Hyviä asuinalueita Turkuun pian muuttavalle?
Hei Turkulaiset ja Turun tuntevat. Olemme muuttamassa (2 aik + 2 lasta, 5-v ja 8-v) piakkoin Turkuun ja olemme katselemassa asuntoa sieltä päin. Osaisitteko suositella jotain aluetta (tai sitten tietysti kehoittaa olemaan jostain pois jos semmoisia on)...
t. Taiska + muut ;-)
Kommentit (17)
ainakin Varissuolta, siellä on iso ruokakauppa ja busseja kulkee kätevästi keskustaan vähän väliä. Päiväkodeista yms. en sitten osaa tarkemmin sanoa, asuin siellä opiskelijana ja silloin se oli ihan ok. Lapsiani en sinne laittaisi kouluun.
Ja on viihdytty!
Halvemmat asunnot, uusi iso asunto. Pienempi kunta, helppo saada palvelut. Lyhyt matka Turkuun. Ja kun vielä liitytään Kaarinaan, niin kaikki paranee.
Kalliimpia ja arvostetuimpia ovat mm. Hirvensalo, keskusta, Martti, itsellä ei niihin ole varaa.
Hyviä keskihintaisia Nummi, Räntämäki, Pääskyvuori (nämä ovat itselle tuttuja).
Muitakin alueita on, mutta niistä voivat kertoa siellä asuvat/asuneet.
Varissuolla on yli puolet ulkomaalaisia tarhassa.
Välttäkää Laustetta, Halista, Varissuota ja Jyrkkälää
Vaala, Perno, Runosmäki ja Jäkärlä ovat myös sellaisia joihin en muuttaisi.
Uittamo ja Katariinanlaakso ovat hyviä alueita, samoin Portsa ja Martti. Hirvensalossa on muutama tosi levoton vuokrataloalue, muuten Hirvensalo on hyvä paikka. Haritussa sama juttu: pari levotonta kaupungin vuokrataloa keskellä aluetta, mutta reunoilla on rauhallista ja siistiä. Majakkaranta on ihan jees. Ispoinen on hyvä alue. Kurjenmäki on myös hyvä, Suikkilaakin olen kuullut kehuttavan. Ilpoisissa on sekä hyviä että huonoja paikkoja asua.
Olen joskus kuullut jotain että olisivat levottomia ja rikollisuuttakin olisi enemän kuin keskimäärin. Pitääkö paikkansa? Onko täällä noilla alueilla asuvia jotka tietää...?
Littoisiin esim. kivenheiton päässä Turusta ja paremmat oltavat lapsiperheille.
kaupungin vuokra-asuntoja, samoin kyllä Runosmäessäkin. Tämä taitaa olla se seikka, että ovat asuinalueena sitten vastaavasti vähän levottomampia. Jos nyt itse muuttaisin takaisin Turkuun perheeni kanssa, katselisin asuntoja Vasaramäen suunnalta tai sitten Kaarinasta siitä vierestä.
... on paljon työttömiä ja aika paljon venäläisiä ja muita maahanmuuttajia, samoin Halisissa. En myöskään muuttais Pansio-Pernoon tai Jyrkkälään.
Luin jostain että kantaväestö (siis tavalliset valkoihoiset suomalaiset) muuttavat pois juuri sieltä Varissuolta ja Lausteesta ja jopa koko Turusta siksi että siellä on niin paljon muslimeita ja muita afrikasta ja arabimaista tulleita maahanmuuttajia? Meneekö siellä Turussa oikeasti niin huonosti?
Miten kaupungin talouselämä sitten? Mitä sille kuuluu?
Mutta lähinnä kerrostaloasumista tai sitten kallista rivaria.
Vierailija:
Mitä niissä Varissuossa ja Lausteessa on vikana?
Olen joskus kuullut jotain että olisivat levottomia ja rikollisuuttakin olisi enemän kuin keskimäärin. Pitääkö paikkansa? Onko täällä noilla alueilla asuvia jotka tietää...?
Varissuolla pääsee tutustumaan pultsareihin, nuorisorikollisiin ja maahanmuuttajiin.
12 vuotta pakosta asunut siellä.
Se että n. 10-vuotias mustalaispoika uhoo moran kanssa kertoo paljon.
Lauste, Jyrkkälä ja Pansio kuuluu tähän samaan monikansalliseen kastiin.
Vierailija:
Meneekö siellä Turussa oikeasti niin huonosti?
Vierailija:
Meneekö siellä Turussa oikeasti niin huonosti?
jos tuo " hieman villimpi" meininki ei haittaa, niin onhan siinä se hyvä puoli, että saat 4-5 h+k+ym. samalla hinnalla kun jostain normaalimmasta paikasta 2-3 h+k.
Itse ostin 2h Kärsämäestä heti kun siihen oli ikää ja rahaa.
Vierailija:
Tuommoinen asunto ei kyllä hullummalta muuten kuulostaisikaan...
Mutta voiko tuommoisella alueella sitten turvallisesti muuten asua? Miten lasten päiväkodit ja alueen koulu? Onko niissä kuinka paljon kantaväestöä / maahanmuuttajia? Miten montaa kieltä alueella puhutaan? Onko kauppoja ja palveluita?