voiko masennus pahentua kun saa tilanteeseen apua, muuta
Kommentit (4)
eikä se auttanut mitään. Ei siis mitään. Nyt olen hankkinut oppaan, jonka mukaan etenen. Teen rentoutusharjoituksia ennen nukkumaan menoa. Kirjoitan vihaa ulos jos masentaa. Olen oppinut tunnistamaan että sisälläni on tavallan sivupersoonia: murehtija, kriitikko, uhri, perfektionisti. Kirjoitan näiden puhetta ylös kun ahdistaa.
Nämä keinot on auttaneet jo kuukaudessa niin paljon, että mies on kommetoinut selvästä muutoksesta arjessa. Ja mitään näistä keinoista en oppinut terapiassa. Se oli suoraan sanottuna naurettavaa ajan tuhlausta, ja vuosikymmenen kokemuksella psykiatreista ja psykologeista sanon, että voi luoja kuinka mua hävettää sen ammattikunnan puolesta!!!
2: eläs leimaa koko porukkaa sun terapeuttis takia.
Kolme psykiatria on esim. yrittänyt diagnosoida mua, ja väärin meni joka kerta. Yksin diagsosointisessio johti mut oikeille jäljille ja löysin lopulta itse itselleni diagnoosin. Ja se diagnoosi todellakin avasi silmät ja siitä on ollut paljon apua.
Syyt miksei diagnosointi onnistu on selvät. Ensinnäkin psykiatriat yrittää diagnosoidan ihmisen tunniin sisällä siitä kun ovat ensimmäistä kertaa tavanneet ihmisen. Sikstoisekseen tämä pikadiagnosointi perustuu asiakkaan omaan höpinään ja käsitykseen itsestään, joka voi todellakin olla kaukana todellisuudesta.
jos niitä ei käy läpi, ne mitä luultavimmin tulevat vielä joskus vastaan