystävällinen? Esim. asiakaspalvelussa asiakkaana??
Mä en tajua, miten välillä toiset on tosi nokkavia, vaikka ystävällisesti käyttäydyn.
Kommentit (12)
tietty osa ihmisistä käy aina sellaisten kimppuun.
lahjakas ja täydellinen, että ihmiset purkavat sinuun kateuttaan ja katkeruuttaan.
Tietysti ärsyyntymisen näyttäminen on epäpätevyyttä.
että joskus muuten fiksulta ja ystävälliseltä vaikuttanut ihminen pilaa koko vaikutelman jollain pienellä, ehkä typerälläkin huomautuksella tai teolla. Se voi vaikuttaa asiakaspalvelutapahtumaan tunnelmaa viilentävästi =)
ei kerrassaan mikään riitä ihmisille.
mä käy töissä aamuisin hakemassa sämpylän lähikahviosta ja mua RIEPOO joka ainoa kerta se tapa jolla niiden myyjätär sanoo " HHHeiiii" , ja " HHHyvÄÄÄ RRRuokahhhalua! oikein sellaisella armollisella äänellä maireasti hymyillen vähän kuin olisi joku 1970-luvun tv-psykologitäti.
Miten ne on nokkavia? Yritätkö sä itse olla jotenkin liian ystävällinen? Tietää kaikesta itse kaiken?
tuntuu että aina kun jonnekkin menen muamulkoillaan ja jokapaikassa missä nimi pitää sanoa mun nimi aina muistetaan.
kouluissa, kuntosalilla, lääkärissä yms.. tuntuu että aina mä jään jotenkin mieleen. oon miettiny et eikö mun pärstä sit vaan miellytä
ylimielisyytenä, että asiakaspalvelija sanoo asian, jota kysyn jonain yleisenä totuutena, joka pitäisi tietää. Vaikka sitä vartenhan ne ovat siellä, että niiltä kysytään.
Kai mä yritän olla " Liian kiva" . Joskus heitän itsestäni herjaa.
Vierailija:
ylimielisyytenä, että asiakaspalvelija sanoo asian, jota kysyn jonain yleisenä totuutena, joka pitäisi tietää. Vaikka sitä vartenhan ne ovat siellä, että niiltä kysytään.
Ne asiakaspalvelijat saattavat joutua vastaamaan samaan kysymykseen sadannen kerran samana päivänä, ja turhautuvat siihen. Tietysti asiakaspalvelijan pitäisi muistaa, että se asiakas on siinä tiskillä vasta ensimmäistä kertaa sinä päivänä, eikä ole syypää siihen omaan turhautumiseen. Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, (en muista numeroa) ärsyyntymistä ei saisi näyttää, mutta varmasti se joskus näkyy.
Yleisesti ottaen asiakaspalvelijalle (puhun nyt kaupan kassoista ja muusta ' ' liukuhihnatyöstä' ' ) ei tarvitse liiemmälti jutustella, se mitä pidät hyvänä vitsinä on luultavasti väsynyt, tuhanteen kertaan kuultu juttu hänelle ja asiakaspalvelija vain pakottaa teennäisen hymyn naamalleen. Liiallinen ystävällisyys voi myös tuntua feikiltä ja alentuvalta.
Se aiempi asiakaspalvelija.
Ärsytin aina muita vaikka olin oikeasti liiankin kiltti ja hyväntahtoinen.