Mitkä vaateet käytännöllisempiä vauvalle?
Pitkähihaiset bodyt ja potkarit? Vauva syntyy toukokuussa.
Kommentit (33)
Vastasyntyneiden vaatteet ovat tuskin ikinä alennettuina, mutta eivät hirveästi maksa muulloinkaan. 50-senttiset jää pieneksi nopeasti, 56 mahtuu vähän pidempään.
- bodyt
- puolipotkarit
- yöpuvuksi kokopotkarit
- " menovaatteiksi" sitten jotain hienompaa (mut bodyissakin on kaikenlaista väriä ja mallia)
Meillä on kerran tullut kakat lahkeensuusta läpi, ja se oli siksi kun oli kertisvaippa käytössä. Yleensä pysyy kaikki sisällä (mitä nyt pisut joskus vuotaa ulos asti). Kestoja käytetään. :)
Mut itse kysymykseen, bodeja ja puolipotkareita tai sukkahousuja kannatan minäkin. Ja jos siistimpää haluaa, sellasia potkuhousuja/haalareita, joissa on nepparit haaraosassa. Ei tarvi riisua koko housuja, vaan avaa vain ne nepparit ja nostaa vyötärön yläpuolelle. Onnistuu vaipanvaihdot ja pesut kätevästi riisumatta koko settiä.
Ja tytölle tietysti voi käyttää mekkoja sukkiksien kanssa, mekkohan ei haittaa vaipanvaihdossa.
kietaisupaitoja tai -bodeja ja potkuhousuja. Paidan kanssa kokopotkareita ja bodyn kanssa puolipotkareita.
Myös tosi pieniä kokoja mm 45 cm. Ja taitaa H&M:lläkin olla...
Ovat niin halpoja H&M:ssa yms. Saa uutta ja siistiä oman maun mukaan. Isommalle ostan kyllä kirppikseltä. Vastasyntynyt saa yleensä paljon vaatteita lahjaksikin, eli isoa varastoa ei tartte.
Ilmeisesti vauvojen kakkasatsit ovat kovin erilaisia. Meillä nyt yksivuotiaalla on tasan kolme kertaa elämänsä aikana tullut kakka vaipasta ohi. Joillakin se tuntuu olevan jatkuvaa.
Näyttävät lähinnä sukkahousuilta. Itse olen sen verran turhamainen, että en vauvoillani ole puolipotkareita käyttänyt ollenkaan kuin alusvaatteena ja vähän niinkään. Minusta eivät ole mitenkään ratkaisevasti kätevämmät kuin potkuhousutkaan. Kahden napin aukaisemiseen ei paljon aikaa mene. Potkupuvut sitten ovat minustakin jo vähän hankalia.
Kenenkään muun kanssa ei tällaista ongelmaa ollut, itse asiassa 2 ensimmäisen kanssa ihmettelin että mitä ne niskakakat oikein on. Ja olin toki myös varma siitä että ne äidit eivät vaan osaa pukea vauvoilleen vaippoja oikein ;) Sitten tuli tämä kolmas ja yllätti. Sieltä törähti sellaisella paineella että ne siis tulivat bodyn niskasta ulos. Kestot onneksi helpottivat vähän kun niissä on kunnon resorit selässä mutta täysin ei nekään ongelmaa poistaneet.
Minusta (kietaisu)bodyt ja kokopotkarit ovat olleet mukavin asukokonaisuus.
Talvivauvalle olen usein pukenut alle vielä lyhythihaisen bodyn. Esikoiselle en oikeastaan ikinä pukenut puolipotkareita tai muitakaan vyötärölle jääviä housuja: kun vauvalla muutenkin oli koko ajan maha kipeänä, niin ne tekivät elämästä vielä hankalampaa.
Lahjaksi olemme saaneet joitakin vaatteita, joissa on ollut nepparikiinnitys selän puolella. Sellaista on minusta tosi vaikea pukea etenkään ihan pienelle, joka ei osaa vielä kunnolla kannatella päätään mahallaan ollessaan. Isompikin saattaa siinä asennossa kunnolla pulauttaa, jolloin vaate meneekin heti taas vaihtoon. :)
ens kans muista esikoisen kohdalla et ois useesti vaipat falskannu (ja vaippamerkin vaihto poisti nekin harvat).
Bodyt kaikkein kivoimpia ja mielellään ei vene-pääntietä, meillä ne aina venähtänyt muodottomiksi.
Koko potkareiden pukemista en ole kokenut mitenkään hankalaksi, ei sitä vaippaa nyt NIIN usein tarvitse vaihtaa.
Itseltäni ja mieheltäni on tallessa ihania retro-kietaisupaitoja, niitä tullut myös käytettyä vaikkeivat niin käytännöllisiä olekaan. Mutta koko potkareiden kanssa menee.
Puolipotkareita käytin sukkahousujen tapaan eli body niiden päälle.
Yksi asia mitä en vauvanvaatteissa ymmärrä on HUPUT!! Ihaniahan nuo hupparit ovat mutta niin epäkäytännöllisiä ettei ole juuri mitään käyttöä! Huputtomien collegeiden ja takkien löytäminen on tosi hankalaa!
Esikoisella ei tainnut juuri koskaan tulla kakka ohi vaipan mutta kuopuksella lähes päivittäin. Töräyttää löysät maitokakat niin kovalla paineella, että sitä tulee niin jalka-aukoista kuin vyötäröltäkin...
kannattaa käydä kattoon nyt kun on aletkin. henkkiksellä hirveesti tosi pienten lasten vaatteita ales, ihan siis vastasyntyneen ja pikkasen ylöspäin