Onko joidenkin lapset tosiaan 10 tuntia päivässä hoidossa?
Kommentit (13)
Vierailija:
Eli 9 tuntia toissä. Ja päivä pitkittyy - ainakin minun alallani.Joten useinmiten tulee toissä oltua noin 9h 30 min.
Lapseni hoitopaikka on sentään 15min päässä toistä. Kotimatka on pitkä.Jos ei olisi hoitopaikkaa tyopaikan vieressä, niin tulisi helposti 11 tuntia hoidossa vietettyä.
ja, jos vanhempien työvuorot menee pahasti solmuun, niin sitten päivä pitenee lapsellakin... eivät kaikki ole töissä virka-aikana.
Silti... mielestäni sekin on tosiaan parempi kuin vanhempien työttömyys.
Terkut täältä paperitehtaiden varjosta...
(itse tosin olen töissä virka-aikaan)
8 tunnin työpäivä ja tunnin työmatka. Eihän siinä muuta tarvita.
meillä on erään perheen lapset hoidossa klo 6.45-17.30
Jotkut päiväkodit sellaisia sääntöjä kehittelevät, mutta niistä ei kyllä tarvitse piitata, jos hoidontarve oikeasti on pitempi.
Ei joka päivä, mutat 2-3 kertaa viikossa. Joskus jopa 11 tuntia. Ei ole kyllä mitäänmaksimirajoja ainakaan meidän hoidossa.
ulkomailla, mies joutuu viemään ja silloin lapsilla pitkät päivät. Tavallisesti 7:30 - 16:50 toisella ja toisella 7:50 - 16:30. Ovat siis eri hoitopaikoissa kaiken lisäksi.
Aika monella esim. täällä etelässä tilanne se, että vanhemmat käyvät pk-seudulla töissä kehyskunnista. Työmatkaan menee helposti tunti/suunta, ja tällöin päivä tulee pakostikin pitkäksi myös lapselle. Mut eiköhän se ole kuitenkin parempi kuin vanhempien työttömyys. Ihme jutuista sitä jaksetaankin teilata toisia ihmisiä!
Eli 9 tuntia toissä. Ja päivä pitkittyy - ainakin minun alallani.
Joten useinmiten tulee toissä oltua noin 9h 30 min.
Lapseni hoitopaikka on sentään 15min päässä toistä. Kotimatka on pitkä.
Jos ei olisi hoitopaikkaa tyopaikan vieressä, niin tulisi helposti 11 tuntia hoidossa vietettyä.
Mulla 8h, johon SISÄLTYY ruokatunti.
6.45-16.45.
8H tunnin työpäivä ja kuljetaan yhdessä miehen kanssa samalla kyydillä, joten matkoihinkin menee kauan.
Toinen vie hoitoon ja tekee illasta pitempää päivää ja toinen menee aamulla aikaisin ja hakee sitten lapset hoidosta. Näin on päästy suunnilleen 9h hoitopäiviin, josta siitäkin on huono omatunto.
Teillä, jolla lapset on 10-11h tuntia päivässä hoidossa, ette taida ehtiä kotona muuta kuin syödä iltapalan ja aloittaa iltatoimet.....
normaali 8 tunnin työaika ja siihen vielä työmatkat päälle, niin ihan normaalilta kuulostaa.