Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3v jäi kotihoitoon... Kaapillinen vaatteita jää käyttämättä! =/

Vierailija
11.01.2008 |

3v tyttömme jäi joulukuun alusta kotihoitoon, kun jäin itse äitiyslomalle. Ennen sitä oli ryhmiksessä joka päivä ja vaatetta kului aika paljon, kun piti olla varavaatetta ja joka päivä vaihtaa uudet sisävaatteet... Nyt olen huomannut, että samoilla vaatteilla mennään pitempäänkin ja melkein kaikki kaappiin kertyneet vaatteet jäävät käyttämättä muut! Tytöllä on kauniita ja hyviä vaatteita joten ihan surettaa, kun väkisinkin jäävät pitämättä! =/ Yritän aina välillä vaihdella, ettei ihan samoissa juuri pestyissä housuissa olisi mutta kun sisähousuja on 10-15 kpl niin ei niitä tule pidettyä kaikkia millään! Kohta alkaa pieneksi käymään niin sitten pitää myydä huutiksessa puoli ilmaiseksi... kun tuleva vauva on poika ja viimeisemme.

Typerä turhamainen huoli, mutta suututtaa välillä silti!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti pistät pyykistä varastoon, ettei tule heti käytettyä uudelleen. Kierrätä vaatekertoja. Meillä on myös lapsilla paljon vaatteita, koska olen suoranainen vaatefriikki. Onhan se kiva kun on mistä valkata.

Vierailija
2/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän vaatetta. Ei me ainakaan kotona kökötetä ja 3-vuotiaana kumpikin on mennyt itsekseen jo kerhoon, muskariin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen viimeisilläni raskaana, joten kotona melkein ollaan oltu kun en jaksa enää juurikaan mihinkään lähteä... tyttö alkaa käymään nyt seurakunnan kerhossa, mutta muuten on kotosalla.

hoidossa kului vaatetta ihan eri tavalla, kotona taas ei juurikaan! =D

ap

Vierailija
4/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet viimeiset 9 kuukautta tiennyt mitä on luvassa.

Vierailija
5/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhin lapsi oli kotihoidossa kouluun saakka. Nuoremmatkin olivat jo reilusti yli kolmevuotiaita, kun aloittivat päiväkodin. Kotona pärjäsimme paljon pienemmällä vaatemäärällä. Nyt päikkäriin pitäisi hankkia sitä sun tätä ja kun ei rahat riitä kerralla kaiken hankkimiseen. Minä kyllä välillä olen sanonut opettajille suoraankin, että päiväkoti vaatii paljon enemmän samanlaisia vaatteita kaikille lapsille ja siitä minä en tykkää. Välillä jätän ulko- ja sisävaatteita viikonlopun yli päiväkodille, koska tiedän, että me emme niitä kotioloissa tarvitse, vaikka menisimmekin ulos säällä kuin säällä.

Vierailija
6/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä tekisin.

Vierailija
7/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä huolimatta että olenkin tiennyt olevani raskaana....! meillä myös hoidossa pidettiin yleensä kahdet varavaatteet (sisävaatteet) + varasukkiksia, sukkia, pikkuhousuja... niitä pestiin tarpeen mukaan ja vein aina uudet tilalle. jokaisen hoitopäivän jälkeen myös kotona piti vaihtaa vaatteet, yleensä olivat sen näköiset! ja kun kotiintullessa vaihdettiin vaatteet, ne saattoivat likaantua jo samana iltana ja sitten vaihdettiin taas seuraavana aamuna uudet jne jne.

että kyllä sitä vaan kului! =)

ap

Vierailija
8/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

in murheista keskustella aihe vapaalla!

Mutta kyllä minuakin vähän ihmetyttää, miten muka päivähoidossa meni niin paljon enemmän vaatteita kuin kotona? Siis ulkoilethan varmasti lapsen/lapsien kanssa silloinkin kun hän on kotihoidossa, ja vaatteet kastuvat ja kurastuvat. Ja ihan samalla tavalla päivän aikana vaatteet sotkeutuu syödessä, askarrellessa ym. kotona kuin päivähoidossakin...Etkö sitten silloin vaihda lapselle puhtaita vaatteita? Mä en vain ymmärrä, miksi päivähoidossa menisi normaalin arkipäivän aikana yhtään enempää vaatteita kuin kotona? Ihan samanlainen arkipäivähän siellä vietetään, eikö?

Ja eniten ehkä ihmetyttää, miksi lapsella pitäisi olla pelkkiä sisähousuja 15 kpl, oli kotihoidossa tai päiväkodissa?!? Siis jos yhdet on päivän aikana jalassa ja toiset varalla ja kolmannet sitten vielä varan varalla, niin eikö silti alle kymmenet housut riittäisi? Lapsiperheessä kun kuitenkin pestään pyykkiä lähes joka päivä, eikö? Luulisi, että esim. 8-9 housut riittäisi paremmin kuin hyvin. Siinä olisi kolmeksi päiväksi puhdasta housua, ja vähintään kolmen päivän välein sitten kuitenkin tulisi pyykistä varmasti puhdasta.

Meillä pojalla (nyt eskarissa) on juurikin 8 sisähousut (just laskin) ja vähemmälläkin pärjättäisiin (4-6 housut varmaan riittäisi). Ja en kyllä tosiaan ole huomannut, että päivähoitopäivän aikana menisi jotenkin enemmän vaatteita. Samoja juttujahan sitä päivän aikana tehdään niin kotona kuin tarhassakin...

Vierailija
9/9 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huonompia vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän