Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulee 5-vuoden ikäero lapsille. Kokemuksia?

Vierailija
17.01.2008 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni odotti minua innolla syntyväksi ja hoiti minua mielellään äitini kanssa pienenä. Isompana ei kestänyt minua silmissään, koska onnistuin aina tekemään jotain tyhmää hänen kavereittensa edessä, kuten laulamaan Madonnaa omilla sanoilla siansaksa englanniksi ;)

Tullessani täysi-ikäiseksi, välimme lämpenivät ja nyt olemme todella läheisiä.

Vierailija
2/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä hoidin siskoani ja leikinkin hänen kanssaan. Isompana ei olla juuri tekemisissä koska ollaan ihan erilaisia ihmisiä (suunnilleen vastakohtaiset luonteet).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen nyt 6v ja jos hyvin käy, hän saa sisaren/ veljen kun hän on 7...

Vierailija
4/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6 vuoden ero, isompi tyttö, pienempi poika. Suhde on aivan loistava, leikkivät, halailevat ja nukkuvat vierekkäin. Kun sisko ei saa unta, menee pikkuveljen viereen, koska sen tuhina kuulema nukuttaa. Mitään negatiivistä ei ole vielä sattunut, mutta ehkä suhde tästä viilenee kun ikää karttuu.

Vierailija
5/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ei olla mustasukkasia, hoitavat apuna innoissaan vauvaa.

Saa keskittyä vauvaan ja silti jokainen iso kerkee saamaan huomioo.

Vierailija
6/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/7 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä lasten kanssa omanlaisia juttuja aina yhden lapsen kanssa vuorotellen. Toisaalta taas kahden isomman kanssa voimme esim. pelailla lautapelejä jne. Isommat osaavat myös joskus leikittää nuorimmaista, eivätkä suutu, jos hän " rikkoo leikit" tai muuten vaan sekottaa paikkoja.

Isommat lapset leikkivät myös keskenään yllättävänkin hyvin, erityisesti tykkäävät käydä ulkona yms. Vanhin pystyy tietyllä tavalla vielä olemaan lapsi, kun on pienempiä sisaruksia, joiden kanssa voi vielä antautua leikeille eikä tarvitse puhua pojista ja meikeistä ja musiikista.

Minuakin suuret ikäerot ensin pelottivat, mutta aika on näyttänyt, että näin on meidän perheelle hyvä. Varmasti ongelmia tulee, varsinkin kun esikoinen tulee vanhemmaksi, mutta ainahan jotain tulee, oli lapset sitten millä ikäerolla tahansa :)

Oman jaksamisen kannalta on myös ollut mukavaa, että lapsilla on isot ikäerot. Jokaisen lapsen jälkeen olen myös voinut olla töissä yms. muutaman vuoden. On myös helppo lähteä esimerkiksi kylään kahden nuorimmaisen kanssa, isompi kulkee jo itsestään ja on vain yksi nosteltava /työnnettävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi