Miten varaan ajan yksityiselle hammastarkastukseen? APUA!
Siis tosi tyhmä kysymys, mutta aiemmin olen käynyt vain kunnallisella tai YTHS:n hammaslääkärillä. Nyt pitäisi varata yksityiselle kun kunnalliseen on vuosien jonot :)
Eli tiedän että mulla on hammaskiveä ja kai joku perustarkastuskin pitäisi tehdä. Hammaskiven kaiketi poistaa suuhygienisti, mutta voinko varata suoraan sellaiselle ajan vai pitääkö varata ensin lääkärille, joka ohjaa sitten suuhygienistille? Entä jos varaan suoraan suuhygienistille niin tarkistaako hän myös reiät ja ohjaa sitten paikkauksiin lääkärille?
Monta kysymystä, mutta kiitos jos joku vastaa!
Ja vielä kysyn että voiko suuhyg. tai lääkäri poistaa myös tummentumat hampaista samalla?
Kommentit (11)
Kampaajalla on tietääkseni se yksi ammattikunta eli kampaaja, joka tekee kaiken halusi sitten laikkauksen tai värin. Hampaita sen sijaan hoitaa ainakin kahden ammattikunnan ihmiset ja kysymykseni koski juuri tätä asiaa!
Voiko joku toinen vastata?
haluamasi perusteella kuinka kauan siinä kestää ja kuka sen asian hoitaa.
Olen asiantuntijaorganisaatiossa töissä ja 50 kertaa päivässä selitän asiakkaalle mitä se oikeastaan halusikaan ja mitä se maksaa, kauan siinä menee ja kuka voi auttaa.
AP: ei pahalla mutta vaikutat TODELLA uusavuttomalta! miten selviät jokapäiväisestä elämästä?
Joko hän poistaa hammaskiven tarkastuksen yhteydessä tai (jos on jotain paikattavaa) sitten hän poistaa sen sillä aikaa, kun hampaan puutumista odotellaan.
Hygienistillä en ole käynyt koskaan.
a) onko hammalääkäriasemalla suuhygienisti vai ei ja paljonko sillä muuten on töitä ja
b)siitä paljonko sulla sitä hammaskiveä on. jos on vähän, sen voi lääkärikin rapsuttaa samalla, jos on paljon tai haluat sen tehtäväksi ultraäänellä, se vaatii oman ajan ja omat vehkeet
Ihan sama uin kampaaja-aikaa miettiessäsi rupeaisit itse miettimään kuka värjää, kukaa pesee, kuka leikkaa, kuka siivoaa...
Luuri käteen ja kysymykset oikeaan osoitteeseen!
Hammaslääkäri toimii samalla periaatteella kuin kampaaja. Kysyt aikaa, kerrot mitä haluat ja he arvioivat tarvittavan ajan, menet sovittuna aikana ja kas, valmista!