Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilaavatko horokorvat mielestanne tyton ulkonaon? Mietin pitaisiko 6-vuotiaan tytot horokorvat leikkauttaa.. Tytto muuten tosi natti, mutta korvat horottavat. Tukalla ne voi peit-

Vierailija
10.01.2008 |

tää jotenki, mutta esim. poninhäntää ei voi käyttää. Vielä ei ole kiusattu, mutta sekin pelottaa. Mitä tekisitte?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ihan heti menisi leikkauttamaan.

Vierailija
2/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun pitää antaa höristen olla ja vasta sitten, kun tyttö itse haluaa tai kaipaa niiden leikkaamista niin leikataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hörökorvat on vaan söpöt

Vierailija
4/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjauttaa. Kiusaminen ei ollu kivaa, mutta minusta antaa lapselle väärän viestin että kaikki " viat" pitäis korjata. Aina löytyy joku syy kiusata ja siitä korjailusta ei tule sitten loppua tolla asenteella. Vahvista mieluummin positiivista käsitystä hänestä itsestään äläkä ainakaan korosta mitään ns. vikoja

Vierailija
5/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin juuri vauvani dietille, kun paino huitelee yläkäyrällä. Kyllä ulkonäöstään pitää alkaa huolehtia heti kohdusta ulostultua.

Vierailija
6/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikilla tosi näteillä tytöillä on aina hörökorvat!?

Vierailija
7/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt 19-vuotiaana ei näytä enää niin höröiltä, että siihen kiinnittäisi mitään huomiota. ei näyttänyt vaikka veti kaljun armeijan takia. eli kasvu voi korjata.

Vierailija
8/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valitin asiasta kouluterkkarille, pääsin sieltä koululääkärille ja sitä kautta leikkaukseen. Asia pistettiin vireille 5-luokan keväällä ja leikkaukseen pääsin 7-luokan syksyllä. Kiireettömissä leikkauksissa jonot pitkät.

Yksityisellä pääsee varmasti nopeastikin, itse leikkaus aika simppeli - villto korvan taakse ja rustoa poistettiin/muotoiltiin ja sitten tikit kiinni. Sairaalassa piti olla 1 yö nukutuksen takia tarkkailussa.

Hyvä että leikattiin niin korvat ovat nyt samaa paria.

Vierailija
9/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana lapset ovat todella julmia..

Vierailija
10/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätäydellisyys tekee ihmisistä kauniita...

Vierailija
11/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummin päin teetkin - voi olla että myöhemmin on huono omatunto...

meidän pojan korvat leikattiin keväällä ennen kun hän aloitti koulua. Hänellä oli tosi pahat hörökorvat ja lisäksi yksi poimu puttui (siis ihan oikeasti " dumbon" korvat). Häntä oli kiusattu pitkään - no, siis sanottu hörökorvaksi (mitä oli kyllä totta).

Me pyysimme neuvolalääkäriltä lähetteen korvaklinikalle jossa tehtiin arvio - lähete leikkaukseen tuli helposti, pojallekin selvittiin, mitä tehdään. Odotusaika oli päätöksen jälkeen n. 5 kuukautta.

Leikkaus ei ole mitään pikkujuttu - lapsi on pitkään kipeä...

Tulos on kuitenkin ainakin meidän pojan tapauksessa tosi hyvä - täydellisiä korvat ei vieläkään olevat, mutta ihan luonnollisen näköisiä. Kun nyt (leikkauksesta 3 vuotta) vertamme kuvat " ennen" ja " jälkeen" - niin söpöhan meidän Dumbo oli, mutta nyt hän on okein kaunis ja sopusuhtainen poika.

Vierailija
12/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset voi vielä huomata, että sun lapsesi on poikkeava! Yök ei mun lapest ainakaan saa seurustella hörökorvaisten rumilusten kanssa. Ne pitäisi panna omiin erityislaitoksiinsa propelleineen, johan ne pilaavat muiden kauneudentajun kokonaan. Ei ihme, että suomalainen sisustustaju ja taide on menossa yhtä surkeaan tilaan kuin briteillä kun näitä kannustetaan näyttelemään itseään joka paikassa...

Vierailija
13/13 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ilmaisee kyllä myöhemmin, jos asia häntä vaivaa ja voihan ne sitten leikatakin. Minunkin tyttärelläni on eräs " vika" ulkonäössä, ja minun puolestani hän saa korjauttaa sen myöhemmin, JOS haluaa. Minä en aio häntä siihen koskaan painostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme