näkeekö sossu koneeltaan kaikki tilini??
eli vaikka en kerro kuin että minulla on vain 1 tili, sampo-pankissa, niin näkeekö se sieltä koneeltaan, että jaahas, tällä rouvalla onkin tilejä joka pankissa?
entäs pankkisalaisuus??
Kommentit (21)
mutta jos kerrot vain yhden tilin, katso ettet tee tilisiirtoja toisilta tileiltäsi tuolle kertomallesi tilille.
mutta jos et ilmoita sossuun kaikkia tilejäsi niin muista sitten ettet siirrä toiselta tililtäsi toiselle rahaa jotta ei paljastu että sinulla on useita tilejä.
Ethän sinkään työssä käyvä maksa esim. veroja syntymäpäivä- tai joulurahasta?
ylimääräinen tuki voidaan periä takaisin toimeentulolain mukaan. siitä lukee siinä päätöksessäkin aina.
todistuksen(sossulla oikeus tutkia Kelan tiedot) ja taas verotoimisto viime kädessä tietää varallisuudesta jne. jolloin joutuisit myös valehtelemaan verotoimistolle ja sitä ei ihan helpolla tehdä..
Vierailija:
Ethän sinkään työssä käyvä maksa esim. veroja syntymäpäivä- tai joulurahasta?
vaikka lahjarahaa siasi. Mutta toimeenntulotukeen se vaikuttaa, koska toimeentulotuki ei ole tarkoitettu elämiseen vaan hätäavuksi. Se on yhteiskunnan almu.
Eräässäkin pikkukunnassa pirkanmaalla.
elämiseen eikä nostaa toimeentulotkea! Menee töihin niin ei tarvi kellekkään tileistään selontekoa tehdä eikä elää veronmaksajien rahoittamana.
sittenhän kyseessä on ilmeisesti sosiaaliturvan väärinkäyttö jos et ilmoita kysyttäessä varallisuuttasi?
En jaksa tarkistaa mikä on maksimirangaistus, ilmeisesti nimikkeenä petos tms. summista jne riippuen? Joku juristi tai sossun täti varmaan muistaa ulkoa.
Tulo on tuloa. Ihan sama ketä sen saa.
Itse en pysty kuulu töihin vähään aikaan menemään kun olen kuntoutustuella;menisin jos voisin.
Esim. kelalla siihen on oikeus ja se on selvitetty ainakin jossain paksummassa kelan oppaassa. Netistä varmaan löytyy myös. Tietoa pankkisalaisuudesta löytyy kyllä netistä rahoituslaitoksen lainsäädännöistä ym. Kela ainakin satunnaisesti tarkkailee asiakkaidensa tilejä. En sitten tiedä millainen oikeus kunnan työntekijöillä on ihmisten tileihin, mutta ilmeisesti heillä siihen on nykyisin oikeus myös. Eivät kuitenkaan kaikkia tarkasta, vaan epäilytapauksissa.
ennemmin se sähkölasku, koska oletettavasti lapsesikin tarvitsee sähköä. Se on järkevämpi sijoitus rahalla kuin tavara. Köyhällä ei oel varaa valita.
kaikilla ei ole mahdollisuutta mennä töihin.
sille joka valitti että menkää töihin.
Oon miekin niit veroja maksannu töissä ollessa. Huom! SUOMALAISEN PERUSTURVAAN KUULUVA ASIA!!!!
Edes KELA ei voi tutkia sun tilejä