Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat pissavahingot jo kuivaksi oppineella pojalla. Apuja?

Vierailija
08.01.2008 |

Poika oppi kuivaksi n. 2,5-vuotiaana ja pitkään meni hyvin ja vain satunnaisia vahinkoja. Nyt 3v. kieppeillä on ruvennut housut kastumaan välillä monta kertaa päivässä ja tuntuu ettei poika itse aina edes huomaa hätää. Neuvolassa sanottiin, ettei varmaan ole tulehdus, koska yhtenä päivänä ei ole yhtään vahinkoa ja seuraavana kymmenen. Tulehdusta epäiltäisiin jos kastelu olisi jatkuvaa. Yövaippa vielä käytössä ja melkein aina märkä. Olen yrittänyt palkita tarroilla pissasta potassa/pöntössä, mutta vahinkoja tulee silti. Olisiko vika korvien välissä vai voiko olla jotain fyysistä? Olisin kiitollinen jos joku osaisi auttaa...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida kuitenkaan vielä olla kuiva, jos yövaippakin käytössä. Osaako itse ilmaista pissahädän, vai onko puoli vuotta mennyt niin onnekkaasti, et oot saanut vietyä lapsen aina vain ajoissa vessaan?

Vierailija
2/5 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että tollanen taantuminen on ihan normaalia. Meillä kuivaksi opettelu alkoi tosi hienosti ja jotain 4-5 kk oli ollut jo öisinkin kuiva loppuvaiheessa. Nyt välillä tulee housuun monesti päivässä. Välillä taas ilmoittaa menevänsä vessaan ja hienosti osaa vessahommat käsien pesua myöten omatoimisesti. Tosin mun pitää pyyhkiä. Ikää on nyt 2,5 vuotta mun tytöllä.

Mua on neuvottu, että ei uudestaan vaippoihin. Reissuissa on vaippa ollut varulta, mutta kotona kun ollaan niin ei kun pyykkiä vaan... Kyllä se joskus ohi menee.

Jostain syystä meidän tyttö ei ole tarroista enää innostunut, vaikka vessan seinällä vielä tarrajuliste onkin...

Tsemppiä sinne

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun tytöltä kysyy, onko vessahätä tai lähtee vaan viemään pytylle, niin usein oikein ärisee. En ole yövaippaa laittanut takaisin. Ehkä 1-2 kertaa viikossa menee lakanat vaihtoon... Saattaa olla monta päivääkin, että ei tule, mutta sitten taas jonain päivänä voi tulla kolmet pisut housuun ja joskus kakatkin. Silloin sanoo, että on hätä samalla sekunnilla kun on jo housussa.

Olin jo itse tottunut siihen, että ei tarvitse kelloa kytätä tai tarkastella lasta, oisko vessahätä, kun meni aina itse vessaan. Pitäis varmaan tiedostaa itsekin niitä merkkejä paremmin taas.

3

Vierailija
4/5 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisia vaiheita tulee ja menee

Vierailija
5/5 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just samanikäinen poika. Ei siinä uhkailut eikä palkitsemiset auttaneet. Vahinkoja tuli niin kotona kuin päiväkodissakin. Oli luultavasti jonkinlainen kypsyysvaihe, joka sitten meni ohi yhtäkkiä niinkuin oli tullutkin.

Mutta ymmärrän ap harmistuksesi, itsekin olin neuvoton ja hieman huolissanikin asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi