Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä ok polttaribudjetti 50e/osallistuja + omat ruuat ja juomat ravintolassa??

Vierailija
10.01.2008 |

Osallistujia 9. Mun mielestä ihan liikaa!! Olen pienituloinen joten ei ole varaa, täytyy varmaan sanoa etten voi osallistua polttareihin kun budjetti liian paljon kukkarolleni :/ Sitten vielä häälahjaan rahaa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyyriiltä kuulostaa.

Vierailija
2/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

avantosauna porukalle (itseäni ei kiinnosta pätkääkään, inhoan saunoa muiden seurassa ja avantoon minua ei saa sitten millään!), tuo vie jo lähes 1/3 budjetista. Kosmetologi/hieronta, ravintolailta ja hotellihuone morsiamelle.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvä tapa polttareissa on tehdä niin, että sovitaan budjetti ennen ohjelmaa. Mä olen tehnyt ihan niin, että olen laittanut sähköpostikyselyn, jossa olen selvitellyt sopivaa summaa. Rahat myös kannattaa kerätä etukäteen, varsinkin jos porukka on iso ja sekalainen.

Sitten kun ohjelma on jo suunniteltu ja varattu, niin on vähän liian myöhäistä valittaa.

Ihmiset ovat liikkeellä aika eri summilla rahaa, työssäkäyvälle tuo nyt ei ole kovin paha summa. Opiskelijalle taas aika iso.

Vierailija
4/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päälle sitten vielä ruoat ja juomat ravintolassa. Jos ei ois ollut hyvä ystävä kyseessä, olisin jättänyt väliin.

Vierailija
5/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisbudjetti on 450e, jolla kyllä pitäisi mun mielstä saada vähän enemmän.

Vierailija
6/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö murto-osalla tuosta budjetista olisi tehnyt kivat ruuat jonkun kaverin kotona, koristellut kotia vaikka kylpyläksi tai etelän lomakohteeksi, joku kaveri tehnyt hieronnan ja menty yhdessä saunomaan sinne kaverin saunaan? Morsiussaunaan joku juttu korvaamaan kesäistä seppelettä.

Mielikuvitusta tuntuu puuttuvan, kaikki pitäisi rahalla saada jostain. Voishan sen morsiamen napata vaikka töistä, viedä side silmillä tälläseen jonkun tyypin kotiin ja sitten siellä kaikenlaisia ylläreitä, vaikka jo naimisissa olevien kaverien tekemä ohjevihko liiton " tiukkoihin paikkoihin" tms... Sitten vois vaikka vähän leikkiä ja laitella toistensa hiuksia, laulaa yhdessä karaokea, tehdä jalkakylvyn morsiamelle jne.

Vierailija
7/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti polttareissa (niinkuin kaikissa muissakin sosiaalisissa tilanteissa) yleensä joutuu sen verran joustamaan, että vaikka kaikki ohjelma ei olisikaan mukavinta itselle, niin se voi silti olla muille mukavaa.

Jos morsian pitää saunomisesta, niin sauna on mun mielestä ihan hyvä ja perinteinen ohjelmanumero.

Jos itse et vieraana pidä saunomisesta, niin sitten vain suu kauniisti suppuun ja annat muiden nauttia saunomisesta. Varaat vaikka itsellesi naistenlehden luettavaksi siksi aikaa kun muut saunovat.

Kannattaa ylipäätään avata suunsa ohjelmasta jo mahdollisimman varhain polttarisuunnittelussa eikä vasta silloin kun on jo varaukset tehty.

7

Vierailija
8/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avanto, kosmetologi, rafla ja hotellihuone? Jos sauna ja avanto on n. 100e jää vielä 350e. Kosmetologi 50e? Ruoka ja juoma max 100e. Hotellihuoneelle jää vielä 200e. Aika kovilta hinnoilta tuntuvat.

Vierailija
9/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kokoonnumme vielä suunnittelemaan, mutta kaaso on nämä jo mielessään päättänyt ja ottanut selvää hinnoista. Mutta on siis varmaan mahdollisuus vielä ruikuttaa noista, etenkin tuo sauna on tosi tyhmä idea koska se olisi päivällä ja sen jälkeen pitäisi sitten porukan laittautua ravintolaa varten, hiukset ja kaikki. Tyhmä idea. Ja itse en siis tosiaan sinne saunaan mene, joten istunko siellä jossain pukuhuoneessa sitten yksin ja maksan silti siitä lystistä osani :/

ap

Vierailija
10/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sauna maksaa 150e! Siksikin se on mielestäni ihan älytön juttu. Lisäksi tulee kustannukset taksimatkoista, koska taksilla ainakin morsianta kuljetetaan, ja illalla vielä baariin uppoaa helposti paljon rahaa.

ap

Vierailija
11/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin että sitä rahaa kuluu väkisinkin ja jos tuota halvemmalla haluaa päästä niin ei voi muuta kun mennä picnikille ja tarjota juhlakalulle kaljan kapakassa...

Naisilla tuo budjetointi tuntuu pysyvän paremmin hallussa, miehillä ei tunnu olevan mitään tolkkua! Omissa polttareissani budjetti taisi olla tuo 50¿ per pää, miehellä luultavasti ainakin tuplat ellei enemmän...

Vierailija
12/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en osallistuisi

Vierailija
13/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna minä ap sanoisin että liian kallis, joudun jättämään väliin.

Tulevana morsiammena omiksi polttareiksi riittäisi hyvä seura. :)

Ja tympiää jos sauna päivällä jne. Ja morsiammen hotellihuone?? Haloo? En mä yksin haluaisi mihinkään hotelliin vaikka joku muu sen maksaisikin..

Vierailija
14/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap et voi silti ajatella että kaikki tehdään sinun tahtosi mukaan. Jos morsian tykkää saunoa, on hänen saunottamisensa hyvä idea, siitäkin huolimatta ettet sinä ap tahdo osallistua. Ja on muutenkin sellainen tavallisen polttarikuvio ohjelman aluksi. Sillä puhdistautumisella on sellainen symbolinen merkitys myös.

Vierailija
15/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on polttarikokous vielä edessä, niin nyt sitten esität siellä itsellesi mieluisampia ideoita. Kukaan ei pidä ruikuttajista eikä varsinkaan sellaisista, jotka vain valittavat mutta eivät esitä rakentavaa vastaideaa.

Mietit siis itse nyt muutaman hyvän ohjelmanumeron, joiden kustannukset ovat pienemmät kuin kaason suunnittelemien. Esität ne asiallisesti ja kauniisti ja varmaan joku niistä toteutetaankin.

Ei tietenkään kannata olettaa, että joka ideasi menee läpi. Ja valitettavasti saatat joutua osallistumaan sellaisiin ohjelmanumeroihin, jotka eivät ole kaikista mieluisimpia Sinulle, kyseessähän eivät ole sinun polttarit.

Aikuiset ihmiset osaavat kuitenkin käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla. Jos siis perinteinen saunominen on yksi ohjelmanumero ja sinä et halua saunoa, niin jättäydyt sitten siksi aikaa vaikka pukuhuoneeseen istuskelemaan tai valmistelet seuraavaa ohjelmanumeroa tai vaikka ruokailua. Polttareita ei järjestetä sinulle, joten varmasti joudut tekemään kompromisseja omien mieltymystesi suhteen.

7

Vierailija
16/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni tuo 50¿, mutta siihen sisältyi myös baarissa juodut rahat.

Kylpylä, morsiammen hieronta ja porukalla järjestetty ruokailu kuului ohjelmaan.

Kaikilla oli hauskaa.

Vierailija
17/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kotihoidontuella, mulla ei ole kerta kaikkiaan varaa maksaa 50e+ omat ruoka+juoma(max 20e olis selvittävä)+häälahjaan 25e jos menen yksin. Lisäksi bensakulut mitä tulee polttariajeluista ja häihin ajosta.

Siis yhteensä yli 100e menee yksien häitten takia!! Eieiei. Ei mulla ole varaa! Loukkaantukoon akveri sitten, mutta ei vaan ole varaa!!

ap

Vierailija
18/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli viime kesänä 90 e/per nenä.

Vierailija
19/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, jos sinulla ap ei ole varaa osallistua. Myös morsiuspari käyttää paljon rahaa juhlien järjestämiseen. Sinun ei ole pakko osallistua polttareihin tai häihin. Itse en kuitenkaan ystäväni ainutkertaisista juhlista haluaisi jäädä pois, vaan lainaisin rahat esim. Vanhemmiltani.

Vierailija
20/46 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki voisivat nauttia, eikä heidän tarvitsisi lainata rahaa keneltäkään voidakseen osallistua. Häät ovat juhla, jossa pariskunta kaikkien edessä todistaa ja vannoo rakkauttaan toisilleen. Ökyjuhlia en tässä kontekstissa ymmärrä laisinkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan