Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYYLIKÄSTÄ tammikuuta!

09.01.2008 |

Nyt on vallan pino hyytynyt!! LYYYYLIT, missä te oootte???

Meillä on nettiyhteys ollut poikki viikon verran ja täällä on niin hiljaista ollut että vasta neljänneltä sivulta löytyi Tyylikästä tekstiä!

No joo aloitin nyt uuden pinon ja tyylikkäästi vetäisin sen sitten koko tammikuulle kun taitaa olla yhdellä jos toisella parempaakin tekemistä kun roikkua täällä koneella. Pysyy näin paremmin perillä mitä kenellekkin kuuluu kun kaikki turinat on samassa pinossa?

Prisculla on kyllä ollut aika koettelemus tuo synnytysreissu! Onneksi kuitenkin kaikki päättyi hyvin! Kuinkas teillä on nyt vaavin kanssa lähtenyt yhteiselo sujumaan?

Sandella oli kovasti sairasta väkeä viimeksi, joko olette toipuneet?

Miltsulla on ristiäiset takana! Näin se aika vierahtää.. Kauniin nimen olitte typylle valinneet!

Tulkaahan kaikki pinossa pyörähtämään ja kuulumiset kertomaan!

(.) Olo rupeaa muistuttamaan enenevässä määrin valasta!! Liikun yhtä hyvin ko. elukka matalassa rantavedessä! Pinna on tiukalla ja sen kyllä kotijoukot on valitettavasti saaneet huomata, siis aivan käsittämättömistä asioista ihminen voikin räjähtää ilman ennakko varoitusta.... *nolona punastelee*

Rölden tavarat on edelleen ihan vaiheessa ja hankintojakin on tekemättä ihan kiitettävästi! Vaan onhan tässä vielä ruhtinaallisesti aikaa sinne 29. päivän polikäyntiin.... ;)

Fiilikset on aika sekavat kun fysiikan puolesta toivois jo synnytystä mut pää ei ole läheskään valmis vielä! Vastahan mä rv 25 paikkella uskalsin ruveta olemaan raskaana!!!

Mökkihöperöitönyt, nettivierotusoireista palautuva, ryhävalasta muistuttava Ja Tyylikästä keskustelua ikävöivä :

Rimpe + Rölde 34+2

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rimpe, sun tunnelmat on aikas samankuuloiset ku mun noilla viikoilla! eivät suostuneet tekee siellä samaisella polilla mitään päätöksiä mun synnytystavasta enneku sillon rv 42 ja sillonki sanoin että nyt en lähde enää kotiin. sillonhan se lekuri vaan selitti kuinka vauvalla on kaikki hyvin, voidaan odotella. just joo.. tää ei siis tosiaan lohduttanu sua varmasti yhtään.. ole tiukempi ku mä, tee tikusta asiaa sinne jos susta tuntuu että haluat käynnistyksen aiemmin. viime raskaudessa mulla oli niin kamalat symfyysikivut että sain niiden perusteella käynnistyksen rv 39+2. kehtaatko sanoa kuka lääkäri sulla siellä viimeks oli? niissäki on eroja että kenelle sattuu pääsemään/joutumaan.

priscu, mulla on edelleen niin sama olo tosta imetyksestä! lilli ei tankkaa varsinaisesti mutta kuitenki musta on hankalampaa tää imetys. mua ei kans stressaa yhtään pullojen pesu ja keittely! harmi vaan kun lillille ei kans taida korvike oikeen tehdä hyvää. ainahan nuo yöt on sillon tällön ollu huonoja mutta eilen sai semperiä (ennen nannia) ja koko yö ähkittiin ja itkettiin. tänään tuli eka kakka nyt illalla ja oli pieni ja päivän ainoa. normisti neiti on kakannut 4-8 kertaa päivässä. myös öisin... nannista ei ollu näin pahaa oirehdintaa. mut en voi olla ihan varma johtuko toi korvikkeesta vai oonko syöny jotai sopimatonta. siksikin imetys ahistaa ku koskaan ei tiiä mitä sais syödä kun en mä osaa olla varma mikä aiheuttaa vatsakipuja lillille ja mikä ei. ja ihan tyhmää ku ei saa syödä kaikkea mitä haluaa! ruisleipä, sipuli, kala, kanamuna on nyt kokonaan pois. kalan syönnin jälkeen on meillä pahiten valvottu. jassuki sai vauvana oireita kanamunasta, se oksensi kaaressa kun olin syöny kalaa ja imettäny. ei tykkää vieläkään kalasta mut ei kait oo varsinaisesti allerginen.

ja sit toi lilin sydän, jestas kuinka mua vaivaa ja ahistaa toi. miten huolestunut olisnkaan jos kyseessä olis vakavampi vaiva?!

nyt siis keuhkovaltimo (kait... odottelen epikriisin saapumista kotiin jotta saan tietää tarkemmin kun en tainnu sisäistää ihan kaikkea...) on yhdestä kohtaa jotenkin ahdas. siitä aiheutuu pyörteisyyttä joka taas pidemmän päälle kuormittaa sydämen oikeaa puolta jos tuo vaiva ei häviä iän myötä. ja jos se ei häviä niin edessä on jonkinnäkönen leikkaus, varmaankin pallolaajennus. en tiedä milloin tämä tehtäisiin eli kuinka kauan tilannetta seurataan. lääkäri sanoi ettei se valtimo näyttänyt hänen silmäänsä sellaiselta niin ahtaalta josta aiheutuis ongelmia mutta varma hän ei voinut olla. siksi käydään nyt sitten kontrolleissa. voi mun pientä tyttöä...

nyt pitää mennä...

moikka!

sande ja tytöt

Vierailija
22/44 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on satanut lunta ihan reilusti sitten eilisen illan! Jee, mä pääsen tekemään lumitöitä!!

Ja saunan ja kylppärin pesu olis tän päivän ohjelmassa. Vaippakankaitakin tuolla olisi taas odottamassa että joku niille Fiskarssia ja Singeriä näyttäis... Mä voisin tehdä noita käsitöitä aamusta iltaan 24/7 jos joku muu hoitais tän huushollin vaan en mä oikeest kovin kehtaa jättää miehelle näitä päivittäisiä kotihommia kun toinen kuitenkin tekee matkoineen 11tuntisia päiviä ja mä makaan kotona.

Sannuskalle nyt voimia! Nuo sydämen vaivat on kurjia ja se kuitenkin on niin tärkeä elin että huoli on varmasti sulla nyt kova. Meillä tuolta keskimmäisellä löydettiin silloin vastasyntyneenä sivuääni ja sitä sitten tutkittiin ja kontrolloitiin useamman kerran ensimmäisen vuoden aikana. En mä enää muista mikä se vaiva oli oikealta nimeltään mutta 6kk tarkastuksessa sydänspesialisti ei enää sitä sivuääntä (ja tieten sitä vikaakaan) löytänyt. Onneksi teilläkin on annettu hyvä ennuste ja onneksi vaivaan on olemassa hoito. Aikaa myöden tuo pahin ahdistus kyllä helpottaa, usko pois!

Jaahas nyt kömpi tuo 6v alakertaan ja kyselee josko sais puuroa eli kauhan varteen...

Rimpe & Rölde

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon käynyt joka päivä melkein kattelemassa, oisko tullut jotain uutta lyylijttua, mutta hiljasta on..en oo sit viittinyt itekään mitään laitella, kun ei oo mitään tapahtunut.

Päätin tuossa että pakko alkaa vähän kattomaan mitä suuhunsa pistää, järkytys oli suuri, kun erehdyin vaa' alla käymään; melkein 82kiloa!! Ja kun viimesillään painoin vajaa 87kg, niin ohhoh..Normipaino kun oli jossain vajaassa 70kilossa (siis aikana ennen esikkoa), niin onhan tässä urakka edessä..mistä nuo kilot onkaan tullu, kamalaa!

Semmoiset 15kiloa kun pois saisin, niin oisin enemmän kuin tyytyväinen. Pelkään vaan että toiveeks jää, tuntien miun itsekurin:( Herkuttelija, mikä herkuttelija..

Tuun sitten pyytämään teiltä potkua persuksiin, kun oikein alkaa taas herkut maistumaan liikaa..:) Potkittehan sit minnuu, jookos?

Hankin raskaana ollessa tuommoisen stepperinkin, sillä aattelin alkaa kans steppailemaan, jos vähän auttais.

Sitten toinen häpeän aihe..en oo muistanut antaa Mintulle d-vitamiinejään. Osaks kyllä senkin takia kun pienelle tuli masu kipeeks ja oli hirvee huuto. No, eilen sit mies kävi hakemassa toisen merkkisiä vitskuja, ja tänä aamuna annoin ekan kerran sitä..nyt vaan peukut pystyyn ettei noista uusista tulis niin kipeeks pieni massu. Mikään oo niin hirveetä kun nähdä tuommonen pieni kivuissaan huutamassa:( tai tuo isompikaan.

No, nyt alkaa taas kuulumaan ölinät, pitänee mennä!

Nyt lyylit, tulkaahan muutkin juttusille:)

Miltsu

Vierailija
24/44 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimpelle piti viel sanoa, että koita kestää, eihän sulla enää montaa viikkoa oo jälellä:) Muistan kyllä tuon olotilan kiukkuineen kaikkineen*hali*

Vierailija
25/44 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kunnon yöuni? Ei muista enää... Väsyttää ja särkee päätä heti aamusta!

Miltsu älä suotta murehdi tuota paino asiaa! Tottakai terveellinen ruokavalio on hyväksi sinulle ja Mintulle kun imetät, mutta ennen kun typy on sen neljä kk ei saa varsinaisesti ruveta laihduttamaan!

Kyllä mä ainakin voin ojentaa koipea ja potkia virtuaalisesti jos sä lupaat vuorostas ottaa sitten sen risun ja hutkia sillä mua kunhan tää ipana on ulkoistettu! Kiloja vastaan alkaa täälläkin armoton taistelu keväällä!

Nyt on siirryttävä kun tässä koneella ollessa rupeaa kiristelemään tuota mahanahkaa ja tuntuu että tuo ipana puskee oikein urkalla noita alakerran luita...

Rimpe & Rölde

Vierailija
26/44 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon kans käyny päivitäin kattelemas mutta sama ku miltsulla, en oo viiittiny ite kirjottaa ku ei muutkaan... tosin nyt mä vasta alan hiljalleen toipuakin etten ois ehkä aiemmin pahemmin jaksellutkaan runoilla.

eli tauti on siis lähtökuopissaan, tosin yskää o ja kurkku kipeä mutta muutoin alkaa olo muistuttaa ihmistä pikkuhiljaa, ihanaa!

mä oon kans aika heikkomuistinen antelee noita vitskuja Lillille... meillä mennään vieläki yhellä tipalla kun jonkin verran ähkintääja mahanväänteitä on tullu nyt tytölle. ei itke suureemmin mutta rauhaisat unet on jääneet unholaan. päivisin tuttia pitää nostella kesken unien aika usein ja öisinkään ei uni ole niin makoisaa nyt viime aikoina ollut. mutta kuitenkin olen oikein tyytyväinen tilanteeseen, kun ei tosiaan mitään itkustelua ole ollut. nyt kyllä Lilli nukkuu kuin pieni possu kun oltiin heti aamusta ulkona kävelemässä ja laitoin parvekkeelle jatkamaan uniaan.

tänään mennään sit sinne isyydentunnustukseen. ja en oo vieläkään saanu soitettua papille... mutta ei kai kauhee kiire viel olekaan kun ajateltiin vasta 16.2 ristiäisiä. soitan kyllä huomenna viimistään sinne kirkkoherranvirastoon niin on sekin homma hoidettu. kummasti nää tällaset asioitten hoitamiset jää aina mulle... mies ei paljon niitä hoitele.

eile sain oikein kamalan migreenikohtauksen joka kestikin koko päivän. siis mä en muista oisko mulla koskaan ollu niin kovaa päänsärkyä vaikka kovaa on ennenki ollut. olin aivan toimintakyvytön. Lillin imetin mutta muuta en voinu. tai no, teinhän mä ruokaa, jälkiruokaa ja laioin tiskejä..... mutta siis en oikeesti olis kyenny jos ei olis ollu aivan pakko. vihdoin illalla kun otin 1½ ibumaxia sain sen kivun pois. tiiän ettei ibuprofeenia sais käyttää imettäessä mutta en kestänyt enää niin oli pakko. ja otin sen viimisen syötön jälkeen kun tiesin että seuraavaan on ainaki 3-4tuntia aikaa.

jänskää kun Rimpelläkin on kohta jo nyytti masun ulkopuolella! nopsasti aika menee! mulla on kans liianki hyvin viel muistissa tuo loppuraskaus kun olin kuin peppuun ammuttu karhu koko ajan. ja liikkuminen oli sit lopussa jo tosiaan aika lyllerrystä. kipja siellä sun täällä. ja jokainen kenen kanssa olin tekemisissä sai niistä osansa mun kiukun myötä...

priscu, tuupas säki välillä kertoo kuinka peppi kasvaa ja voi!

mun on mentävä, palaillaan!

sande

Vierailija
27/44 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nyt sitten ehdin!

Mulla on ajankäytön kanssa ongelmia!! Mä NIIN mielellään kävisin täällä istumassa ja kirjottelemassa, mutta mä en ehdi!! sillon kun en imetä tai hoida vauvaa, nukun, siivoon, syön, olen miehen kans jne jne...

Mutta kiitos kysymästä muuten menee hyvin:)) peppi kasvaa täyttä tohinaa, neuvolantäti kävi tiistaina ja pieni mummonen painaa jo 4030, eli syntymäpaino ohitettu ja lisääkin tullu:)) olen tyytyväinen, pelkällä rintamaidolla mennään, imetystä harjotellen edelleen, mutta olen NIIN ylpeä itsestäni, tähän mennessä pisimmän aikaa olen imettänyt kun koskaan:))eikä nannia ole tarvittu. Napavarsikin lähti joten kylvetykset on alkaneet, ja toinen tykkää:)) eilen saimme myös ulosmenoluvan, joten vaunulenkilläkin kävin jo, ja voi että teki hyvää!!! Mut on luotu liikkuvaksi, oli kamalaa olla neljän seinän sisällä! Peppi nukkuu ed. hyvin, mutta mun kanssa saman peiton alla yöt;) ei mua haittaa, on ihan ihanaa nukkua vauvan kanssa.

Mulla on sitten ton painon kanssa päinvastainen ongelma, kilot tippuu turhan nopeesti, vaikka syön kun mikäkin!! painan kaks kiloa vähemmän kun tullessani raskaaksi:O ihme juttu! Viekö se imetys niin paljon energiaa??

Noista vitskuista sen verran että mä oon aina suosiolla alottanu suoraan jekovitit, kun ovat vatsaystävällisempiä... ja alottanu ne niin että tänään 1 tippa, huomenna 2 tippaa jne... meillä ei ole masua vääntänyt.

Ristiäiset tilattu, ne vietetään 17.2 ja me pidetään ne seurakunnan tiloissa, siellä on astiat ja kaikki krumeluurit käytössä, tarjottavat vaan viedään. Kummit kysytty, ja kaikki 4 tulivat mielellään:)) eli meillä on kaksi pariskuntaa kummeina.

Jännä juttu kun ed. vauvasta oli pitempi tauko, en muistanutkaan miten aikaa vievää ja sitovaa tämä alkuaika on... en valita, tämä on ohimenevää ja kestää luvattoman pitkän ajan... mutta silti sanon ihan suoraan, että kun taas joku päivä ihana pystyy istuu rauhassa vessassa isolla hädällä, on sekin ihan kiva juttu:) aika aikaansa kutakin sano lapamato.

Mä niin mielelläni kommentoisin kaikkien juttuja ja jatkasin mutta mutta... time is money and money cant wait... meen vessaan ja sellasta.

Olen pahoillani, että loistan enemmän poissaolollani:(( mä en vaan ehdi/jaksa/kykene vielä enempää... kyllä tämä tästä. Ens viikolla isi menee töihin, sit käyn ainakin jotain pientä ja nopeeta laittaa päivittäin.

Olette kuitenkin mielessä joka päivä, monta kertaa... ikävä palstailee on kova.

Rakkaudella Priscilla ja Peppi 13 päivää!!!

Vierailija
28/44 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun väsyttää!! Koitan itteeni potkia tästä koneelta stepperille tai ees siivoilee, mut ei onnistu..

Kuitenkin aamulla sain nukuttua ysiin asti, tietty muutamia kertoja heräilen pitkin yötä syötölle mut mies nous esikon kans jo kasin maissa.

Nyt Miia leikkii tuossa legoillaan ja Minttu on nukkumassa..huoh, en uskalla kyl pitkälleenkään lepäilemään mennä, nukahtaisin ihan satavarmasti ja mies on viel iltavuorossakin, tulee vasta kympin jälkeen illalla.

Kiva kuulla Sannuskasta ja Priscustakin..

Nyt kyl pää tyhjeni niin tehokkaasti, ku piti huudahtaa Miialle (neiti meinas kiivetä kirjahyllyyn) nii taijan tästä lähtee kahvinkeittoon ja sitten pakko stepata hetki. ( Ja mielellään toinenkin hetki..)

Kertokaas muuten, mitä ihmettä voisin napostella? Siis jotian suht kevyttä.. Koko ajan tekee mieli jotain, vaikka ois just syönyt:(

Miltsu

Vierailija
29/44 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh mikä ilma!! Tammikuu kohta puolessa ja ulkona pari astetta lämmintä ja vettä vihmoo! Missä on pakkaset ja hanki?!?! Mä olen niin kovin odottanut että pääsen vielä keväthangille ratsastamaan! Ei tätä menoa kyllä tarvitse maaliskuussa elätellä toiveita mistään hangista. Tylsää!

Priscu ei ota minkään näköistä painetta tästä palstailusta! Uusi ihminen on kuitenkin jotain niin arvokasta että hetkeäkään ei tarvitse hukata! Täällä tämä palsta on ja pysyy, kirjoittelet kun ehdit ja jaksat. Ajatuksissa olet joka tapauksessa.

Hyvin on teilläkin typy kasvuun lähtenyt! Ja hienoa että jaksat imettää vaikka aiemmin se on hankaluuksia tuottanut, ole ylpeä itsestäsi!

Sannuska on vihdoin parantumaan päin. Kylläpäs on ollutkin sitkeä flunssa teillä kiusana!

Voi tätä dementiaa... Kävin välissä auttamassa tuota kohta 6v:tä palapelissä niin enhän mä enää muista yhtään mitään mitä piti kommentoida...

Nonuliii, Niparaa, Kitii?!?! Tulkaahan tekin pinossa pyörähtämään!

Nyt poistun kun ei ajatus kerran kulje. :)

Rimpe & Rölde

Vierailija
30/44 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää kans sanoa, et en kertakaikkiaan ehdi/kerkiä/jaksa/viitti hillua koneella!!

Tota se justi on Prisku, tissittelyä ja vaipanvaihtoa, nukuttelua, pesuttelua, siivoilua, ruuanlaittoa, ja sit vielä esikoinen! Ei kerkiä!

Enkä ota minäkään paineita palstailusta, mut munkin mielessä olette kaikki usein! Joten, nou paniikki!

Jekoviteilla alotin minäkin esikoisen kanssa ja tietysti nyt myös tämän kanssa! Ne on juu vesiliukosia ja masuystävällisempiä!

Meillä kun neidin masu menee ihan pienestäkin ruipalle! Oli taas kamala yö, kun tuli syötyä ehtoolla grillisapuskat, ja sit alko kahden jälkeen itkuttelu, ja sit alko parin tunnin päästä vesiruippaa suoltaa! Toinen oli ihan parka :-C mut sit helpotti, ja taas annan rela-tippoja!

Nyt sannuska, kyllä mä olen ymmärtänyt, että buranaa saa ottaa, annetaanhan sitä ihan huoletta synnärilläkin :-O vai olenko jotenkin pihalla :-O mä ainakin olen ottanut migreenin ibumaxia! On meinaan taas ollut mullakin kohtauksia! Ne on nää hiton hormoonit :-X Koita sannuska jaksaa, tiedän mitä se on!!

Milenna, meilläkin isukki menee ensi perjantaina töihin, ja vielä yövuoroon... se tietää, että ei apua yöitkuihin tai päivätohinoihin... *huokaa syvään* Koitetaan jaksaa!!!

Prisku, kyllä se imettely vie voimia! Toisilla ei yhtään ja toiset se kuivattaa tyystin! Hienoa, että sullakin imetys onnistuu! *halaa* ja meillä nukutaan kans perhepedissä! iskä ja esikko sängyssä, ja minä vauvan kanssa saman peitonalla patjalla!! Ihan hyvin menee niinkin!!

Rimpe, hitto, sä saat vauvan kanssa ihan pian!! Jänskäillään saatko tytön mein jatkoksi, vai tuleeko poikuli!!! Ja toi väsymys... jooh, se vaan kasvaa, ku vauva syntyy :-D

Meillä neiti kasvanu ihan hulppeesti! Eli painoa tullut kilo, nyt 4070g ja pituutta 5 cm, nyt 52 cm!! pipo ei ollut kasvanut yhtään... se vähän jäi vaivaamaan, mut aukileet on hyvin auki, ja pää nätin mallinen, joten epäili et on tapahtunut vaan inhimillinen mittausvirhe synnärillä, joten kattellaan!! Enkä mä sit alkanu kauheesti huolehtia, kun neiti jo antaa hymyjäkin :-D, joten uskon, et ei kai se mitään vakavaa ...

Mulla muuten on vähän retkahtanut vasemmalta puolelta haava, ei pahasti, ihan tosta päältä vain parin sentin alue! Muuten tosi siisti!! Ei vaatinut mitään erityishoitoa! Nyt alkaa sentään jälkivuoto loppua! Mulla kun se oli ihan omituinen... Eka loppu vuoto n.viikko sektion jälkeen, sit oli yli viikko et ei vuotanut mitään, ja sit räjähti pankki, ja vuosi melkein kaks viikkoa oikein tosi karmeesti, sellasta ruskeeta venyvää limaa :-X Olin ihan et, jaa täh! mut tuskin ne menkat vielä... vaikka esikoisesta alkoi menkkavuoto jo n.6 viikkoa synnytyksestä, vaikka täysimetin!! Ja niin ne sit tuli aina kerran kuussa, imetyksestä huolimatta :-X Joten ei kai sekään ihme olis, jos nää menkat olis ollu!

Jälkitarkastus on jo tiistaina joten katotaan!

Ristiäiset on meilläkin jo päätetty, eli ne on esikoisen kolmevuotis synttäreiden aikaan, lauantaina 9.2!! Kotona pidetään, tehdään kermaperunoita, lihapullia ja salaatteja ja herkkuja! Ihan lähisukulaisten kesken! Nyt pitää vaan alkaa koittaa löytää aikaa tehdä konvehdit!!

Mut nyt meen tissittämään, oikee tissi on aivan paloilla!

nonuli ja justiina 4vkoa

Vierailija
31/44 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rimpe, kiitos " synninpäästöstä" etten ehdi niin paljon tänne... mulla on teitä kyllä kamala ikävä, päivittäin... sulla on kohta kääryle kanssa sylkyssä, ihanaa! Eikös sulla ole se käynnistys vkolla 37?

Miksi mä en muista mitään...? mun piti sandelle ja mildelle jotain mut en enää muista mitä:o!! Pitää alkaa vastaisuudessa avaa uusi ikkuna tohon että voi tarkistaa.

Buranasta sen verran, että sen käyttöä ei suositella raskauden tai imetyksen aikana, mutta pienet satunnaiset annokset ei haittaa. Sitä kulkeutuu hyvin vähän äidinmaidon mukana, mutta määrät on siis TODELLA minimaaliset, eli ei hätää vaikka on ottanut. Kivuton äiti on kuitenkin vauvalle aina kivempi hoitokokemus kuin kivuissa oleva, väsynyt ja ehkä ärtynyt äiti.

Nonuli, aina kiva kuulla susta:)) mutta tosi ikävää että Justiinalla on masuvaivoja:( se on kamalaa kun pientä sattuu eikä voi oikein mitään... Justiina on herkkävatsainen? oliko esikoinenkin? oletko ite? onko teillä nimi vauvalle päätetty jo. Kiitos halista muuten, olen itsekkin itsestäni tosi ylpeä, vaikka Peppi on vasta 2 vkoa, joten suurimmalle osalle imetys tässä vaiheessa vielä on aika tavallista, normaalia rutiinia, mutta ei mulle!

Peppi vetäs viime yönä 7h yöunet!!!!!!!!!olin aika äimänä kun herätti syömään, joutu tarkistaa onko kaikki talon kellot nyt varmasti jo näin paljon;) sellanen se on, tisuttelee päivisin aika usein, iltaa kohti tihentää ja yöt menee tosiaan yhdellä, kahdella syötöllä! Kiltti tyttö:)Vatsavaivoja ei ainakaan vielä ole, toivon ettei tule... mä en ole omasta ruokatottumuksista muuttanu kun sen etten juo limuja, en syö karkkia ja kahvia vaan aamusin. Tänään käytiin taas vaunuilemassa kunnon lenkki, on kyllä vaan tosi kamala ilma, hyi että!

Noniin, tosta imetyksestä tosiaan sen verran, että eilen näin yhtä tuttavaa, " imetysgurua" , ja hän totesi ensiksi mun olevan se onnekas joka menettää kaiken ylimääräsen imettämällä! Ja tosiaan mainitsi tuon että toisiin se käy niin, toiset saattaa jopa lihota. Mutta että laihduttamaan ei tosiaan saa alkaa imetyksen aikana.

Mulla toi alakerta on edelleen tosi hellänä ja arkana... istumaan kovalla ei pysty ja pitkään istuminen tuntuu muutenkin vaikealta... mahalleen en voi nukkua, kun kiristää jännästi tonne pyrstöön. Isolla hädällä käyminen jännittää vieläkin kauheesti :/ jälkivuotoa on, aika paljonkin, paljon enemmän kuin ikinä aikaisemmin... nyt kyllä eilen ja tänään huomasin että vähenemään päin alkaa olla.

Jaanpa vielä senkin tiedon teidän kanssa että me ei olla harrastettu seksiä kolmeen kuukauteen!!!!!!!!!!! tulee olee kokemus kunhan sinne päästään... ihan kun vieraissa kävisi:D

Nyt mä meen imuroimaan, mies alkaa leipomaan herkkuja illaksi että pysyy emäntä sentään naisen näkösenä, sano mies;)

Heippa mussukat, rakastan....

Priscilla ja Peppi, tänään 2vkoa!

Vierailija
32/44 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei hätiä mitiä, vaikkei ehdikään niin hirmu useesti pinolle..mielessä ootte tekin mulla!

Kiva, että on vauvat kasvaneet ja yöt menee hyvin..

Nonulin vauvalla masuvaivoja?=( Mintulla on kans ollu vähän, mut luulisin johtuvan nyt siitä vitamiinista. Kuitenkin vähemmän oli esim. eilenkin sitä ininää ja häräämistä kuin mitä sillon kun niitä Devitol-tippoja annoin.

Toivottavasti Justiinan masuvaivat helpottaa..

Prisculle onnittelut imetyksen hyvästä alusta! Miulla sen verran ollut ongelmaa kummankin aikaan, et kumin kans on pitänyt pelata, aika pitkäänkin. No, oon vaan aatellut, et onpahan kuitenkin yritetty vaikka nää miun nännit ei kunnollisiks venykään..

Sannuskan nuha on jo väistymässä? Onhan tuo jo aikakin, olipa tiukassa se tauti..toivotaan ettei nyt vähään aikaan tule takas:)

Mie aattelin tehdä sämpylöitä, kun leipä loppui. Huomenna tosin ollaan kauppaan menossa,mut on kiva kokeilla vieläkö tuo sämpylän vääntö on hallussa=) Ja samalla saa ees jotain tekemistäkin, ei tuu koko päivää istuttua vaan koneella..tai no, ei tietty koko päivää ehtis muutenkaan, mut..ymmärrätte kai.

Mukavaa viikonloppua vaan kaikille! Ja tulkaahan vielä kadoksissakin olevat lyylit taas moikkaamaan!

Miltsu

Vierailija
33/44 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis, ei Justiinaa kauheesti nuo masuvaivat siis vaivaa! Pierut tulee tosi hyvin ulos, ja ollaan nukutettu päivisin masullaan, jossa tykkää olla, ja nukkuu levollisesti, ja siis pierut tulee makeesti pihalle!!

Neiti on siis todella herkkämasuinen, minä en ole! Siis ei mua piaruta grilliruoka tai laita kuralle, mut justiinan se laittaa :-X Muuten on todella tyytyväinen vauva, ja olen ikionnellinen, ettei ole koliikkia :-D *vieläkin vähän koputtelee puuta*!!

Prisku Ihanan pitkät yöunet teidän Peppi on vetässyt!! Meillä syödään parin/kolmen tunnin välein!! Mutta ei se haittaa, kunhan on tyytyväinen!! Ja noin esikoinenkin söi, kunnes päätti 5 kuisena lopettaa vallan :-D

Ja ole vaan ylpeä tuosta imettämisestäsi!!

Ja Milenna antaa vaan rintakumilla, ei ne nännit siitä tosiaan veny, ja hienosti osaat sen kumin kanssa pelata! *nostan hattua*, nimittäin tiedän, että monella on jäänyt imettämättä kun on ollut matalat nänninpäät, ja ei ole onnistunut noita kumeja käyttää!!! go girl!

Ja tee meillekin vähän sämppäreitä :-P

Joo, niin minäkin ymmärsin, että hyvin vähän tuosta buranasta mitään äidinmaitoon erittyy!! Mulle ainakin synnärillä nakattiin 600 burania menemään!! Buranan ja banadolin koktaileja käskettiin ottaa!!

mut meen taasen!!

Ja kyllä justiinasta tulee justiina!!

nonuli

Vierailija
34/44 |
11.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä, etenkin aluks Miian kans, ahdisti ihan suunnattomasti tuo imetys, kun se ei onnistunutkaan " normaalisti" . Mutta kuitenkin sinnittelin, ja lopulta tyttö oppi syömään ilman tuota kumiakin, en vaan nyt kuollaksenikaan muista missä vaiheessa alkoi sujumaan..

Miun äidillä oli kuulemma sama juttu noiden nännien kans, ja mie olin lopettanut itse tissin syömisen kolmikuisena. Veljeni olikin sitten syönyt miunkin puolesta, äiti oli imettänyt häntä yli vuoden.

Tuliko mulla sit lukihärö tuossa aiemmin, kun ajattelin Justiinalla olevan ihan masuvaivojakin..no joka tapauksessa, hyvä että ilma pääsee pihalle eikä jää sen pahemmin vaivaamaan.

Minttu pörisee hirveesti kans, tuossa äskenkin kun tissiteltiin, niin pörinä kävi melkein koko ajan. Hirmu kiltti vauva sattui meillekin, ihan ollaan miehenkin kans ihmetelty.

Mutta, nyt iltapalalle, kun kumpikin prinsessani nukkuu:)

Vierailija
35/44 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei ehdi tekemään yhtään mitään, kun päivät vilistää ohi..Nytkin on taas miehen viimenen yövuoro tänään ja sit vapaat. Viime yö meni taas niin ja näin, kun en älyä mennä ajoissa nukkumaan. Vasta yhden maissa menin nukkumaan ja sittenkin vielä pyörin enkä meinannut unta saada, vaikka väsyttikin. Sit aamulla taas esikko loikkas ties mihin aikaan, onneks mies oli jo sillon kotona ja se kun aina aamulla töistä päästyään valvoo jonkin aikaa, niin oli sit esikon kans ja miut herättivät vasta kasin jälkeen. Sittenpä miestä oiskin väsyttänyt kun me kahden aikoihin mentiin herättelemään..

On tuo kaiken kaikkiaan hyvä mies..olivat kuulemma miun vanhemmatkin kehuneet, miten hyvän miehen oon onnistunut nappaamaan kun olivat kaksistaan olleet. Nytkin ruuanlaittoon ryntäs ekana kun heräs..mie kun vaan tän aamua oon koittanut lapsia viihdyttää, liekkö sitten oon huono vaimo vai..en viiti ees kysyä.

Pitää kuulemma syömään mennä, miehellä jotian asioita koneella..

Tulkaahana kirjottelemaan muutkin, ettei tarvii yksinpuhelua harrastaa:)

Miltsu

Vierailija
36/44 |
13.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

priscu ja muutkin, ei tästä palstailusta tosiaan kannata paineita ottaa! onhan meillä kaikilla kuitenkin paaaljon muutakin tekemistä kuin täällä hillua, yhtään väheksymättä lyylien seuraa silti.

välillä on kuiteski mukava lukea mitä kaikille kuuluu ja miten arki muilla sujuu. mä en oo nyt muutamiin päiviin jaksanut kertakaikkiaan tulla pinolle kun meillä tuo unelmanukkuja on hiukan muuttanu tapojaan... pari yötä on oltu täysin hereillä masuvaivoja itkiessä klo 23-05... ei onneksi suoraa huutoa ole ollut mutta jos ei tuttia pitelis suussa niin sitten huutais.. meinas kyllä usko loppua kun ei mikään saanu pientä rauhoittumaan unille, väänsi ittensä vuoroin kaarelle ja vuoroin kippuraan. sitten hetki (15 sek.) rauhaa ja sama uudestaan. ihan kuin supistukset tulivat nuo kipukohtaukset siis vaaville. päivisin ei vaivaa mikään, partsilla nukkuis vaikka kuinka kauan. 4-5 tuntia oon antanu nukkua ja sit on ollu pakko herätellä syömään, tissit ei millään kestä enempää. pumpulla en jaksa aina läträtä. mä en kyllä tienny että koliikki vois iskee vielä tässä iässä. huomenna Lilli siis 4 vko. mutta kun tuo että tasan samaan kellonaikaan alkoi illalla nuo kohtaukset, muuttui kuin toiseksi lapseksi. saas nähdä toistuuko taas tänään. jos tää jatkuu, tilaan kyl pian ajan vyöhyketerapiaan. siitä kun tuskin haittaakaan on. ja maitohappobakteereita huomen haen apteekista.

ainiin, m alotin kans suoraan jekoviteilla kun jassulle tuli devitolista masu kipeeks.alkuun ajattelin että Lillillä ei ainakaan oo herkkä vatsa kun ei reagoinu oikein mihinkään mitä söin. mutta en tiedä onko sattumaa tuo että niinä päivinä ku oon antanu nyt 2 tippaa sitä jekovitia, on seuraavina öinä ollu ne itkut. eihän ne kyl välttis liity toisiinsa.

hitto kun noi liitokset vaivaa mua vieläkin.. on siis tiettyjä liikeratoja tehdessä edelleen kipeet. noh, kaippa ne joskus siitä normiutuu.

mitä kummaa mun piti kommentoida? en mä yhtään muista, voi hitsi tätä päätä. sorry siis oman navan kaivelusta tällä kertaa..

vielä on äänimaassa ja yskittää mutta ihanaa kun jaksaa taas liikkua ulkona ja tehdä kotitöitä! haavan takia en voi pitkiä lenkkejä viel tehdä ja vauhti ei päätä huimaa mutta koko ajan kunto paranee. haava ei siis oo kipeä mutta suuri liikkumismäärä aiheuttaa kipuilua liikkeessä haavan kohdilla. tai se tuntuu enemmän jossain lihaksissa ei vars. haavassa.

nyt mies kutsuu iltapalalle, karjalanpiirakoita ja munavoita nam!

see juu!

sande ja Lilli huomenna jo 4 vko!

Vierailija
37/44 |
14.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti varoitan että on taas tulossa omanapainen vuodatus, mut ainahan voitte loikkia yli... ;)

Ahdistaa kaikki!! Miten tämä aika meni näin nopeasti?!? Kaksi viikkoa ja sitten on jo se poli keikka jossa päätetään kuinka pian käynnistellään!! Tai siis eihän ne välttämättä käynnistä jos tämä ipana ei ole kovin iso mutta kait siihen täytyy henkisesti varautua että vauhtia antavat jo piankin. Iskee paniikki kun mitään ei oikein ole valmiina. Siis oikeasti sänky seisoo tuolla makkarin nurkassa ja siihen olen keräillyt vaatteita, sitterin, kaukalon ja noita kestovaippoja mutta kaikki on pesemättä ja hoitopöytä- ongelma on ratkaisematta. Eihän meillä ole vielä edes paikkaa mihin mä noita vaatteita pesun jälkeen laittaisin ja niitä on edelleen ihan hirmuisen vähän!! Tars varmaan tehdä jotain!! Vaippoja olen nykertänyt niin että niillä alkuun päästään ja kertiksiä sitten lisäksi jos ei nuo riitä tai istu.

Sitten toinen mikä vaivaa on tämä tilan puute.. Meillä on jo nyt ahdasta niin mitä se on sitten kun tämä syntyy?!? Kovasti olen asuntoja katsellut mut mikään ei tunnu hyvältä. Ne on joko huonossa paikassa tai liian kalliita. Kohtuu hintaista vuokra-asuntoa on vissiin tänä päivänä mahdoton löytää? Plääh...

Huh, huh jopas helpotti! :)

Nyt sumpin keittoon ja pohtimaan että kuinka saadaan johonkin kaappiin tilaa vauvan vaatteille vai ottaisko ja kävis oikein ostamassa lipaston niitä varten...

Rimpe+Rölde

Vierailija
38/44 |
15.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa omaa itseäni, kun aika on rajallista ja kortilla...

Sandelle sen verran, että toivottavasti paranet pian... hali.

Rimpelle että aika menee tosi nopsaan, se on totta... kyllä sä kerkeet laittaa kaiken, dont worry!

Meillä menee hienosti:) Peppi nukkuu yönsä ekan pätkän 7 h ja siitä sitten vielä 2-3h ennen kun aamu alkaa meillä tossa 0700-08.00 aikaan. Todella tyytyväinen ja ihana tyttö on:) syö ihan hirveesti, mutta toistaseksi on oma maito riittänyt, onneksi!! päivisin tisutellaan paljon ja tiuhaan, välillä vähän rankkaa, kun ei sitten itse ihmeempiä päiväunia ehdi nukkumaan... Mies lähti maanantaina töihin, joten elämä normalisoitui, hyvin me pärjätään keskenäänkin:)

Nyt taas pitää mennä...

heipsan!

Priscu ja peppi 19 vrk jo!!!!

ainiin, mulla on jo vauvakuume!!!!!!!!

Vierailija
39/44 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin neuvolassa, ja painoa neitillä 4330, eli 300g tulee vkossa painoa lisää, ja imetyksellä!!! olen hurjan tyytis itseeni!!!! muutenkin kaikki oikein mallikkaasti, Peppi on ihana edelleen... tyytyväinen ja kovin seurallinen, ja oikea tissiritari:D rakastaa olla rinnalla ja tisuttelee tosi usein päivällä... haastavaa tämä imetys, sanon minä!

Mitäs teille muille??

Priscu ja vauva, huomenna 3vkoa!!!

Vierailija
40/44 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilli on alkanut valvoa öisin ja nukkuu päivät, Jassu myös heräilee paljon öisin ja mä olen taas kuumeessa. mies meni tänään töihin ja huomennaki on 12-22 vuorossa, joten kuinkahan mä kuumeessa selviän näiden lasten kanssa... huoh...

hienoa priscu että imetys sujuu!

nyt mä en jaksa muuta.

sande ja Lilli 4vko 3vrk