Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYSSISSIT loppuviikkoon

10.01.2008 |

Kirahviinalle: suosittelen taas NUK nokkamukkia. Pehmoinen nokka ja lapsi oppi yllattavan nopeasti pitamaan itse ' kahvoista' kiinni. Toinen vaihtoehto on tarjota lusikalla, vaikka jotain vellia yms paksempaa. Ei sa pitkaan jaksa imatta 45min valein, kuitenkin esikoinenkin varmasti kaipaa sinua. Paljon tsemppia, juo myos teeta maidolla ja hunajalla (vanhan ajan niksi maidonmaaran kasvattamiseen).

Meidan ukolle ei nayta riittavan minun maito. Ajattelen kylla imetta niin pitkaan kun voin, jo hygenian takia ja ei halua antaa niita maitomossoja mita taalta loytyy. Minulla maitoa riitta, mutta voiko olla etta se sulaa niin nopeasti? Muistan etta esikoisen kanssa oli sama ongelma, vaikka maitoa tulee suihkumalla, ei see pitaa nalkaa pois??? Tuntuu etta soseita syo jo aika paljon, 4-5 jaapalakuutiota menee kevyesti, pitaisko kohta aloitta lihat? Miettin taalla myos etta onko ihan oikea etta teen soseet itse. Taalla kun vihannekset kasvavat moottorintie varrella, polyissa suorastaan. Ja kaytettaan paljon kemikkaaleja...Tunnin ajomatkan paasta on isompi kaupunki, sielta pitais loytya purkkiruokaa.

Kaveri vinkkasi nettiradioita, kuuntelen nyte virolaista Uno radiota ja mieliala heti parempi...

kewa ja ukko 20.09

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja päälle teki isot kakat - olo helpottui ja jopa hymyilee lattialla :)

Kyllä sitä osaakin äiti olla huolissaan lapsestaan. Onneks Menni on nukkunut yön kunnolla ja vain yhdellä syötöllä! On auttanut mua jaksamaan nää päivät, kun on saanut itsekin unta palloon. Nii kun tuo ukkokin tekee iltavuoroa, ei siitä paljon apuja löydy.

Mutta eiköhän tämä ala olla jo voiton puolella tai parempi kuin ei nuolaise ennen kuin tipahtaa ;)

Huomenna oli tarkotus lähteä laskettelurinteeseen, mutta saa jäädä. Jospa sunnuntaina pääsis..

Täällä sentään vielä lunta maassa, lunta ja vettä tuiskuttanut vuoron perään tänään.

Hei, mutta jotain hyvääkin tähän päivään - Sain myöhäisen joululahjani mieheltä. Huippu ihana karvamatto, oli sen tilannut ennen joulua, mutta toimitus meni näin tammikuulle. Pikkasen oon haaveillut tollasesta (ja etenkin tollasesta laadukkaasta versiosta). Kyllä nyt saa helliä miestä 380 euron edestä!!!

Jeps, mutta nyt se menee jo mahalleen tuolla ja vetää herneitä nenuun.

Lupaan perehtyä teihin taas, kun elämä tästä normalisoituu ;)

Dumle ja Menni 3,5kk (2909)

Vierailija
22/31 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kiva päivä. Merkillistä. Oltiin tyttöjen ja yhden kaverityttölauman kanssa pulkkamäessä. Tänään oli parempi mennä huomenna ei ole enää lunta. Kivaa oli ja punaiset posket kaikille.

Kirahviina. Ei sinun tarvitse jaksaa ikuisesti noin huonolla yöunella. Ei Onni ikuisesti valvota, varmasti. Koeta jaksaa vaikkapa päivä kerrallaan. Voi olla että Onni rauhoittuu piankin. Jos ehdit käy imetystuen sivuilta tapauskertomuksia. Ei teidän Onni ole ihan tavaton vauva. Taitaa olla mokoma ravistettava malli. Keksitkö mitään kivaa laulua mitä voisit laulaa ja muka tanssia tuossa teidän rytkytyksessä? Tai jotain aivan hullua mielikuvaa mikä auttaisi jaksamaan? Minä lauloin esikoisen kanssa " tuhannen yötä..." Kaverini tuli käymään ja lauloi hänelle hiljaa yössä ja samalla harjoitteli foksin askelia. Mulla oli siis aivan väärä biisi. Yritä jaksaa nyt hetki pian varmasti rauhoittuu.

Haikarapolskalle kivaa viikonloppua. Kilojen karisemisesta imetyksellä, minulla on sellainen kokemus että puolen vuoden jälkeen alkaa kilot lähteä erityisen nopeasti. Eli sitä odotellessa. Niin ja Olivia oli hirmuisen " aikuisen" näköinen tai siis ison vauvan näköinen söpöläinen.

Colikselle hyviä häämessuja. Minä olen itse päässyt naimisiin ilman messuja, olisi ollut kyllä hauska piipahtaa joskus moisissa. En muuten ole koskaan ollut edes kaaso! Merkillistä.

Huomenna menemme tokavekaran kummien lapsen ristiäsiin. Joten nyt olen uutispimennossa pari päivää. Toivottavasti olemme terveitä koko seurue. Olisi tarkoitus ihan hotellissa yöpyä!

Dumlen Mennikin kipeänä. Toivottavasti jo pian parempi.

Hyvää viikonloppua kaikille ja jaksamista sairastupiin.

terv peikkoäet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kukaan kiinnostunut aamupäiväkahvitreffeistä Sellossa ensi tiistaina klo 10?

Olen koneen ääressä su-ip, joten jatketaan keskustelua sitten! Mukavaa viikonloppua!

apinaemo

Vierailija
24/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuviesti vaan, Alli on heraamassa...

Meilla ei kahteen paivaan ookaan maistunu ruoka neidille, kun lisasin noita vihanneksia, oikein purisuttaa kun suuhun laitan! Ja nyt ikava kylla keksi sen ah niin raivostuttavan leikin syodessa etta porisyttaa ' autoa' ja kaik lentaa kaaressa minne sattuu; taidan oikeen ison pyyhkeen seuraavaan syottoon levittaa sitterin ja siis likan paalle ennenku seuraavan kerran alotetaan.

Hedelmasoseet maistuu ja riisipuuro/velli ja maitopullo tietty.

Joku (sori) viime sivulla laitto tuosta mitasta. Ei meidan Allikaan ollu sen isompi 4kk ja ihan normaalimitoissa menee... kaikki lapset mulla on ollu laihoja ja pituuskasvukin sellasta rytmittaista valilla tulee useampia sentteja ja taas vahemman seuraavan kerran.

Laitoinkohan ma jo ne 4kk mitat eli 63cm ja 6500g. Muistaakseni.

- levinia ja Alli 10.9. -

Vierailija
25/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on mummulassa ja mies lähti käymään bauhaussissa. Eetu nukkuu peitollansa ja minä olen imuroinut ja ottanut pyykit rummusta. Tämän jälkeen ajattelin avata telkun ja oikasta sohvalle... :D

Meillä ei ole onneksi ollut minkäänlaista flunssaa Eetulla eikä oikein muillakaan. Yönsä nukkuu normaalisti ja kakkakin kulkee joka toinen päivä. Tänään söi reilu puoli purkkia perunaa ja kukkakaalia ja lisäsin siihen vielä porkkanaa. Oli aikas satsi. Jälkkäriksi sitten puoli purkkia persikkaa. Vettä pullosta tujaus ja sitten jo nukkuikin. Oli kai aika tyrmäävä annos. :D

On ollut niin harmaa ja pimeä päivä, että tekis mieli mennä ihan nukkumaan tuohon sohvalle, mutta! Mies lupasi poikeita cittarissa ja katsoa mitä siellä maksaa nuo vellit yms. Eli jos nyt laittasin silmät kiinni niin takuulla mies soittaa, että mitä maksaa ja mitä pitäs tuoda... Olen purkista nyt antanut ja välillä sitten ite tehtyäkin. Tuntuu vaan, että tuo purkista laitettu maistuu paremmin. On kai silkkisempää kuin mamman tekemä pöperö :D

Mutta nyt sohvalle!!!

vm78 ja Eetu 0809 joka nukkuu täysinäisen ison masunsa viekussa :) (kateudesta vihreänä...)

Vierailija
26/31 |
12.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihanaa!! Luka nautti ihan täpöillä pienen alkuhiljaisuuden jälkeen ja molski kuinvanha tekijä siellä kokeneempien joukossa. Jäbä jopa paineli pallon perässä ja huiski sitä käsillään eteenpäin. Hermot eivät menneet altaalla eivät suihkussa eivätkä pukkarissa. Vasta toppavehkeiden pukeminen sai sitten vastustusta. Mutta siis niin kiva kokemus meille kaikille!! Poika parka on nyt sitten ihan puhki! Saas nähdä miten uinti vaikuttaa uniin.. Nukkuuko koko yön kuin tukki vai heräileekö " uimaan" unissaankin.

Mites Avalinan ja Aavan kokemuksen ensimmäisestä uintikerrasta? Facebookissa muuten minäkin kulutan välillä vähän turhankin paljon aikaa.. ;)

Kirahviinalla on kyllä todella kurjaa! Paljon jaksuja sulle ja hyvin pian myös täysiä yöunia!! jaksamista tietenkin myös kaikille muille valvojille!

Kurjaa että Umalla on taas selkä huonompi!! Sä ilmeisesti raahaat niitä rattaita aina parveketta varten ylös vai kuin? Huh!! Meillä on sellaiset " romurattaat" täällä ylhäällä joten ylös ei tarvi kantaa onneksi kuin tuo pehmopussi. Viidenteen en tosin saisikaan rattaita kannettua. Olisko sun mahdollista myös saada partsille jotkut huonommat rattaat niin ei tarvisi kantaa?

Ja Oliviasta aivan suloinen kuva, voi että on jo niin ison tytön näköinen neiti!

Paranemisia myös kaikille flunssaisille ja pidetään peukkuja että Dumle pääsee laskettelemaan.. *kateus* =). No ei vaan, voishan sitä itsekin lähteä, mutta kuinkahan pitkälle pitäis mennä että löytyy lunta?? Mahtaako missään Himoksenkaan tasolla olla taas enää..

Olisi kiva päästä sinne Selloon tiistaina, mutta tällä tietoa ei taida meiltä onnistua.. Tosin jos porukkaa on lähdössä ja saisin omat menoni siirrettyä niin sitten kyllä.

Nyt menen suihkuun pesemään puklut hiuksistani!

Kivaa lauantai illan jatkoa kaikille!

Colis ja Luka, uimaripoika

Vierailija
27/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona 0, mutta taalla hirvean kylma sisalla, ikkunaista menee kaikki pihalle. Ilmalampopumput huuta taysilla mutta silti 17-18c vaan, oikein palelen koko ajan, kun tama painokin on laskenut, kylma on! Mutta oltiin ulkona esikoisen kanssa ja ensimmaista kertaa voi sanoa etta saatin raitista ilma!

Eilen olin paikallisessa kampaamossa. Tukka siis nyte todella lyhyt ja olo on mika paras mahdollinen! Poika leikkasi 1.5 tuntia, ei ole koskaan saanut niin hyva palvelua ei Suomessa eika Virossa. Ja maksoi vaan 1.5 euroa!!!!! Havetta oikein etta ihmistyolla ei ole taalla mitaan arvoa. Ihmettelivat kylla kaikki mun tukka ja paan muotoa (kiinalaisilla jotenkin hassu paamuoto, onko nukutettu selalla vauvana tai sitten rotu-erikoisuus), sanoi poika viela etta on liian paljon hiuksia (tiedan sen itsekin)...

Ukko taallakin nukku huonosti yolla. Mutta kun ei ole koskaan hyvin nukkunut, niin eipa ole yllatys. Rankka vaan se 1-2 h valein heraaminen. Soseet teen kuitenkin itse, lasipurkeissa loytyi ruokaa, mutta valmistetty Kiinassa (mista tiedan etta ovat puhtampia kun itse tehtyja) ja hirvean kallista (113g purkissa ja 75 senttia!!!, muistaakseni Suomessa 125g ja 38 senttia). Ukko syo aika hyvin, keittin (kiitos rakkausvauvalle) luumusoseetta kuivatettusita luumuista ja hyva tuli.

Mentava ja tsemppia kaikille,

kewa ja ukko 20.09

Vierailija
28/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan voisi helpotta pienen flunssa - Käytiin sitten eilen vielä päivystyksessä ja tujua yskänlääkettä määrättiin liman irrottamiseksi. Eilinen annos vaan tuli kaaressa ulos, saanähdä miten tänään menee. Lääkäri kuunteli kehkoja ja sanoi että on tosi paljon limaa siellä, käski tulla takaisi jos nousee kuum ja niinhän se nous illalla (38,6) :/

Soittelin vielä päivystykseen et miten tehään; annetaanko suppo yötä vasten ja katsotaan aamulla uudestaan. Yhdisti vielä lääkärillekkin ja ihan supolla aamun katsottiin.

Hitto mikä yö olikin. Miehen häädin jo illalla sohvalle nukkuun että saan ottaa Mennin viereen ja tissillähän sen sai vaan tainnutettuu. No ei yllätys sinänsä kun köhisee ja puklaa limaa 5 min välein. Voitte varmaan kuvitella mikä yö...

No aamu tuli, vaikka yöllä tuntu et sitä ei tule koskaan.. Mies töissä ja minä pimujen kanssa. (Menni torkahti just sitteriin) Tuntuu taas kuume nousevan, joten todennäköisesti tulee taas lääkäri reissu - toivottavasti ei tule mitään pahempaa esim. keuhkoihin! Kuinka kauan noita suppojakaan voi antaa?! Kaksi on saanut kahtena päivänä peräkkäin!! :O

Colis - Hauskalta kuulosti uinti reissunne :)

Haikarapolskalla toivottavasti on mökkireissu mennyt putkeen ja kotiin saapuu levännyt ja rentoutunut mamma ;D Ja toivottavasti Olivian flunssa jo helpotti.

Mites Miko, oliko Mikokin kipeänä?

Jeps, mutta koitan saada silmiä auki ja vaatetta niskaan, vielä kun Menni nukkuu (sit kun herää saakin pitää sylissä koko ajan). Mun käy niin sääliks tollanen pieni sairastaja, illallakin hyvä kun tässä maailmassa pysyi mukana, silmät harhaili ja önisi omiaan kuumeen kourissa :/

Dumle ja pipi-Menni

Vierailija
29/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ihan akkiseltaan kun taalla seikkailin; etta niita ainakin taalla annetaan aina se 5 paivan kuuri kerrallaan, joten ei sulla viela hatia mitia!

Paljon paranemisia sairastupiin

- levinia ja Alli 4kk 3pv -

Vierailija
30/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumlelle ja pienelle Mennille jaksamisia ja paranemisia oikein paljon!!!!!

Colatoffee puhui niistä parvekerattaista. Muuten hyvä idea, mutta meillä on pakko olla rattaat sisällä aina. Me kun asutaan luhtitalossa jossa ei ole rappukäytäviä eikä muuta paikkaa misä säilyttää rattaita. Ulkovarasto on, mut se on kylmä ja sijaitsee myös täällä toisessa kerroksessa.

Mites te muut teette kun annatte kiinteitä. Imetättekö ennen vai jälkeen vai miten? Meillä ei jälkeenpäin ainakaan huolita tissiä ollenkaan, kun ollaan niin täynnä ja jos ennen annan niin sitten saatetaan ottaa maitoa niin paljon et kiinteet jää vähäseks. Kiinteiden kanssa annan välillä joko vettä tai korviketta nokkamukista, mutta aika paljon valuu pois... Nyt olenkin miettiny saako Vesli tarpeeksi nestettä ruuan kanssa. Mä kyllä teen soseet niin et laitan niihin aikalailla vettä et saa kyllä nestettä sen mukana.

Meillä on jääny aika laiskaks tuo uusien makujen kokeilu. Nyt vaan syöty bataattia ja porkkanaa. onko tästä haittaa? Maissia ois tarkotus kans kokeille. Onko muita ehotuksia? Jotain mietoja jotka ei aiheuta vatsanväänteitä?

Sitten vielä turvaistuimista. Me ollaan ostamassa uutta istuinta Veslille ja nyt on tenkkapoona et mikä? Luovuttas turvakaukalosta ja ostettas joko 0-18 kilosille tarkotettu tai sit alkaen 9 kilosesta, johon vois laittaa noin puolen vuoden iässä. Luin jonkin testin netistä ja huonoja arvosteluja oli saanu aika monet mallit. Olin ajatellu brion 0-18 vai 25kg istuinta ja se oli saanu tosi huonot arvostelut. Mitä teillä muilla on ja kerotkaahan hyviä vinkkejä. Joku meidän tarttis ostaa, kun meidän kaukalo on lainassa ja vaihtaa omistajaa viimistään maaliskuunlopulla kun siirtyy serkulleni joka saa vauvan.

Mutta nyt mentävä Veslin luo.

uma + Vesli 210907

Vierailija
31/31 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa, kun niin moni on sairaana. Jaksamista kaikille.

Eetu on ollut tänään oikein energinen, en tiedä miksi. Ehkä hänkin vain vanhenee päivä päivältä. Asiaa on kovasti. Nyt ihan muutaman päivän aikana on alkanut tarraamaan ylä puolella roikkuvista leluista kiinni. Roikkuu niissä ja toruu. Ihan kuin olisivat hänelle jotain pahaa tehneet. :D Juuri oli lattialla ilman vaippaa, pelkkä body päällä, ettei sitten tule mahdotonta suihkua silmien väliin. Kovin oli herralla kivaa.

Tänään meillä meni purkillinen perunaa ja kukkakaalia. Lisäsin taas sitten pikkusen porkkanaa. Herra söi hyvällä halulla. Sitten pidimme pienen paussin ja sitten tissiä päälle, sekin maistui. Tässä iltasella sitten veteli puolisen purkkia taas persikkaa. Bataattia ajattelin huomenna ostaa. Olettekos pakastaneet??? Banaania annoin toissa iltana, kyllä upposi sekin. :D Hyvin poika syö, toivottavasti isompanakin. Niin, yleensä saa sosetta ja sitten tissiä päälle tai sitten soseiden jälkeen pieni " lepo" ja sitten tissiä. Vettä olen antanut pullosta heti soseen jälkeen, jos ei saa tissiä heti päälle.

Huomenna olisi taas neidillä kerhopäivä. Toivottavasti ei kovin kauhesti sada vettä, kun menemme kärryttelemään Eetun kanssa siksi aikaa. Ajattelin myös hakea neidin kävellen. Tosin auton jätän kylälle parkkiin, mutta tulee siinä ainakin muutama kilometri, ja ylämäkeä mennen tullen, välillä käydään vain mäkien välissä, kuopassa... :D

Mutta nyt menen kyllä tekemään itselle teetä ja sitten tissiä herralle ja maata...

vm78 ja Eetu 0809