Miksi digitaalipuntarit on niin epäluotettavia???
Tuntuu että saa parin-kolmen kilon heittoja riippuen siitä, miten siinä puntarilla seisoo ja minne ilmansuuntaan päin se osoittaa. Puhumattakaan siitä ihme ilmiöstä, että uusi vaaka alkaa aina vanhetessaan näyttää vähemmän ja vähemmän (tämän tietää siitä, että kun käy jonkun tutun vaa' alla tai neuvolassa niin järkyttyneenä huomaa painavansa pari kiloa enemmän kuin kuvitteli).
Onko muita digitaalivaakojen kanssa takkuavia? Pitäiskö siirtyä vanhanaikaiseen viisarivaakaan takaisin?
Kommentit (10)
ja se näytti 7 kg liian vähän. Ärsyttävää. Sitähän voi säätää juu, mutta en luota siihen enää ja ärsyttävää, että siihen astuessa ei voi olla nolla lasissa vaan siis -7.
Ostin digivaa an ja ärsyttävää. Pian se meni niin rikki, että näyttää 20 kiloa liikaa. (Muillakin kuin mulla)
Inhoa vaakoja niiden epätäsmällisyyden vuoksi. Miten voi olla olemassa jotakin niin surkeaa.
siis ärsyttävää myös semmoinen, että jos säädän vaa-an nollakohdan miinus seitsemäksi, niin sehän on sitten aika suhteellista se oikea tulos. Jos tulos onkin mulla oikea, niin ei taatusti näytä oikein mun 20 kiloa painavalla lapsellani, vaan siis näyttää hänellä liian vähän.
Vaa-at on surkeita.
Jos matolla punnaa meidänkin vaa' alla, niin näyttää mooooonta kiloa vähemmän.
Myös meidän digivaaka näyttää kolmen kilon sisällä ihan mitä sattuu. Eli paino saattaa olla ensin 69, sitten 66 ja sitten siltä väliltä. Ja ainakin painonvartijoiden vaaka näyttää aina pari kiloa enemmän kuin tuo korkein luku, joten aika arpomiselta tuntuu tuo kotivaa' an käyttö.
Muuten, vanhempieni yli nelkyt vuotta vanha vaaka on moitteeton viisarivaaka.
sillä oikeasti niin paljon merkitystä, jos nyt esim. muutaman kilon heittää? Varsinkin jos kerran viikossa (Painonvartijoissa tms) saa sen " oikean" painon? Ihmisen painohan voi muutenkin pari kiloa muuttua päivän aikana...
pudottaa painoa, niin on oleellista tietää paino sadan gramman tarkkuudella. (Ja kyllä minä tiedostan, että vesilasillisesta tulee 200 grammaa. Oletan kumminkin vaa´an silti toimivan oikein.)
Käsittämätöntä, että noin surkeita vehkeitä kehdataan myydä. Miksei ne valmista kunnon vaakoja. Onhan pakko olla tarkkojakin menetelmiä. Esim kauppojen hedelmävaa´at näyttävät oikein. Niidenhän on pakko.
(painan oikeasti 50 kiloa)
Heti alkoi mielessä laukkaamaan kaikki sairaudet yms.
Nousin pois ja menin uudelleen vaakalle, se näytti taas 45 kiloa.
Sitten otin vaa' an käteen ja siirsin sen olohuoneen lattialle, niin se näytti sitten oikein, 50 kiloa. En tiedä, mikä siinä oli vikana, tasaisella alustalla mittasin, en minkään maton päällä. Ilmeisesti tuo, että n ostin sitä lattiasta irti auttoi, tai jotain
Mulla on ihan halpis ikean oranssi vaaka. Digivaakaa meinasin, mutten vielä oo niin painontarkkailuun liuennut, " noin" määrä riittää. (vaikka välillä mietinkin, onko tossa jotain vikaa, kun se näyttää aina samaa:)