Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepäivähoitajia paikalla?

Vierailija
10.01.2008 |

Tästä on varmaan ennenkin ollut täällä juttua, mutta en jaksa hakea niitä ;)

Olen ammatiltani lähihoitaja ja sain tänään tietää, että voisin alkaa kunnan perhepäivähoitajaksi :) Minulla on 1v3kk tyttö, joten 3 lasta saisin tietenkin vielä hoitoon.

Toisaalta on kiva, kun on jo yksi lapsi. Meiltä siis löytyy leluja, syöttötuoli, potta sun muuta ja vielä matkasyöttiskin ja jos oikein ymmärsin niin kunta auttaa kyllä hankinnoissa mitä vielä tarvitsee...

Mutta kertokaapas nyt niitä plussia ja miinuksia. Erityisesti sellaiset, joilla yksi tai osa lapsista omia? Miten päivät sujuu? Meidän neiti on aina ollut sellainen äidin pikku takiainen, nyt kylläkin asia vähän helpottunut :)

Paljonko palkasta jää verojen jälkeen käteen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on paljon rankempaa ja palkka ihan pa

Ryhdy yksityisesti. Voit pyytää alle 3v hyvin 700e/kk ja yli 3v 500e/kk

Missä asut?

Sitten maksat itse palkoista ennakkoveron. Olet siis yksityinen elinkeinoharjoittaja ja saat y-tunnuksen

ypph on omat sivut ja siellä lisää tietoa, voit hakea starttirahaa hankintoihin ym

Minulla oli kaksi omaa lasta ja hyvin sopeutuivat tilanteeseen

Vierailija
2/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä omaa lasta, joista kaksi luetaan hoitoryhmään kuuluvaksi. Vieraita lapsia on hoidossa kolme. Näistä käteen jää kuukaudessa 800-900 euroa eli yksin rahan takia tätä työtä ei kannata lähteä tekemään!

Omat lapset on ne ryhmän vaikeimmat. Tietysti se on heille hirveä muutos elämään kun joutuu jakamaan äidin, kodin ja lelut " vieraille" . Välillä protestoivat enemmän, välillä vähemmän.

Kaikeinkaikkiaan hienosti menee ja mä olen enemmän kuin tyytyväinen siihen, että saan olla omieni kanssa kotona ja samalla tehdä rahanarvoista työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti nopeasti muihin lapsiin ja oppii jakamaan lelut ja ne kaikista tärkeimmät voi laittaa pois päivisin.

Mutta siis tuohon summaan en olisi ikinä hoitanut : ) niinkuin sinä nro 3 : ))

Terkuin nro 2

Vierailija
4/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin miettinyt tuota yksityiseksi alkamista ja itseasiassa kaksi perhettä joilla molemmilla 2 lasta on jo syksystä kysellytkin hoitopaikkoja minulta (enhän nyt voisi kylläkään kaikkia neljää ottakaan hoitoon) :)

Mutta, mutta, mua arveluttaa niin kovasti se summa mitä pyytäisin hoitolapsista! Jos pyydän vaikka sen 700e alle 3-v lapsesta niin paljonko vanhemmat joutuu periaatteessa maksamaan kyseisestä hoitopaikasta kelan tuen jälkeen? Jos vaikka kuvitellaan että kunnallisella puolella joutuisivat maksamaan tulojen mukaan sen täyden 200e?

Tuo leluhommakaan ei mietitytä koska meillä on oikeesti vielä tooosi vähän leluja ;) Ja eihän tuo meidän neiti osaa niitä edes omia vielä.

Palkasta minulle sanottiin kunnalla tai oikeastaan kaupungilla että se olisi 1400-1600e + 4e kulukorvaus/lapsi/hoitopäivä. Mitä pienemmät lapset, sitä suurempi palkka!

Me asutaan ihan maalla ja tosiaan ainut pph täällä olisin ;)

T. ap

Vierailija
5/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli tosi helppoa oman kanssa, kun hän oli niin pieni ja ryhmän muut jäsenet siis isompia. Mutta haastetta tuohon tuo sitten ryhmän vaihtuminen, jolloin koko kuvio alkaa aina alusta. Meillä on nimittäin juuri kuvailemasi takiainen, joka ei mielellään jakaisi äitiä kenenkään kanssa. Huutoa, huutoa.... sitä päiviin mahtuu. Nyt neiti on 3v. ja uhmis pahimmillaan. Ei jakaisi mitään toisten lasten kanssa. Toisaalta nyt leikkitaidotkin alkavat olla jo paremmat ja lapsi nauttii kyllä toisten seurasta, mutta väsyykin aika nopeasti. Minulla on 2 muutakin lasta, mutta he ovat jo koululaisia.

Työ on haastavaa, mutta on tässä plussapuoliakin. Saa olla kotona ja hoitaa omaa lastaan eikä tarvitse raahata häntä väsyneenä ja kiukkuisena hoitoon. Lapsi saa kavereita ja kehittyy (meillä tytön puhe kehittyi ennätystahtia ja samoin käden taidot). Saa ulkoilla koko rahan edestä :) Joskus on kyllä ihan älyttömän uuvuttavia päiviä ja tekis heittää hanskat tiskiin....

Mutta en mitään äärimmäisen huonoakaan tästä ammatista keksi, palkkausta lukuunottamatta, joten tervetuloa joukkoon :)

t. kunnallinen pph parin vuoden kokemuksella

Vierailija
6/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas mieleeni että mitenkäs se palkkaus meneekään kun on yksi oma lapsi? Oliko se nyt niin että saan normaalin palkan ja maksan hoitomaksun? Vai saanko kolmesta lapsesta palkan ja lisäksi omasta sen kodinhoitotuen?

Vierailija
7/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa sinulle lykätään hoitoon porukka, joka on hoidossa aikavälillä 5.00-21.00, eikä porukassa ole yhtään kokopäiväistä. Palkka saattaa olla vain muutama hassu satanen, ja lapsia kirjoilla kymmenen, paikkoja varattu kaksi...

Kannattaa alusta asti tehdä selväksi, mihin suostuu. Vaatia järkevillä hoitoajoilla olevat kokopäiväiset lapset, ja niistä asianmukainen palkka.

Vierailija
8/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaikuttaa mm. hakuaikoihin. Eli otat lapset jotka haetaan esim. klo 16.30 tms..Ja palkka on 500/lapsi. Eli sun tapauksessa 1500. Palkasta menee verot, mutta ne eivät ole suuret, kun palkkakaan ei ole korkea.

Vierailija
9/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omastasi siis. Niin ihan hyvin sulle jää rahaa käteen...Enemmän ainakin kuin kunnallisena.

Vierailija
10/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutakuin harkitsemaan asiaa :)

Vierailija
11/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yel maksut, ruoat, verot. Jolloin palkasta jää puolet käteen. Yel on alimmillaan 20% ja sillä ei vielä saa juuri minkäänlaista eläketurvaa. Itse yksityisenä olleena voin kertoa ettei palkoille pääse, mutta kivaa on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi