Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perunasta ja vellistä pari kysymystä

10.01.2008 |

kun olette ruenneet antamaan perunaa ensikerran niin annatteko välillä jotain juotavaa?tissiä joka lusikallisen jälkeen vai korviketta vai ei mitään kun vasta sitten kun on syönyt?entäpäs oletteko sekoittaneet vellin maitoon kun olette opetelleet syömään sitä?meille neuvolassa sanottiin että paljaaltaan vaan mutta jossain suositellaan antamaan ensin maidon sekaan ja sitten myöhemmin velli vellinä!ikää pojalla vähä yli 3kk.annoin ensin vellin velli tutista mutta siitä tulee vissiin liian paljon kun pursuaa yli ja ei tykännyt syödä siitä.laitoin sitten tavallisen maitotutin niin maistui paremmin mutta puistatteli välillä.mun varmaan kannattas sekoittaa maissivelli korvikemaitoon vai mitä olette mieltä?olen ensikertalainen joten en vielä tiedä mitää pitää tehdä ja mikä vaihtoehto on paras?

kiitosjo etukäteen!ainiin kun annatte velliä niin annatteko maitoa vielä vellin syötyä ja röyhtäytättekö?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tehdään niin, että ensin syödään sose (siis se määrä mitä syödään) ja juodaan maitoa joko heti päälle tai vähän myöhemmin, jos vauva vaikuttaa kylläiseltä. Mietin, miksi haluaisit imettää joka lusikallisen välissä, ehkä ajattelit että vauvalle tulee jano kesken syönnin vrt. aikuisella menee vettä tms. läpi ruokailun. Ehkä helpompaa on kuitenkin tehdä soseesta sen verran löysää, että se menee kakistelematta alas ja maidon voi juoda sitten jälkeenpäin:)

Velliä meillä kokeiltiin 3 kk iässä, mutta lapsi sai siitä mahavaivoja, joten lopetimme pian. Annoin kaupan valmisvelliä, joka on siis maitopohjainen. Lienee makuasia (vauvan ja äidin:)) tekeekö vellin maitoon vai veteen. Toisaalta kovinkaan moni ei ole tuntunut saavan vellistä hyötyä, esim. pidempiä yöunia, vellillä, joten kannattaa varmaan harkita syöttääkö velliä ollenkaan vai aloittaako suoraan soseista.

Alku voi olla soseiden kanssa vähän tahmeaa, mutta kun lapsi oppii niitä syömään, on niin kiva, kun toinen oikein huulet tötteröllö odottaa seuraavaa lusikkaa;)

Hauskoja ruokahetkiä!

Vierailija
2/3 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ensin maito, ensinnäkin koska poika vähän huono syömään ja on muuten (meillä) vaarana, ettei maito sitten kelpaisikaan, ja sen kun kuitenkin pitäisi olla tämän ikäisellä vielä se pääasiallinen kalorien lähde. Kovin nälkäisenä vauva ei myöskään välttämättä saa syötyä sosetta kovin hyvin (vaikka toisin voisi luulla, mutta kun se lusikalla syöminen ei vielä ole vauvalle kovin luontainen syömismuoto!).

Vettä kannattaa antaa soseiden kanssa. Itse annan nokkamukista kulauksen aina parin lusikallisen perään. Vesi pistää nämä maitoa kuitupitoisemmat aineet paremmin suolessa liikkeelle. Erityisesti muista vesi kun alat antaa viljoja.

Vellistä sanoisin samaa kuin edellinen, että kaikkea kannattaa kokeilla, mutta älä pety liikaa, jos se ei pidennäkään teillä yöunia tms. Itse olen kokeillut muutaman kerran sikäli ikävin seurauksin, että kun melkein kaikissa velleissä on maissia tai riisiä, jotka meillä laittavat mahan tukkoon. Taidamme ottaa vaan suoraan puurot nyt käyttöön soseiden rinnalle, kun on 5 kk " jo" mittarissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä tiedä kun kokeileman kautta mikä on teille paras

jokun mielestä ensin maito ja sitten sose.meillä taas menee ensin sose ja sitten maito.

esikon kanssa meni muistaakseni taas ensin maito ja sitten sose =)

meillä vauva huolii maitonsa vain ja ainoastaan unimaitona,eli ennen päikkäreitä.joten meillä on rytmi että sose,leikit ja puuhat ja maito,sitten taas nukutaan,sose,leikit ja puuhat ja maito jne =)

en mäkään velliä suosi,on yhtäsamaa kuin korvike.perunaporkkavellin olen kuullut olevan paksumpaa/täyteläisempää tiedä sitä sitten.maissivelli on ainakin ihan latkua,ei siinä ole kun muutama prosentti maissia.

jos yöuniin haluaa kokeilla,niin enemmin maissia purkista ennen yöunta ja sitten maitoa päälle.näin olen itse tehnyt.kun en puuroja vielä ole aloittanut.puurot aloittelen kohta lounaalla,niin kuin tähän asti aina uudet maut lounaalla,jotta masuvaivat jos ovat tullakseen,tulevat sitten ennen yötä

en röyhtäytä enää.röyhtäytin pari ekaa kuukautta,sitten ei ole ollut tarvis enää

neitiniiskunen ja poika 4,5kk