Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammateissa miehet tienaavat ALLE 3000/kk?

Vierailija
09.01.2008 |

Heitähän täytyy olla, kun miettii, että keskitulot ovat alle 3 tonnia. Kuitenkin kaikki tuntemani miehet duunareista akateemisiin tienaavat yli tuon summan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tienaa n 2200 e/KK...

Vierailija
2/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa vuorotyölisien kanssa jää reilusti alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lista on loputon

Vierailija
5/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

- siis mieheni ennen kuin vaihtoi yksityiselle.

Vierailija
6/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän kolme vuoden johtohommissa olevaa DI:tä joilla kaikilla palkka alle 3000¿.

Vierailija
7/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistetään korvan taakse:)

t. 11

Vierailija:

Vierailija
8/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis ihme että suomalaisen miehen keskipalkka on 2600 e / kk

Vierailija
9/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:llä todellisuus hämärtyy, kun joka toinen kertoo: " Ollaan sellaisia keskituloisia, mies saa käteen 5000/kk ja minä 3000..."

Vierailija
10/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se koulutukseen nähden ihan paska palkka. Varastomiehenä saa saman!

- 12

Vierailija:

pistetään korvan taakse:)

t. 11

Vierailija:

Vierailija
11/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen äärilaita on sitte nämä " saadaan yhteensä 500e kuussa ja siitä maksetaan 700e vuokraa ja ruuat ja matkustellaan kaukomailla joka vuosi" -tyypit. Missä on oikeat keskituloiset, niinku me, häh? Yht brutto 5500-6000 kuusta riippuen..

Vierailija:

Av:llä todellisuus hämärtyy, kun joka toinen kertoo: " Ollaan sellaisia keskituloisia, mies saa käteen 5000/kk ja minä 3000..."

Vierailija
12/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. assistentit (tekevät usein paljon professorin töitä, mutta palkka kahden tonnin pintaan), amanuenssit, apurahatutkijat (itselläkin apuraha pahimmillaan 1100 ¿/kk, joskus peräti 1800 ¿), jatkotutkimusta tekevät tutkijat (väitelleet tutkijat voivat ehkä tienata ylikin) ja, uskokaa tai älkää, LEHTORIT (myös suuri osa väitelleistä; itse tienasin väitelleenäkin vain noin 2700 ¿ ja niinkin " iso" palkka oli vain UPJ:n ansiota).

Yliopiston palkat ovat siis surkeita muilla kuin professoreilla (ei heilläkään erityisen hyvä muuta kuin lisätuloja hankkimalla), rehtoreilla yms. johtotehtävissä olevilla. No, on työssä hyviäkin puolia (esim. ns. akateeminen vapaus)...

Vierailija
13/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

se koulutukseen nähden ihan paska palkka. Varastomiehenä saa saman!

- 12

Vierailija
14/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut aina, että hänellä on koulutukseen ja kokemukseen nähden surkea liksa. Mies ei vain hingu yksityiselle puolelle...

Vierailija
15/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon että mun mies teki vuosia tutkijan hommia alle kahden ja puolen tonnin kuukausipalkalla. Mutta hei kiitti sulle, selvensi paljon!

" Kaikki ei halua varastoduunareiksi, vaikka tienaisikin vähän paremmin."

Vierailija
16/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä esim. atk-puolen tyypit tienaa tosi vähän verrattuna yksityiseen puoleen. Mutta kun jotkut tykkää siitä työstä siellä, kuten mun mieheni. Jos se kerran on noin onnellinen, niin en mä sitä väkisin ole työntämässä jonnekin, missä ei viihtyisi niin hyvin, kun näinkin tullaan toimeen. (Yritän sitten ennemmin nostaa omaa palkkaani.)

Vierailija
17/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan oo ehdottanutkaan sellaista, rouvat vaan vetää herneen nenään välittömästi. Totesin vain, että minun mieheni vaihtoi; omasta halustaan, koska koki saaneensa osansa tutkijanhommista. EI rahan takia.

Vierailija:

Siellä esim. atk-puolen tyypit tienaa tosi vähän verrattuna yksityiseen puoleen. Mutta kun jotkut tykkää siitä työstä siellä, kuten mun mieheni. Jos se kerran on noin onnellinen, niin en mä sitä väkisin ole työntämässä jonnekin, missä ei viihtyisi niin hyvin, kun näinkin tullaan toimeen. (Yritän sitten ennemmin nostaa omaa palkkaani.)

Vierailija
18/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saati tunkenut herneitä minnekään minne ne eivät kuulu.

Oma mieheni nyt vaan sattuu olemaan yliopistolla. Ja ollaan joskus mietitty kannattaisiko hänen vaihtaa muualle, jossa tienaisi paremmin. Itse (siis ihan minä itse ilman kenenkään ehdotteluja) toivoin sitä aiemmin, mutta olen muuttanut mieleni, kun olen nähnyt liikaa ihmisiä, jotka eivät viihdy työssään ja tuo nyt näyttää olevan juuri minun miehelleni harvinaisen sopiva paikka.

Ja varmuuden vuoksi rautalankaa:

En väitä, etteikö yksityisellä puolella olisi tyytyväisiä työntekijöitä, myös ei-rahallisista syistä. Olenhan itsekin yksityisellä, joten tunnen kyllä senkin puolen. En myöskään väitä että yliopisto olisi kaikille hyvä paikka. Tai kaikki laitokset tai kaikki yliopistot. Tämä oli vain maininta, miten meidän tapauksessamme on.

Vierailija:

Ei kukaan oo ehdottanutkaan sellaista, rouvat vaan vetää herneen nenään välittömästi. Totesin vain, että minun mieheni vaihtoi; omasta halustaan, koska koki saaneensa osansa tutkijanhommista. EI rahan takia.

Vierailija:

Vierailija
19/19 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AD-assarina mainostoimistossa.

(opistotason koulutus takana)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän