Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoululaiseni sukkahousut hävitettin tänään, paljaat varpaat löytyi villasukasta kotona :(

Vierailija
09.01.2008 |

Voitteko kuvitella lapseni oli laitettu esikoulusta kotiin ilman sukkahousuja. Poikkeuksellisesti en itse ollut hakemassa lasta ja tietysti hakija ei osannut kysellä asiasta tarkemmin, mutta olen kovin tyrmistynyt. Varsinkin kun lapsi sanoi että hänet haettiin ulkoa ja hänellä oli siis talvipuvun alla vain farkut ja jalassa villasukat! Ihan käsittämätöntä! Poikkeuksellisesti myös esikoulurepusta puuttui varasukkahousut (tietysti juuri nyt, kun ne on repussa olleet jo puolivuotta eikä niitä ole kertaakaan tarvittu). Mutta mitä mä sanon aamulla niille opettajille? Olen nyt tosi näreissäni enkä halua bitch-mainetta. Nyt tekisi mieli huutaa nille kurkkusuorana HALOOOOOOO!!!!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitähän varten ne varasukat pitäisi olla? Ja jos ei ole niin harmi, mutta ehkä ensi kerralla on?

Vierailija
2/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikenteeseen niin sillä on edes sama varustus kotiin tultaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko varpaat kylmät?

Vierailija
4/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun huomasin asian niin siinä samalla eskari hoitajakin vasta huomasi, että lapsella ei ole toista paitaa päällä. Hoitaja hätäili ihan hirveästi ja pyyteli anteeksi, minä sanoin, että sattuuhan noita. Hoitaja harmitteli tapahtunutta vielä seuraavana aamunakin.

Pari viikkoa sen jälkeen menin viemään lasta eskariin ja eskarissa huomasin, että lapsella ei ollut muuta toppapuvun alla kuin lyhythihainen pusero. En ehtinyt tarkistaa pojan vaatteita, kun se oli jo lähdössä.

Sattuhan noita :)

Vierailija
5/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa olla, ehkä siellä etelässä ei tarvita sukkahousuja talvella, mutta meillä ainakin oli tänään niin kylmä, että ikävä oli kaivaa ne paljaat varpaat sieltä kengästä. Unohtakaa koko juttu...

Vierailija
6/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi oikeestaa samanlailla sukkahousujen kanssa. Kyselin tyttäreltäni miksi sulla ei ole sukkahousuja jalassa. Tyttö sanoi siihen, että ne on niin hankalat pukea jalkaan, kun ne täytyy ottaa päikkäreiden ajaksi pois jalasta. Enään en laittanut sukkahousuja jalkaan vaan ostin pitkiä kalsareita.

Vierailija
7/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsesi kehittynyt ihan normaalisti? Onko hän menossa syksyllä kouluun?

Vierailija
8/11 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ne varmaan naulakossa odottaa. Tai kuivauskaapissa.

Vierailija
9/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukea, jos sukkahousut olivat vaikka kastuneet? Kun kerran varasukkahousuja ei ollut.

On kyllä voinut käydä niinkin, että lapsi on päiväunien jälkeen itse pukenut vain farkut ja tossut jalkaan. Ulos lähtiessä ei ole jaksanut vetää sukkahousuja alle ja laittanut villasukat. Harvassa päiväkodissa valvotaan noin isojen pukemista hetki hetkeltä. Hoitajat ovat sitten olettaneet lapsellasi olevan ne sukkahousut alla.

Sano lapsellesi, ettei ulos voi lähteä ilman sukkahousuja niin eiköhän hän seuraavan kerran muista.

Huomenna ihmettelet hoitajille, että lapsesi oli ulkona hiukan viluissaan kun jostain syystä sukkahousut olivat jalasta kadonneet ja kyselet mitähän niille on käynyt.

Vierailija
10/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollanen nyt noin vakavaa voi olla! Ainokainenko kyseessä tai ainakin esikoinen? Reipastuhan nyt...

Vierailija
11/11 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujen alla toki välikerros olisi varmaan ollut pakkasessa tarpeen, farkut kun eivät ole kovin lämpimät suoraan iholla, vaikka haalarin alla olisivatkin.

Minusta tuosta ei kuitenkaan tarvitsisi nostaa mitään äläkkää, kysyt vaikka huomenna, että oliko sukkahousuille tapahtunut jotain, ja olikohan lapsi mahdollisesti itse pukenut itsensä ulos, kun oli pelkät villasukat jalassa. Ja laita vastaisuudessa ne varasukkikset lapselle mukaan (tai jos lapsella on eskarissa naulakossa lokero tms., niin vie sukkikset sinne, etteivät vahingossa kulkeudu ja jää kotiin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi