kolmas tulossa!
osaako joku auttaa minua.kun minulla on kaksi sektiota takana,niin onko kolmas synnytys pakolla sektio?
Kommentit (3)
minä olen kuullut ettei kahden sektion jälkeen enää suositella ala kautta synnyttämistä koska siinä on suurempi vaara että kohtu ei kestä supistuksia aiempien leikkauksien takia.
Niiloakseli rv 31+2
Nykyään käytännöt vaihtelevat, tälläkin palstalla joku kertoi lääkäreiden näyttäneen vihreätä valoa alatiesynnytykseen kahden sektion jälkeen. En muista miten homma päättyi.
Minulle taas sanottiin toisen leikkauksen jälkeen sektion olevan ainoa synnytystapa jatkossa, vaikka leikkaukset eivät johtuneet mistään toistuvasta ongelmasta (esim. ahdas lantio). Hieman harmittaa, sillä alatiesynnytystä olisi mielenkiintoista kokeilla. En kuitenkaan anna uteliaisuuteni mennä lapsen turvallisuuden edelle.
Eli voit yrittää selvittää, josko alatiesynnytys olisi mahdollinen. Uskon kuitenkin, että synnytystä valvottaisi hyvin tarkkaan ja helposti siirryttäisiin leikkaussaliin.
Vaikka vapaaehtoisesta sektiosta on tullut yksi synnytystapa vaikkakaan ei suotava ja siitä paranee paljon hitaammin kun alatiesynnytyksestä on myös syitä joiden vuoksi sektio joudutaan tekemään. Jos siis sinulla aiemmat kokemukset ovat johtuneet lääketieteellisistä syistä on tietysi suuri mahdollisuus olemassa mutta olen kyllä lukenut äideistä joilla on sektioita takanaan ja kuitenkin yksi normaali synnytyskin joten ei sekään ole mahdotonta. Varmasti neuvolassa osaavat paremmin vastata,)