Onko Amerikassa kaikissa vessanpöntöissä vesi korkeammalla kuin suomessa?
Mietin vaan sitä kun olen elokuvissa nähnyt miten jenkkien pöntöissä se vesi on korkeammalla kuin suomalaisten pöntöissä. Onko niillä kaikkialla sellaiset pöntöt? Oletteko käyneet sellaisella pöntöllä? Tuntuu että siitä räiskyy vesi persaukseen helpommin kuin suomalaisesta pöntöstä.
Ja joo, kyllä mulla muitakin mietittäviä asioita on, tuli vaan mieleen tämä asia :)
Kommentit (9)
eli varmaan jokunen kymmen tai sata, vesi oli korkeammalla. Ja pönttö jotenkin muutenkin leveämpi. Ja kyllä, vesi roiskuu joskus, joten peppuposket kastuvat. Ällöä.
Kakka tippuu ensin sellaiselle posliiniselle " portaalle" , josta vesi sitten huuhtelee pökäleen eteenpäin. Huono systeemi, melkein aina jää jarrujäljet. :) (Toisaalta niissä pöntöissä se paperilla pöntön vuoraaminen on paljon helpompaa, kun paperi ei vety pöntön " pohjalla" .) Eikä niissä pöntöissä tarvitse pelätä loiskahdusta! :)
Onkohan jenkkien pöntöt isompiakin kuin täkäläiset, kun ne kerran ovat vähän tuhdimpaa kansaa..?
En mä ainakaan Belgiassa muista tuollaisia pönttöjä olleen. Vaan jokseenkin samanlaiset kuin Suomessa.
että vettä kuluu kauheesti kun pitää olla monta litraa pöntössä... kai se on niiden mielestä hygieenisempää? Nehän kammoksuu näitä meidän vessoja kun niissä on niin vähän vettä.
Pökäle ikäänkuin tipahtaa tasolle tutkittavaksi, ennenkuin se huuhdellaan pönttöön. Kätevää, varsinkin tutkimustyöstä kiinnostuneille.
Paitsi että siellä harrastetaan vielä Suomeakin useammin niitä seinään kiinitettäviä pönttöjä (kiva, helpompi siivota:). Mutta vanhoissa taloissa, joiden kylppärit esim. 70-80-luvulta on kyllä edelleenkin semmoiset " rappus" pöntöt. :) Tai siis ainakin Saksassa ja Ranskassa.
Sellaisen jutun muistan joskus jossain ohjelmassa nähneeni. Onko totta?
mutta eipähän maalaannu posliinit.