Oma mieheni ei edes omista pitkiä kalsareita. :)
Mielenkiinnolla luen keskustelua mitä ja miksi pitkien kalsareiden alle.
Kommentit (18)
ja niitäkin pitää vaan kovalla pakkasella jos menee ulos tekemään jotain hommia.
Miehellä liikunta ei ole vain harrastus vaan ammatti.
Koko perhe liikumme paljon. Poika 3v ei myöskään omista pitkiä kalsareita.
ap
päin vastoin, tehdään päivittäin koiran kanssa pitkiä lenkkejä, satoi tai paistoi ja muutenkin ollaan ulkona paljon. Mies vaan ei tykkää pitkistä kalsareista, ahdistaa kuulemma.
työskentelee ulkona liikkuen monta tuntia päivässä säällä kuin säällä, joten kalsarit on aika must ja vieläpä mahdollisimman laadukkaat.
sil sit sukkahousut???
Ei mun mies ainakaan tarkene pihalla kovalla pakkasella ilman kalsareita...ja me ollaan kyl pihalla aika paljon..
Sitten hän sai kylmästä eturauhastulehduksen ja joutui jonkin leikkaukseen tms. Sen jälkeen hän osti pitkät kalsarit.
Vapaalla farkkuja, sammareita tms tähän vuoden aikaan.
ap
Se ei oo vaan " coolia" ja miehisyys kärsii.
" Kyllä mä pärjään ilmankin" -asenteella.
Itse käytän kyllä kovilla pakkasilla kokonaista lämpökerrastoa johon kuuluu housut ja pitkähihainen paita. Siis jos olen kauan ulkona.
Ei munkaan miehellä ole tavallisia pitkiä kalsareita. Hänellä on muutamat tekniset kerrastot ja niitä käyttää jos harrastaa jotain talviurheilua tai esimerkiksi ollaan oltu trekkaamassa, niin hänellä on kerrasto ja kuorihousut.
Ei mulla itsellänikään ole pitkiä kalsareita. Mä käytän noita teknisiä kerrastoja hiihtäessä (silloin kun täällä etelässä pääsee hiihtämään), mutta muuten ei juuri ole tarvetta. En mä käytä sukkahousujakaan ellei mulla ole hametta päällä.
Talviulkoilut menevät sillä, että on kunnon kengät, ulkoiluhousut, polvisukat ja vähän pidempi takki.
pitkät kalsarit ne on teknisetkin. Ihme vouhotusta nuo hienot nimet. Mun miehellä on kyllä teknisten lisäksi ihan raappahousujakin. Käy talvella laskettelemassa, pelaamassa lätkää ulkojäillä, juoksemassa ja metsätöissä. Teidän vellihousut istuu tietsikalla tai ei kehtaa puhua pitkistä kalsareista. Onneksi mulla on mies eikä vaimoa.
No ehkä oli turhaa terminologiaa, mutta mun mielestä pitkät kalsarit tarkoittavat yleensä puuvillatrikoisia pitkälahkeisia alushousuja ja niitä ei voi käyttää missään tilanteessa, jossa joutuu hikoilemaan. Jos siis tavoitteena on pysyä lämpimänä. Voivat olla ihan käyttökelpoiset esimerkiksi työmatkalla jos on oikein kovat pakkaset.
Sen sijaan urheillessa taas noi tekniset alusvaatteet ovat käteviä, koska hiki ei jää iholle irti.
Koska käyttötarkoitukset ovat erilaiset, niin pidin tärkeänä käyttää eri termejä. Toki olisi voinut puhua alusvaatteista ylipäätään, mutta halusin nyt erotella nämä eri käyttötarkoitukset.
21
Mutta jos puistossa ja retkillä ja hiihtämässä ja luistelemassa pärjää ilman, mikäs siinä?