Jotenkin harmitti synnytysvalmennuksen synnytysvideo kun oli niin " puhdas"
se näytti siinä videolla niiiiin helpolta ja näin ekaa odottavana en kyllä todellakaan usko että se noin helposti käy :( tuli ehkä sellanen ruusuisenpunainen kuva koko tapahtumasta.
Kommentit (12)
Mutta verta tms. en niin kauhistelis, sitä ei juuri huomaa. Kun istukka syntyy niin vauva on jo sylissä. Synnyttäminen on kuten kova kova jumppatunti, sattuu, hikoiluttaa, ähisyttää...mutta mun mielestä siitä on tehty paljon kauheampaa kun se onkaan!
Tietty yllätyksiäkin voi tulla mutta mun mielestä ei ole mikään ihme jos vauvan synnytys kestää kun äiti on kovissa puudutuksissa jotta saa jopa nukkua. Ei kai sinne saliin mennä nukkumaan vaan hommiin eli synnyttämään se vauva maailmaan!
Mä oon jo kolme luomuvauvaa saanut vauhdilla maailmaan eikä mitään toimenpiteitä tai lääkkeitä ole tarvittu. Yleensä yksi toimenpide johtaa toiseen eli puudutukset lisäävät muita toimenpiteitä ja ongelmia.
yhtään valmennusvideota en ole nähnyt. Enkä ole mihinkään valmennukseenkaan päässyt. Tosin... synnytyksiä on yhtä monenlaisia kuin on äitejäkin.
Olihan se melkoista tuskaa. Ja nyt toisen kanssa pelottaa kun tietää miten kamalaa se tosiaan voikaan olla. Toisaalta, olo on jo niin kivulias näillä viime metreillä, joten on valmis kestämään ihan mitä vain että tämä loppuisi...
se videon äiti saada jo aikasemmin muutaman lapsen kun tempas sen ulos niin näppärästi :) ihmetyttää vaan että miten ne oli saanut kuvattua noin kauniin synnytyksen, eli mikä säkä voi olla että osuu tollanen synnytys kohdalle... hieman vaan jännittää kun mieskin katto sen videon ja ehkä luulee että asia voi tapahtua noin helposti :(
t ap
tässä pohdinkin että onko sitä loppuvaiheessa jo niin tuskanen että kestää mitä vaan kunhan se lapsi saadaan ulos?
ap joka oottelee siis ekaansa
Itse halusin nimenomaan synnyttää luomuna, mutta en pystynyt, kun supistukset olivat liian lyhyet, eikä homma edennyt. Eli luonnon syy..Sitten pakolla sain tippaa ja epiduraalin, että olisin selvinnyt hommasta hengissä. Hätäsektiokin oli lähelle, ennen kuin imukupilla satiin vauva ulos. Siinä meni mun haaveet luomusynnytyksestä.
Toivottavasti nyt et ihan tosisassi tuo omaa kantaasi noin julmasti esille?? Itse olosuhteiden pakosta synnytin luomuna ja " nukuin" =taju lähti. Kyllä välillä ja SILTI muita toimenpiteitä (=imukuppi) tarvittiin. Kaikilla ei synnyt vauhdilla, kuten sinulla ja puudutukset eivät todellakaan hidasta synnytystä. Onko vaikea uskoa, että jokainen synnytys ja synnyttäjä on erilailnen? MIkä sinulle sopii, e välttämättä sovi kaikille muille?
Ei kai sinne saliin mennä nukkumaan vaan hommiin eli synnyttämään se vauva maailmaan!
Mä oon jo kolme luomuvauvaa saanut vauhdilla maailmaan eikä mitään toimenpiteitä tai lääkkeitä ole tarvittu. Yleensä yksi toimenpide johtaa toiseen eli puudutukset lisäävät muita toimenpiteitä ja ongelmia.
[/quote]
Siltä musta tuntu..Ja mua sattu lopussakin vain supparit ja nehän tulee ajoittain. Toisaalta sai koko ajan tuskailla, kun tiesi, että pari minsaa ja taas se kauhukourakouristus tulee. Kätilökin sanoi, että kyllä jaksat ja kyllä sitä pakolla van jaksaa. Mutta kamalaa se on vaikka joku muuta väittää.
tummat hiukset ja nainen jolla pitkähköt vaaleat hiukset? Ja jossain kohdassa soi taustalla " I am sailing" ? Ja hetkeä ennen kuin vaaleahiuksisen vauva syntyy niin tämä sanoo " mikä kauhea kipu nyt tuli" ? :)
sellanen :) siinä oli joku tumma hiuksinen nainen ja sen mies. nainen synnytti kyljellään ja mies piti kai jalasta kiinni. Kätilö otti kopin vauvasta ja nainen huusi siinä kun vauvan pää tuli näkyviin ja sitten ihan lopussa... mutta vauva oli niin ihanan ja hempeän näköinen ja äiti ei mitenkään hikinen tai mitään... tosin oli vähän kauempaa kuvattu ettei ihan siitä viidestäsentistä...
ap
Kipu meni kai kivunsietokynnyksen ohi. Olin vain kuin lahna, enkä ponnistanut enää, vaikka kaikki sitä huusivat. En tuntenut mitään ja katselin vain kattoon. Sitten vietiin leikkuriin.
Itse luulin, etten vuotanut yhtään, kunnes papereissa lukikin, että aika pahasti vuosin ja hemppa laski alle 80
leikattu koko versio. Meille näytettiin Kättärillä ihan pliisu video. Mutta eihän kukaan halua pelotella. Itse huusin kuin teurastettava sika loppuvaiheen eli ainakin 4-5h. Nyt odotan toista ja kauhulla odotan synnytystä, kun tiedän mikä helvetti se on maan päällä.