Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla mahdoton löytää sopivia paitapuseroita! (ov)

Vierailija
26.01.2008 |

Olen 162 cm pitkä ja painan 52 kg. Olen siis kokoa 34/36 ja rinnatkin ovat vain niukat B-kupit. Voitteko kuvitella, että mun on mahdoton löytää sopivia paitapuseroita!!!!!

Jos otan omaa kokoa, niin rintojen ja mahan kohdalta napit meinaa singahdella eli pusero on niistä kohdin pieni ja hihat ovat silti aivan liian pitkät. Seuraava koko on auttamattomasti iso. En siis ymmärrä mille laudoille ne paitapuserot on tehty, kun mun niukat B-kuppi tissit on niihin liian isot! Ja mahan kohdalta en ole todellakaan lihava ja silti mahan kohtakin meinaa tuntua tiukalta.

Ja kyllä, olen kokeillut vaikka mitä eri malleja ja merkkejä...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Helsingissä Bulevardilla naistenvaateliikkeestä My Darling löytyy Stenströmin paitoja. Niissä on erilaisia leikkauksia, yksi on " feminine" tms. jossa jätetty muodoille enemmän tilaa. Tosi laadukkaita paitoja nuo Stenströmit muutenkin.

Vierailija
2/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin mielestäni ihan tavanomaisen mallinen - kokoa M, pituus 168cm ja kuppikoko 75D, mutta mulla paitapuseroiden vyötäröt tuppaavat olemaan liian ylhäällä. En tiedä onko se jotenkin muotia vai mistä mättää, mutta minun päälläni näyttää kummalta että vyötärön kapein kohta on 10 senttiä paitapuseron kapeimman kohdan alapuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jousipaita-merkkisiä paitapuseroita? Niitä myy ainakin Pukumies. Vähän ovat hinnakkaita, mutta nyt esim. niitä oli hyvässä alessa, muistaakseni 60%. Niissä on stretch ja " tavallinen" kangas ja minusta malli näyttää ainakin silmään tosi ihanan naiselliselta. Myös kuosit hivelevät silmää. Muodikkaita mutta silti kauniin klassisia ja tyylikkäitä.

Vierailija
4/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paidan löytyminen onkin haastellinen homma ja yleensä ostan aina ulkomailta, koska Suomen markkinat ovat niin pienet

Vierailija
5/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samana pulman edessä olen

ja ihmettelen sitä, että kaikki vaatteet tuntuvan olevan liian tiukkoja ja ikään kuin venytettyjä...heh. Saappaat puristavat pohkeista, paidanhihat käsivarresta, paitapuserot rintojen kohdalta, farkut ovat takamuksesta ja lantiosta ok, mutta vyötärön kohtaan sopii vaikka käsilaukku housuihin sisälle ja lahkeet on piiiiitkät tietysti. huokaus.

Vierailija
6/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap (ex-oululainen)

Vierailija
7/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiirehtii huomauttamaan etten ole pyylevä vaan ihan sopusuhtainen. Mutten mallia Twiggy. Kuten varmaan tuli selväksi.

Vierailija
8/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen suunnilleen samoissa mitoissa, koko M, pituus 170 cm, kuppikoko 75 D. Ja paino 67 kg.

Vierailija
9/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes yritä ostaa kankaisia yläosia. JOS ne istuvat rintojen kohdalta, vyötäröllä on monta senttiä tyhjää. Ja jos ne taas istuvat vyötäröltä, rintojen kohdalta napit eivät mene kiinni.

En kylläkään myöskään ymmärrä, miksi pitäisi löytää sopiva paitapusero kaupasta...Trikoisista vaatteistakin löytyy todella asiallisia ja siistejä " paitapuseroita" . Sellaisia kauluksellisia ja napakoita paitoja, jotka siis kuitenkin - trikoota kun ovat - venyvät ja joustavat mittoihin sopiviksi. Tällaisia itse käytän aina suorien housujen tai polvipituisen hameen kanssa esim. töissä, jossa on pienoinen pukeutumispakko.

Toinen vaihtoehto on teettää vaatteet. Se ei itseasiassa ole niinkään paljon kalliimpaa kuin kaupasta ostaminen, jos itse hankkii materiaalit ja kaavat ja ottaa selvää eri ompelijoista. (Riippuen tietty siitä, kuinka paljon normaalisti panostaa vaatteisiin; ostaako tyyliin H&M:n vai CK:n vaatteita).

Minulla on pari ompelijalla teetettyä juhlavaatetta ja myös ihan perustoppia. Saa omien mittojen mukaista, omavalitsemastaan kankaasta ja oman halunsa mallista. Veikkaan, että moni valmisvaate olisi ollut kalliimpi (suhteessa siis laatuun), mutta ei istunut yhtä hyvin.

Vierailija
10/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelmani on leveä yläselkä (entinen uimari), joka oireilee isojen tissien tavoin - kiristää siis rinnankorkeudelta - ja muhkeat hauikset, eli suoriin hihoihin ei oikein mahdu...

Vierailija
11/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta minulla on 181cm ja painoa n. 63kg, rinnat A-kuppia. Sopivin koko paitapuseroista on useimmin 38, välillä 36.

En ole vaan löytänyt yhtään paitapuseroa, joka olisi suht. istuva (lue: ei teltta) ja jossa olisi riittävän pitkät hihat. Hihat eivät ole yleensä ainoastaan pikkaisen lyhyet, vaan loppuvat n. 5-10 cm liian aikaisin. Sama ongelma selän kanssa - vyötäröleikkaukset osuvat useinmiten kylkiluitteni kohdalle.

Sama ongelma on esim. jakkujen ja muotoon leikattujen takkien (kuten villakangastakit) kohdalla. Jos sattuu löytämään takin jossa vyötäröleikkaus on suurinpiirtein kohdallaan, niin sitten hihoista puuttu kämmenen levyinen pala.

Unelmoin että voisin joskus mennä vaatekauppaan ja voisin valita niitä vaatteita jotka miellyttävät silmää - nyt se on lähes mahdotonta kun mitoitukset on tehty roimasti lyhyemmille ja muodokkaammille.

t. pitkä ja laiha.

Vierailija
12/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että mulla on pienet rinnat, mutta silti noi paidat ottaa kiinni rinnoista ja vyötäröllä on tyhjää. Ja mielenkiintoisimmat ovat ahtaita myös palleasta, mutta siis yhä vyötäröllä liikaa kangasta. Ja hihat ovat aina liian pitkät.

Vierailija
13/13 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus on 165, paino 52 ja mitat noin 89-65-90, eli tiimalasi. Alaosia vielä löytyy, mutta ylöosat ovat lähes aina liian isoja vyötäröltä tai tiukkojja tissien kohdalta (mulla C70). Nykyisin teenkin usein niin, että kavennan tylysti vyötärön kohdalta, onneksi on sen verran ompelutaitoa että tuo onnistuu. Paitapuseroa olen nyt tekemässä kokonaan alusta lähtien (itse piirretyt kaavat, ja ainakin lakanakankainen koeversio on nyt parin muokkauksen jälkeen ihan hyvä), jos kerrankin saisi istuvan mallin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän