Mitä haittaa muka on juoda 1,5l kevyt kolaa päivässä?
Kommentit (38)
Mutta ei vaan, itsekin juon ajoittain paljon light-limuja, todella paljon parempi vaihtoehto kuin sokerilliset.
etenkin jos juot pitkin päivää. Jos jout kerralla 1,5 litraa, niin siitä tulee vain yksi happohyökkäys :)
No joo, yhtä paha on siis lipitää pitkin päivää mitä tahansa muuta paitsi vettä.
ja kuitenkin nykyisin suositellaan pieniä määriä monen monta kertaa päivässä.
Vaikka en juokaan päivittäin kevytlimua, vaan vissyä :( Hampaat lyhenee ja ohenee, alkavat vihloa jne.
Toisilla kestää mitä vaan, vaikka päivät napostelisi karkkia ja limsaa hörppisi väliin. Toisilla ei auta mikään ruokavalio tai puhtaanapito.
Meidän kaksosilla on aina ollut samat ruokailutavat ja sama hygienia, silti toisella on ollut jatkuvasti reikiä, toisella ei yhtään.
Hiilihappo ei tee hyvää hampaille. Lisäksi light-tuotteet sisältävät hillittömästi kaikenlaisia keinotekoisia aineksia, joiden pitkäaikaisvaikutuksia elimistöön ei ole tutkittu.
Kyllä kyllä... Lisäaineita tuntuu olevan joka tuotteessa nykyään, mutta miksi ihmeessä niiden määrää pitäisi vielä lisätä hillittömällä light-limun määrällä?
Vierailija:
ja kuitenkin nykyisin suositellaan pieniä määriä monen monta kertaa päivässä.
Suositellaan 5-6 ruokailukertaa päivässä. Se on lopulta aika harvoin.
se voi esim. kertyä elimistöön tai aiheuttaa syöpää. Asiaa kun ei ole vielö juuri tutkittu ja makeutusaineet on aika uusi juttu = ei ole tietoa mitä tapahtuu jos esim. 30 vuotta käyttää makeutusaineita.
Ei siitä kolasta varmaa paljoa lihoa, mutta hampaat kyllä rapistuu ajanmyötä. Kokis maistuukin paljon paremmalle, kun sitä juo sillointällöin. 1,5 L/päivä ei ole mitään järkeä. Sehän on jo kallistakin.
Puolitoista litraa päivässä on aika paljon aspartaamia.
Tää provo. Kukaan ei ole niin tyhmä, että väittä oikeesti ap kaltaista.
Itse olen kokiksen suurkuluttaja ollut jo vuosia.
Hampaat ovat ihan entisellään. Ei ole hammaslääkärikään valittanut, viimeksi tällä viikolla kävin tarkastuksessa.
Vähän niinkuin tupakointi, senkus vaan lopettaa sen himoitsemisen.
Kannattaa jo lastenkin tähden miettiä mitä syö/juo. Eikä kannata lapsille mallista opettaa, että kaikki himot tyydytetään heti ja välittömästi.
olen raskaana ja juon silti joka päivä ainakin litran pepsi maxia.
Vierailija:
olen raskaana ja juon silti joka päivä ainakin litran pepsi maxia.
3 dl on maksimi. lue suositukset!!!
Ei ole mitään haittaa ollut, eikä terkkari sanonut mitään.
27
tai sit ei... sitä vartenhan on hammasharja ja -tahna keksitty