Miksi joku lapsi on heti vastenmielinen???
Meillä käy joskus meidän 6-vuotiasta pyytämässä ulos eräs tyttö, joka jo ekaluokalla ja kulkee siis itsenäisesti ilman äitiään tai isäänsä paikasta paikkaan. Heti ensivaikutelma oli tästä tytöstä itselläni sellainen, että no thanks. Hän tulee esimerkiksi pyytämättä sisään, vaikka sanon, että meidän tyttö esim. syömässä juuri eikä tule ulos enää....
Eilen taas limputteli ovikelloa ja sanoin, että ei tule ulos, kun ollaan syömässä ja mennään sitten luistelemaan. Siihen hän vaan tokas, että mä voin leikkiä teidän pihassa ja pyysi meidän tyttöä siihen ovelle, että on kuulemma salaista asiaa. No, pyysin sitten tytön siihen ja tää toinen tyttö kuiskutteli jotain korvaan. Kysyin sitten, että mitä tää tyttö sanoi ja meidän tyttö sanoi, että oli sanonut, että minä tulen sitten teidän kanssa luistelemaan.... outo tyyppi kerta kaikkiaan.
Vähän käy sääliksikin, kun aina melkein yksin eikä aikuisia näy missään.... Nytkin hän ilmiselvästi ihmetteli, kun olin menossa itsekin luistelemaan lasteni kanssa.
Onko teillä muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (7)
Sä olet koulukiusaajatyyppiä. " Toi ei saa leikkiä meidän kanssa."
Jos sä et halua, että se odottaa teidän pihassa kun teidän lapsi syö, jotta he sitten voisivat leikkiä yhdessä niin sano ihmeessä se suoraan, äläkä täällä marmata.
mistä luulet että niitä vastenmielisiä aikuisia kasvaa?
Itseä ällöttää huonokäytöksiset räkänokat.
Lasten vanhemmat ovat vastenmielisiä, kun eivät ole kärppänä pyyhkimässä nenää. Minä pidän huolen siitä, etteivät lapseni juokse räkäroikkuen toisten lasten seurassa. Aina nousee karvat pystyyn kun näen hoitamattomia lapsia. Ja vielä huonokäytöksisiä...
tälle tytölle yrittänyt nätisti sanoa monta kertaa, että mene pyytämään oman ikäisiä, sillä meidän 6 v ei vielä edes saa liikkua yli teiden itsenäisesti eikä ainakaan tämän tytön kanssa. Olen ikkunasta sydän syrjällä nähnyt miten lähtee meiltäkin katsomatta molempiin suuntiin. Muutaman kerran olen taluttanut hänet tien yli ja hän on tätä ihmetellyt. En haluaisi olla ilkeä, mutta muu ei vissiin auta...
JOskus häntä ei näy moneen viikkoon ja kerran oli sanonutkin meidän tytölle, että tulen sitten taas sinua hakemaan jos muita kavereita ei ole....
Voihan ihminen olla vastenmielinen. Mutta aika karseelta ap kuulostaa, selvästi haluais lempata kaverin pois. Ei halua että omat lapset leikkii tän tytön kans.:( Kiusaaja tyyppi, sanoisin minäkin!
Hänkään ei osaa käyttäytyä ja vetäytyy helposti. Antaisin mitä tahansa, että se olisi minun vikani ja voisin sen korjata, mutta se on synnynnäinen asperger.
Onneksi sinun kaltaisesi vastenmieliset aikuiset huomaa suhteellisen nopeasti ja voi sitten pyrkiä kauemmas teistä.
vaan vanhemmissa. Mun tutun lapsi on ärsyttävä, mutta johtuu äidistä. On unohtanut, että tunteiden ilmaisu on normaalia ja rankaisee jokaisesta vinkaisusta. Lapsi ei koskaan hymyile, pelleile tai ilmaise mitään tunnetta.
Toisen tutun lapsi ei osaa mitään käytössääntöjä ja tajuaa sen itsekin. On siis valinnut nurkassa murjottamisen. Rasittavaa sekin.
Kolmannen tutun lapset eivät sano mitään, eikä tee mitään. 7 ja 10-vuotiaat. Kaikissa juhlissa ne tuijottaa paikoillaan kun aikuiset puhuu. Tekisi mieli ravistella.