TYYLIKÄSTÄ tammikuuta!
Nyt on vallan pino hyytynyt!! LYYYYLIT, missä te oootte???
Meillä on nettiyhteys ollut poikki viikon verran ja täällä on niin hiljaista ollut että vasta neljänneltä sivulta löytyi Tyylikästä tekstiä!
No joo aloitin nyt uuden pinon ja tyylikkäästi vetäisin sen sitten koko tammikuulle kun taitaa olla yhdellä jos toisella parempaakin tekemistä kun roikkua täällä koneella. Pysyy näin paremmin perillä mitä kenellekkin kuuluu kun kaikki turinat on samassa pinossa?
Prisculla on kyllä ollut aika koettelemus tuo synnytysreissu! Onneksi kuitenkin kaikki päättyi hyvin! Kuinkas teillä on nyt vaavin kanssa lähtenyt yhteiselo sujumaan?
Sandella oli kovasti sairasta väkeä viimeksi, joko olette toipuneet?
Miltsulla on ristiäiset takana! Näin se aika vierahtää.. Kauniin nimen olitte typylle valinneet!
Tulkaahan kaikki pinossa pyörähtämään ja kuulumiset kertomaan!
(.) Olo rupeaa muistuttamaan enenevässä määrin valasta!! Liikun yhtä hyvin ko. elukka matalassa rantavedessä! Pinna on tiukalla ja sen kyllä kotijoukot on valitettavasti saaneet huomata, siis aivan käsittämättömistä asioista ihminen voikin räjähtää ilman ennakko varoitusta.... *nolona punastelee*
Rölden tavarat on edelleen ihan vaiheessa ja hankintojakin on tekemättä ihan kiitettävästi! Vaan onhan tässä vielä ruhtinaallisesti aikaa sinne 29. päivän polikäyntiin.... ;)
Fiilikset on aika sekavat kun fysiikan puolesta toivois jo synnytystä mut pää ei ole läheskään valmis vielä! Vastahan mä rv 25 paikkella uskalsin ruveta olemaan raskaana!!!
Mökkihöperöitönyt, nettivierotusoireista palautuva, ryhävalasta muistuttava Ja Tyylikästä keskustelua ikävöivä :
Rimpe + Rölde 34+2
Kommentit (44)
No, luette te kuitenkin nää miun höpinät niin sama jo tänne kirjotella..=)
Näin kamalaa unta viime yönä. Jotkut yritti adopitoida Mintun, ja vaikka saoin niille ettei mitään semmosta oo sovittu tms. niin joku virkamiestyyppi vaan jankkas että niin täällä papereissa lukee, että te annatte vauvan adoptioon. Voi hurja, tuntui pahalle..heräsin nyyhkyttäen, kun Miia herätteli aamulla. Piti sitten heti tarkistaa että onhan Minttu sängyssään ees..
Miiaa ollessa vauva näin samanlaisia unia..näitä kumpaakin odottaessa taas joko miulta vietiin mies (toisen naisen toimesta) tai sitten sille masuvauvalle kävi jotain pahaa. Miksi pitää tämmösiä unia nähdä? Kertooko tää nyt miun epävarmuudesta kaikkee kohtaan vai?
Yks ilta muuten Mintulle tuli taas semmoinen huutokohtaus, mihin ei auttanut mikään. Pieni huusi niin että kyyneleet kihos silmiin ja meinas itteekin alkaa itkettää kun ei tienny mitä pitäs tehdä. Vaikka mitenpäin pyörittelin ja hyssyttelin, yritin rauhottavasti jutella ja vaikka mitä, mutta ei. Lopulta, aikansa huudettuaan otti tissin suuhun (kun sitä siinä tarjottelin) , söi hetken ja sitten nukahti.
Voisko olla että tuo on hirmuväsyitkua, kun niin nopeeta sit nukahti ja silmät pyöri sen näköisesti et tosi väsy on vai koskeeko sitä jonnekin?
Hemmetti kun ei tämmösiä ees tiedä, vaikka tää on jo toinen lapsi..=(
Vauva nukkuu, kerkee jo vähän paremmin teitäkin moikkaa!
Tai sanotaanko että alan toipumaan taas tästä " shokista" kun on vauva talossa:) Elämä alkaa asettuu uomiinsa, tosin telkkariin tai mihinkään lukemiseen en osaa keskittyä, vielä, näin mulle käy aina... mikäköhän siinäkin on?
Sande kulta... mun tekee niin pahaa kun olet niin usein kipeä:( miten sä jakselet siellä? ja Lillin mokoma valvottaa... onko sillä vaivoja vai onko rytmi kääntyny väärinpäin? Mene lääkäriin ja vaadi itsellesi piiiitkä antib.kuuri vähän niinku estolääkkeeksi, että paranisit kunnolla.
Milenna, kauhee kun teidän Minttu on jo iso!! äkkiä se aika menee!!! Mä näen samanlaisia unia... tosi hirveitä ja todentuntusia... herään itsekkin omaan itkuuni välillä. En varmaksi osaa sanoa mistä johtuu, mutta olisko se jotain yliväsymyksen ja hormonien teettämää? menetyksenpelkoa? kovan vastuun ja sellasen aikaan tuomaa??
Milennalle piti vielä sanoa, että kun kirjotit että toisen lapsen kohdalla et vielä osaa jne... mulla on nyt 4. lapsi ja olen aivan noviisi, joka kerta:)) jokainen vauva on oma persoona, aina se tilanne on yhtä outo ja uusi, vaikka olisi sata lasta!!! Mä just eilen itkin neuvolassa sitä kun mulle tää imettäminen on uusi juttu, ja mä en tajua tästä mitään!!!!!! mulle imetys on iso haaste, mä koen että pullolapset oli helpompia jne... mutta me opitaan, eikö?? voimia!
Peppi nukkui viime yönä 9,5h yöunet!!!!!!!!! mä olin kun puulla päähän lyöty, kun se heräsi syömään, että onko kello todella jo noin paljon!!!! On mulla muutkin lapset alkanu nukkumaan tosi pienestä ilman yösyöttöjä, mutta voiko myös rintalapset niin tehdä?? kertokaa??
Missä teidän pienet nukkuu? mulla tämä vauva on eka joka nukkuu mun kainalossa... yösyötöt on helpompia, ja Peppi on luonteeltaan selllanen " nyhry" haluu olla lähellä koko ajan... millonkohan sen siirtäs omaansa??
Nyt meen vessaan!
Priscu ja peppi, tänään 3 vkoa!
milenna, älä huoli tosiaan siitä ettet aina tiedä mikä vauvaa vaivaa tai miten auttais, mä en hei tosiaan tiedä kns välillä yhtään!
oon ihmetelly kyllä sitä kun äiti kuulemma tunnistaa vauvansa itkun tyylistä et mikä vauvalla hätänä, no en mä ainakaan tiedä... selkeän pelästymisitkun tunnistan, nälkä ilmaistaan ähisemällä ensin ja sitten otketään loukkaantuneena jos ei palvelu heti pelaa, mutta melkein siinä se onkin.
vastaus siis samalla prisculle, en tiedä mikä Lilliä yöllä vaivaa.. ei vaan nukahda syöttöön, vaan itkustaa, ährää, vaatii hytkytystä, taputusta. viime yönä neljältä sain sen nukahtaa viereeni. en haluis nukuttaa vieressä koska nukun paremmin ite kun lapsetkin turvassa omissa pedeissään ja mä saan pyöriä rauhassa... nyt vaan näyttää siltä että pakko alkaa nukkua Lilli kainalossa jos sillä sais muutaman tunnin lisää unta.
mä en kyl oikeesti ymmärrä mikä yhtäkkiä tuli ton tytön uniin ongelmaks. ennenhän se nukkui kuin unelma, noin 3 vko ikään saakka. sitten alkoi sellanen ettei nuku sisällä kuin pikkupätkiä, tuttia pitäs koko ajan tyrkkiä takas suuhun ja siltikin nukkuu ehkä enintään tunnin sisällä. parvekkeella vetää kyllä vaikka 5-6 h. eilenki se nukkui 12-16 partsilla ja sitten torkkui vaan loppupäivän sisällä eli oli paljon hereilläkin, mutta silti yöllä ei unta riittäny ku 4-10. ja kuinka ihanaa, tämä tyttö on yhtä herkkäuninen kuin minä ja isosisko. heräilee helposi sisällä nukkuessa tavallisiin ääniin.
mä kyllä nyt rehellisesti myönnän että olen todella kateellinen niille joiden vauvat nukkuu yöt. mä en vaan pysty käsittää miksi tuo tyttö valvoo kun ei nukkunu eilenkää päivällä mitenkään paljoa. ja miksi ihmeessä sisällä ei voi nukkua?! mä heräisin mielelläni vaikka 2 tunnin välein syöttämään jos sen jälkeen sais jatkaa unta, mutta toi valvominen... se vituttaa jos pahasti sanon. alkuunsa tosiaan yösyöttöjen jälkeen jatkettiin unia ja muutenkin nukahti helpommin ja nukkui paremmin. mahtavaa että samat kokemukset toistuu kuin jassun vauva-aikana..
antakaa anteeksi mun ikävä sävy tässä viestissä, olen väsynyt ja siksi niin kiukkuinen ja katkera...
hienosti teillä priscu kyllä Peppi-tyttö nukkuu! ja se on kyllä mahtava tunne kun imetys onnistuu, sitä on vaikee ees selittää mutta se vaan on. ja varmaan erilailla vielä jos ennestään on ollu vaikeuksia sen kanssa ja nyt meneekin hyvin. hieno juttu! mun mielestä kyllä rintalapsetkin voi alkaa nukkua yönsä kokonaan siinä missä pullolapsetkin. kaippa sekin vaan on niin yksilöllistä.
lääkäriin piti tänään soittaa mutta nukuin liian myöhään ja sitten toisaalta ei tuo kuume ole noussut kuin 37,5 eilen, tänään ei vielä siihenkään. kurkku kyl kipee ja limaa paljon. mutta jos ei tule tarvetta viikonloppuna päivystykseen, katsotaan maanantaina tarvisko mennä sit lääkärille.
nyt poistun, moiks!
sande ja Lilli s. 17.12.07
Voi Sannuska, taas kipeenä:( Kovasti voimia ja paranemisia siulle, et jaksat lasten kans..juo paljon lämmintä ja koita levätäkin. Nukkuisko ne lapset yhtä aikaa vaikka päikkäreitä?
Prsicu, kiva kuulla että Peppi on kasvanut hyvin ja maito maistuu tytölle:) Ja hienoa kans, että imetys onnistuu noin hyvin!
Meillä samaa vanhaa tää elo..
Maanantaina tosin kävin reumalääkärillä, tarkisti lääkityksen ja kyseli millainen pallero sieltä tuli:) Toisessa polvessa oli taas nestettä ja se punktioitiin.
Tiistaina kävin jälkitarkastuksessa, ja ihan niinku arvelinkin, terkka(joka teki tarkastuksen) yritti puhua miulle kierukan, jota en halua. Pillereistäkin sanoin että muuten ne kävis mutta kun en meinaa muistaa ottaa niitä. Sit kyselin siitä ehkäisykapselista, ja sain kuulla että eräs toinen terkka on käynyt sen kapselinlaittokurssin tms. ja voi nyt siis asentaa niitä itse, ilman lääkäriä.
Hälle pitäis soitella sit siitä..
Toinen mikä saattais kiinnostaa oli se ehkäisyrengas, mut siinä minuu huolettaa se, tuntuuko se sit siellä sisällä ja miten sen saa sinne ja etnkin pois. Mulla kun oli teininä ongelmia tamppoonienkin kans, en pystyny niitä käyttää yms.
No, kuhan ehditään miehen kans miettiä...
Eipä miula nyt muuta, meen iltapalalle.
Miltsu ja Minttu s.12.11