Ticketin fleecevuorihaalarin pukemisesta
Lueskellessani tätä palstaa olen törmännyt muihin, joilla sama ongelma ja laitan muutaman vinkin, joilla ainakin meidän perheessämme haalariin pääsee helpommin.
Meillä tällä hetkellä käytössä sekä baby baggie eli kaksivetoketjuinen malli sekä baggie. Molemmissa ihana pehmoinen kiinteä fleecevuori. Kaikki Ticketin puvut ovat käyttäjilleen " sopivan" reiluja ja tämän vuoksi pukeminen sujuu myös kohtuullisen hyvin.
ELI...
Kun vetoketjut ovat auki, myös yksivuotias saa itse jalat haalariin. Siinä lattialla istuskellessa äiti työntää kengät jalkoihin ja kolmivuotias saa kengät myös itse useimmiten " oikein" . " Oikein" = lyhyehköt kuminauhat jäävät kenkien kantapäiden puolelle, ettei tarvitse venyttää isojalkaisten lasten kengän kärkien yli noita nauhoja. Sitten pikkukaverit lattiatasolta pystyyn ja lapset pukevat itse rukkaset käteen. Rukkaset käsissä hihojen vuori sujahtaa kuin itsestään eikä jumitu eli ainakin meidän kolmivuotiaalta onnistuu saada haalari melko itsenäisesti päälle tuohon vetoketjun vetämiseen saakka. Aina ei jaksa odottaa äidin apua tähän hommaan vaan vetää rukkaset pois käsistä ja vetää ketjun itse. Sitten rukkaset takaisin käteen.
Täällä pääkaupunkiseudulla puvut jäävät vähäisten pakkaspäivien vuoksi melko vähälle käytölle, koska nolla/vesikeleillä käytämme Reimatecia tai vastaavaa ohuempaa pukua. Ticketin haalarit ovat kuitenkin mielestäni kaikkein kauneimmat yksinkertaisuudessaan (ja joka vuosi saatavana yksivärisenäkin + useita värivaihtoehtoja). En niitä pois vaihtaisi ja pakkaspäivinä ovat ehdottomat varsinkin villa-allergisille käyttäjille.
En tiedä alkaisinko kokea tuota Ticketin pukemista ongelmallisempana, jos esim. joku kotimainen haalarivalmistaja alkaisi tarjota vastaavanlaatuista pukua ilman niitä miljoonia kirjavankukertavia yläosan leikkauksia...
Kommentit (4)
Paljon helpompaa lapsen on silti pukea sellainen haalari, jossa on liukas vuori.
Meillä pakkaspäiviä riittää, mutta ehkä silti ostan jatkossa muita talvivaatemerkkejä. Ticketit ovat kauniita, mutta minymot ehkä vielä vähän kauniimpia, kun malli on yksinkertainen, mutta ei ihan niin säkkimäinen ;-) Minymon haalariessa on tosin sama ongelma (jos se nyt ongelma on) fleecevuorin kanssa.
yhdessä näistä irtovuori, kaksi viime vuotisia, enkä ole huomannut mitään hankaluuksia pukemisessa tai pukeutumisessa, tottakai fleece aiheuttaa kitkaa, mutta so what? Ei kai jalkojen nyt pukuun mitenkään luiskahtaa tarvitsekaan?
Poika valitsee mieluummin Reimatecin Ticketin sijaan,koska Reima on huomattavasti helpompi pukea ja on " kevyempi" puku.Poika on siis 2v 8kk.Vähälle käytölle jää koska pakkaspäiviä on nykyään vähän.Varmaan ihan hyvä puku vaunuissa istuvalle mutta ei lämminveriselle leikki-ikäiselle.Mutta nämä on tietty makuasioita ;)
Meillä on othello ja pojan on vaikea saada pukua päälle.Muutenkin tosi hankala pukea uhmiksen päälle.Vähälle käytölle jäänyt,tosi nätti puku mutta epäkäytännöllinen ja aivan liian lämmin tänne pk-seudulle.Täytyy myöntää,että olen hieman pettynyt ko. pukuun.Välikausivaatteista olen tykännyt (mitä nyt mitoitus on vähän....hmmm omituinen!).Vannon Reimatecin nimeen,se on paljon kätevämpi kun alle voi lisätä villaa- tai fleeceä tarvittaessa.