Onko teillä muilla ollut välikorvan tulehdusta aikuisena?
Minulla on parhaillaan, korva meni flunssan pitkittyessä aivan totaalisen tukkoon ja viilsi aina välillä. Lääkärissä todettiin lastentauti eli välikorvan tulehdus. Korva aivan täynnä märkää ja tärykalvo täysin liikkumaton. Myös poskionteloissa tulehdus. Nyt neljättä päivää lääkekuurilla ja korva vieläkin hieman tukkoinen.
Onko muilla kokemusta?
Kommentit (5)
Sitten oli pitkä tauko ja nyt aikuisena ollut pari kertaa.
Kerran tai pari vuodessa. Paranee kokonaan noin parissa viikossa. On tosi ärsyttävää jos on molemmat korvat tulehtuneet niin kuulo on tosi huono sen pari viikkoa. Nyt kun asutaan maassa , jossa ei antibiootteja kovin helposti kirjotella ( ei korvatulehduksiin yleensä) niin olen huomannut, että paranee yhtä nopeesti ilman antibioottiakin.
Useimmiten laskettelureissun jälkeen tulleen flunssan jälkitautina...
Mulla tulee korvatulehduksessa pää hirveän kipeäksi (yleensä oletan, että on poskiontelon tulehdus), korvasärky tulee usein vasta toteamisen jälkeen. Ja siitä tulee kyllä tosi huono olo yleisesti; päässä surisee ja särkee ja väsyttää. Menee tosiaan sen kaksi viikkoa parantumiseen kuten joku aikaisempi mainitsi.
Kaikki mahdolliset korvatulehdustyypit sairastan joka vuosi, yleisin juuri tuo välikorvantulehdus.
Minulla on niin hemmetin herkät korvat että kesähelteelläkään en voi ajaa polkupyörällä ilman korvaläppiä tai saman tien saan tulehduksen. Talvisin pidän korvaläppiä ja niiden päällä vielä pipoa. Ja korvat suojaan korvaläpillä vielä pitkälle kesään, josta yleensä saan kuulla naureskeluja.
Viime vuoden saldo oli kuusi korvatulehdusta.
Eikä ollut edes flunssaa, alkoi vaan hillitön särky kuin seinästä. Lapsella oli pari päivää aiemmin silmätulehdus ja lääkäri totesi luultavasti olevan samaa pöpöä, minulla vaan iski korvaan.