Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autolla Turkkiin

13.04.2007 |

Hei,

Olemme perheeni kanssa suunnittelemassa kesäloma matkaa.

Suunnitelmissa olisi ajaa tallinnasta istanbuliin.

Haluaisin kuulla mielelläni Teidän muiden kokemuksista, jotka olette ajaneet tämän matkan.

mm. reiteistä, hotelleista/motelleista, teiden kunnosta, tulleista raja asemilla, viisumeista ym ym

Kaikki tieto tulee tarpeeseen.

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.

Voitte myös kertoa muista reiteistä kuin Via balticaa pitkin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ei olla autolla menty turkkiin mutta se mitä olen kuullut nin toi tallinnan kautta kulkeva reitti on aika vaarallinen. tiet ja autot sielä huonossa kunnossa ja millanen mahollisuus on saada oikeaa virka-apua ssyrjäseudulla jos sitä tarvii. paras reitti kuulemma on mennä saksaan ja ajaa sieltä eteläeuropan akutta.. kuten sanoin omaa kokemusta ei ole, vain se mitä olen kuullut ihmisiltä jotka ovat monet kerrat sen reitin ajaneet..

Vierailija
2/3 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuolta " ulkosuomalaiset äidit" keskusteluista löytyy melko pitkä keskustelu ja kokemuksia. Meidän perhe on ajellut Baltiaa ristiin rastiin eikä todellakaan ole sen vaarallisempi tai turvattomampi kuin mikä tahansa Euroopan maa. Myös tiet ovat pääosin hyvässä tai erittäin hyvässä kunnossa. Eli siltä osin voin reittiä suositella. Itse en Saksan autobahneista pidä lainkaan; ehkä olen outo mutta minusta tavallisella maantiellä ajaminen on turvallisempaa kuin ajaminen moottoritiellä " sataakuuttakymppiä" ...

Baltiassa ei rajoilla mene aikaa kuin muutamia minuutteja (varsinaisessa rajatarkastuksessa siis). Autovakuutuksen kannattaa olla kunnossa ja Autoliiton jäsenyys voi myös olla hyödyllinen (saa apua ongelmatilanteessa Suomesta käsin).

Hauskaa reissua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnittelimme samaa reissua viime kesänä. Se jäi tosin vaan suunnitelmaksi ajan puutteen vuoks. Reitin vaaralisuudesta en osaa sanoa, mut vaaroja löytyy joka paikast. Tää reitti on kaikist lyhkäsin turkkiin. hyvänä puolena, ettei tarvi matkustaa meritse. Jos menee etelä-euroopan kautta esim. saksa-italia-kreikka. italia-kreikka väli täytyy kulkea meritse. viisumi asioist kannattaa ottaa selvää ennen matkaa, jos menee baltian maiden kautta. vakuutus asiat myös, lähinnä auton.