Onko kenelläkään ollut rytmihäiriöitä?
Mulla on ollut viikon ajan hirveää tykytystä ja lisälyöntejä... Pelvottaa... Takana kova stressijakso ja rikkonaista unta...
Ovatko tulleet nyt jäädäkseen, kun kerran puhkesivat? TK:sta antoivat betasalpaajaa.
Kommentit (5)
ilmestyä, jos altistavia tekijöitä tulee kehiin; kahvi, krapula, vähäinen lepo, stressi, alkava flunssa tms.
Ei niissä ole oikeasti mitään pelättävää kunhan on ensin ultralla todettu, ettei sydämessä ole anatomista tai fysiologista vikaa. Beetasalpaajat auttaa ainakin mulla tosi hyvin.
Kerran kävin tk:ssa,s.filmi ok. Välillä hyviä jaksoja,ettei tykytä eikä muljahda, mutta nyt raskaana(rv22) on taas tykytellyt ja muljahdellut päivittäin. Olen ajatellut, että jos olisi vaarallista, olisi se kai jo selvinnyt minulle.?
Ihanko totta - mä olen vetänyt suklaata ihan himona, kai johtuu unen puutteesta ja lievästä masennuksesta... Ja sekö provosoi niitä?
Ensin tuli yöllä, ne herätti kesken unienkin (!), nyt tulee päivälläkin. Ei rasituksessa, vaan sitten kun stoppaa. Ja mitä enemmän ajattelee asiaa, sitä enemmän niitä tulee... Miten semmosen kierteen saa poikki?
ap
Olin tuo, joka ekana mainitsi suklaan :). Ja mulla parhaillaan menossa juuri ko. jakso. Viimeksi on ollut tällaista ehkä vuosi sitten. Mulla on hirmuinen stressisyksy ja tämä on nyt seuraus. Nimenomaan lepo ja rentoutuminen on myrkkyä...silloin tykytys iskee :(. Toisaalta siitä voi itse päätellä, että on kyse hyvälaatuisesta vaivasta, vaikkei se siltä tunnukaan...
Kierteen viheltäminen poikki on vaikeaa. Beetasalpaajat on hyväksi siksi, että ne rauhoittaa sydäntä ja siten myös mieltä, vaikka eivät rauhoittavia olekaan. Sen lisäksi mulla auttaa säännöllinen rasittava liikunta ja niska- ja rintalihasten venyttely, jotka jotenkin auttaa rentoutumaan paremmin. Jos nukahtaminen on vaikeaa, nukahtamislääkkeistä voi saada tilapäisavun, joiden turvin saa univelkaa pois.
Hae hakusanalla, niin löydät enemmänkin kokemuksia. Yleensä ne ovat aina vaarattomia. Joskus toki vaarallisia mutta se on harvinaista. Mulla on ollut niitä riesana 12 vuotta. Joskus enemmän, joskus tosi harvoin. Stressi altistaa niille AINA, mulla siis. Kahvia en voi juoda ollenkaan enkä coca colaa. Suklaata pitää syödä maltillisesti jne. Ne kaikki stimuloi mulla rytmihäiriöitä (se kofeiini). Väsymys on myös paha mutta yleensä tuo tykytys ruokkii unettomuutta...