Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ensi talven haalarinkokopähkäilyyn apua

09.01.2008 |

3-vuotias tyttömme käyttää tänä talvena Jonathanin cordura-haalaria, koko 92cm. Se on vielä vähän reilunkokoinen, tyttö oli marraskuussa vajaa 89cm pitkä. Pituuskasvua tuli vuodessa 7-8cm. Neiti on siis kooltaan pienikokoinen kirppu;-) Viime talvena oli käytössä 80cm:n reimatec, joka mahtui koko talven (marraskuussa oli pituutta 81cm).

Nyt pähkäilen ensi talven haalarikokoa, josko löytäisin alennusmyynneistä ensi talveksi haalarin edullisesti. Uskallanko hankkia 98cm:n haalarin, mahtuuko siis koko talven? Vai pitäisikö hankkia 104cm, joka todennäköisesti on kyllä melko iso alkutalvesta? Jonathanin haalari on ensisijainen vaihtoehto, sillä niiden hinta-laatusuhde on kohdillaan.

Itse olen ollut 4-vuotiaana 97cm pitkä ja 3-vuotiaana 91cm, joten neiti on ollut vähän lyhyempi kuin minä vastaavanikäisenä. Vartalon mittasuhteetkin toki vaikuttavat, meidän neidillä on ehkä hieman pitkä selkä jalkojen pituuteen verrattuna.

Osaisiko joku ystävällisesti auttaa kokopähkäilyssäni, kiitos! Tiedän, että lasten kasvussa voi tapahtua yllättäviäkin pyrähdyksiä, mutta jos joku osaisi vaikkapa kertoa, minkäpituiselle 98cm:n haalari vielä mahtuu, niin siitäkin tiedosta voisi olla apua.

Kiitollisena,

aurora

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidätkö siitä että haalari istuu hyvin vai siitä että on kasvunvaraa.

Meillä on ollut 98 cm Remu 3-vuotiaalla 100 cm pitkällä, ja 98 cm Ticket 4-vuotiaalla 104 cm pitkällä tytöllä käytössä. 98 cm Ticket oli käytössä edelleen 4-vuotialla mutta jo 110 cm pitkällä vielä tänä syksynäkin. Joillain on kuitenkin 98 cm haalari käytössä kun lapsi on esim. 2 v. ja 92 cm pitkä...

Vierailija
2/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on iso niin silloinhan voit varmasti tuota nykyistä 92cm käyttää siihen asti: Meillä on normaalikokoinen poiska ja on hyvin toiminut se, että hyppää yhden koon yli. Lisäksi sellaisista haalareista, joissa on vyötäröllä kiristysnauha, voi ostaa isomman, kun sitä saa kursittua kasaan eikä laahaa vaikka olisikin iso. Tuo Jonathan on kapeampaa mallia kun esim Reimatec. Mutta siis saman valmistajan tuotteista ollaan hypätty yksi koko yli ja vaihdettu yleensä kesken talven. En tiedä kannattaako sinun niin tehdä, kun on pieni tyttö. Ostaisin itse ehkä vain seuraavan koon ja myisin syksyllä huutiksessa, jos on väärä valinta. Tai sitten jos nykyinen on vielä reilu, et osta mitään vaan odotat ensi joulun aleen ja toivot, että nykyinen menee syksyllä =) Tsoin aika halpojahan nuo Jonathanit esim. nyt on, jos sitä ajattellit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin itse varmasti tuon 104cm Jonathanin ja ottaisin sitten käyttöön kun sopii. Näköjään tekin olette hypänneet koon yli viime talvesta.

Vierailija
4/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2,5 v, pituus noin 94 cm, käyttää nyt koon 98 Travallea (sekä haalari että kaksiosainen) ja ostin ensi talveksi 104 kokoiset Jonathanit (sekä haalarin että kaksiosaisen) ja minusta ne näyttävät aivan valtavilta! Mietin että eivät taida olla meilläkään käytössä ainakaan alkutalvesta. Mutta sinänsä et menetä mitään jos ostat sen 104 kokoisen, koska jossain vaiheessa se on kuitenkin sopiva. Itse ostaisin ehkä sekä 98 että 104 nyt alesta.

Vierailija
5/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3,5v tyttö käyttää " suomimerkeistä" 104cm, ja ne on hänelle sopivan reiluja (98cm mahtuu, mutta siinä ei ole enään kiva kyykistellä yms.). Pituutta on n.100cm. Tanskalaisista on käytössä 98cm.

Meillä on ainakin kasvu hidastunut ja nuo nykyiset haalarit mahtuvat varmasti vielä ensi syksynkin.

Vierailija
6/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitin meidän pojalle myös Lenneä 98cm (tosi samaa mallia kuin Jonathan) ja oli juuri sopiva. Pituutta siis aika 97cm. Eli jos tyttösi on vain 89cm niin varmaan tosiaan hukkuu tuohon 104 senttiseen. Voi olla että tyttösi mahtuisi tuohon nykyiseenkin vielä alkutalvesta, jos ei kovasti kasva.

Vierailija
7/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä samanlainen kirppu, tosin vuoden nuorempi :) Pitää nyt 80cm talvihaalaria mutta myös 74cm menee, ensi talveksi meillä on 86cm ja 92 (kiva kuulla että jospa ton 92cm saisi jopa käyttöönkin). MUTTA vastaus kysymykseesi, enää kuitenkaan kasvu ei ole niin nopeata kun 2vuotiaasta 3vuoteen niin en ostaisi sitä 104cm vielä, kasvu hidastuu (tottakai sprinttejä tulee mutta meillä ne ei ole vaikuttaneet) niin ottaisin vielä sen 98cm kuitenkin vain.

tämä vain minun mielipiteeni :)

terkuin tuusis + 4 lasta

Vierailija
8/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on nyt 4v ja pituutta 95cm, käytössä on edelleen reimatecin 92cm haalari jonka olin ostanut viime talvelle. Tätä talvea ajatellen ostin syksyllä 98cm reimatecin ja 92cm ticketin othellon. Niitä voi hyvin pitää, mutta ovat sen verran väljiä että menevät tällä kasvuvauhdilla ensi syksynä =o)

2v tyttö taisi olla 82cm ja 3v 90cm. Toivottavasti tästä oli jotakin apua.

Vierailija
9/9 |
09.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonathanin haalaria siis mietin ja taidan kallistua 98cm:n haalariin. Vähän epäilinkin, että 104 voisi olla ylisuuri, mutta halusin kuulla muidenkin mielipiteitä;-) Kasvuhan voi hidastua ja ylisuuri haalari ei kyllä ole mukava, vaikka kengät jalassa haalari vähän " pieneneekin" . Ja luulisin, että vaikka kasvuhidastumaa ei tulisikaan, niin tuskin kasvaa niin paljon vuodessa, että 98 jäisi talven aikana pieneksi tai sitten voi ostaa vuoden kuluttua alennusmyynneistä isomman koon.

Ja kiva kuulla, että muillakin on näitä kirppusarjalaisia;-)

aurora ja lapset 04&07