Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa lapsiperheiden taloudellinen tilanne on huono! Meidan lapsiperheellisten taytyisi alkaa pitamaan puoliamme, koska kukaan muu ei sita puolestamme tee!

Vierailija
07.01.2008 |

Verotukseen tulisi saada takaisin lapsivähennys, joka nousisi lapsiluvun kasvaessa. Kansanedustajista suurin osa on lähellä eläkeikää, joten ei ole ihme, että nuorten ja lapsiperheiden etuja kokoajan vähennetään. Tämä seuraava on lainattu MLL:n sivulta:

Lapsiperheiden sosiaaliturvaetuuksiin tehtiin 1990-luvun puolivälissä merkittäviä leikkauksia eivätkä 2000-luvulla tehdyt etuuksien pienet korotukset ole palauttaneet lapsiperheiden etuuksia leikkauksia edeltäneelle tasolle. Vuoden 2005 rahana keskimääräinen lapsilisä lasta kohden/kk oli joulukuussa 2005 114,6 euroa kun se vuoden 1994 joulukuussa oli 134,7 euroa lasta kohden/kk. Verotuksen lapsivähennysten poistaminen vuonna 1994 kiristi lapsiperheiden ja erityisesti yksinhuoltajien verotusta.

Taloudellisesti erityisen tiukoilla ovat yksinhuoltajaperheet, pienten lasten perheet ja monilapsiset perheet. Toimenpiteet näiden ryhmien toimeentulon parantamiseksi ovat olleet viime vuosien aikana selvästi riittämättömiä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tartte kun vähän verotusta muutella niin humpsis. Ja niinhän tulee vääjäämättä käymään, muutoksia tulee myös jatkossa. Kaiken lisäksi rahoja ei saa edes ulos. Jos vaikka sairastuu vaikeaan syöpään ja haluaisi viime töikseen kiertää maailmaa tai maksaa itselleen parempaa kotihoitoa niin siellä ne rahat lepäävät. Niin lähellä, mutta niin kaukana.

Vierailija
22/41 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikymmenten aikana. Sitä ei vaan ymmärrä aina siinä iässä kun vakuutuksen ottaa. Se on sijoituksena erittäin haavoittuvainen ja ehdoiltaan huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

vuosikymmenten aikana. Sitä ei vaan ymmärrä aina siinä iässä kun vakuutuksen ottaa. Se on sijoituksena erittäin haavoittuvainen ja ehdoiltaan huono.

Vierailija
24/41 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse opiskelin 1980-1990-luvuilla opintolainalla ja se oli ihan normaali juttu, kaikki niin tekivät. Eihän se nyt toki hauskaa ollut maksella niitä takaisin, mutta miten se yhtäkkiä on muuttunut aivan mahdottomaksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
25/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä meillä on tiukkaa, vaikka kaksi aikuista käy töissä.

Vierailija
26/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valinta muiden joukossa. Valitsemmehan työmme, koulutuksemme, autojemme lukumäärän ja hinnan ja vaikka mitä. Miksi lisääntymisen pitäisi poiketa tästä mitenkään. Joka ei tajua, että lapsi maksaa, sillä ei ole suuria järjenlahjojoa periytettävänäkään.

Vierailija
27/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse opiskelin 1980-1990-luvuilla opintolainalla ja se oli ihan normaali juttu, kaikki niin tekivät. Eihän se nyt toki hauskaa ollut maksella niitä takaisin, mutta miten se yhtäkkiä on muuttunut aivan mahdottomaksi vaihtoehdoksi.

Enkä nyt ole varma, auttaako tämä ketään, mutta välillä itse jäin työttömäksi. Minulla oli enää 2.000 euroa lainaa maksettavana pois. Se meni kelalle maksettavaksi ja heidän kanssaan tein todella hyvän maksusopimuksen. Vaikka ennen tietysti ajattelin, miten kamalaa jos ei voikaan maksaa lainaa pois, mutta nyt tiedän, että ei sekään tilanne maailmaa kaada. Kyllä se opintolaina kannatti ottaa, vaikka tähän maksamiseen tulikin mutkia matkaan.

Tiedän sellaisiakin ihmisiä, jotka ovat ottaneet opintolainaa, jotta ovat voineet ostaaa oman asunnon. Koska korko on siinä pienempi, niin silloin se on ollut hyvä lisä asuntolainan päälle. Nykyään en tiedä, mutta tuohon aikaan ainakin opintolainan ottaminen kannatti.

Vierailija
28/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä syy, miksei nuoret ota mielellään opintolainaa ja se on aivan ymmärrettävää. Opiskelijat ja lapsiperheet ovat viime vuosina kärsineet eniten verotuksessa ja sosiaalieduissa, se on fakta.

Vierailija
29/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

a? Vastatkaa nyt besser-visserit.

Vierailija
30/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: kukin voi ostaa niin monta mersua ja matkustella niin paljon kuin kuve kestää. Sama pätee lapsiin. Niiden saamista tuetaan jo aivan riittävästi, ja jos se ei riitä, niin sitten pitää valita pienempi perhe.

Vierailija
31/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vastaus: kukin voi ostaa niin monta mersua ja matkustella niin paljon kuin kuve kestää. Sama pätee lapsiin. Niiden saamista tuetaan jo aivan riittävästi, ja jos se ei riitä, niin sitten pitää valita pienempi perhe.

Vierailija
32/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saamista kannattaa tukea, jotta yhteiskunnan palveluita on varaa pitää yllä!!!

Vierailija:

Vierailija
33/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamattomien, lastenteolla elävien perheiden lapset eivät ole sitä parasta työntekijäainesta muutenkaan. Yleensä varsinkin tytöt jatkavat samaa rataa kuin äitinsä. Tuetaan siis lapsitehtaita tekemään lapsitehtaita. Missä välissä se yhteiskunta hyötyy. Ei missään.

Ja ei, mulla ei ole varaa ostaa mersua eikä mulla ole varaa tehdä kolmatta lastakaan. Tai olisi, mutta silloin joutuisin tinkimään asuinväljyydestä ja ruoasta liikaa. Minä valitsen näin, joku muu valitsisi toisin.

Miksei mulle muuten kukaan osta sitä Mersua, kun naapurillkin on. Tai edes Audia.

Vierailija
34/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kouluttamattomien, lastenteolla elävien perheiden lapset eivät ole sitä parasta työntekijäainesta muutenkaan. Yleensä varsinkin tytöt jatkavat samaa rataa kuin äitinsä. Tuetaan siis lapsitehtaita tekemään lapsitehtaita. Missä välissä se yhteiskunta hyötyy. Ei missään.

Ja ei, mulla ei ole varaa ostaa mersua eikä mulla ole varaa tehdä kolmatta lastakaan. Tai olisi, mutta silloin joutuisin tinkimään asuinväljyydestä ja ruoasta liikaa. Minä valitsen näin, joku muu valitsisi toisin.

Miksei mulle muuten kukaan osta sitä Mersua, kun naapurillkin on. Tai edes Audia.

Vierailija
35/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaikka olisi melko hyvätuloinenkin perhe, kolmen tai useamman lapsen kanssa talous on tiukoilla.

Minäkin sanoisin, että vaatimustaso on monissa perheissä tavattoman korkea. Kyllähän silloin tiukille menee, vaikka olis mitkä tulot. Mutta jos joku väittää, että melko hyvätuloinenkin perhe joutuu lasten vuoksi tiukoille, niin silloin on perheen taloudenhoidossa vikaa.

Vierailija
36/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asuntojen hinnat ovat niin korkeat, että suuremmalla perheellä se jo aikeuttaa rahavaikeuksia.

Vierailija:

Vierailija:

Vaikka olisi melko hyvätuloinenkin perhe, kolmen tai useamman lapsen kanssa talous on tiukoilla.

Minäkin sanoisin, että vaatimustaso on monissa perheissä tavattoman korkea. Kyllähän silloin tiukille menee, vaikka olis mitkä tulot. Mutta jos joku väittää, että melko hyvätuloinenkin perhe joutuu lasten vuoksi tiukoille, niin silloin on perheen taloudenhoidossa vikaa.

Vierailija
37/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaksi opiskelijaa ja kaksi alle 2v lasta. Tällä hetkellä olen vielä hoitovapalla, mutta mies opiskelee.

Opiskelija voi saada opiskelijan asumistukea 100% asumiskuluistaan, mutta jos opiskelijalla on lapsi, saa yleistä asumistukea, joka on maksimissaan 80% vuokrasta.

Opiskelijaäidin ja opiskelijaisin mennessä sossuun, sanovat että teillä on mahdollisuus ottaa velkaa 300+300e kuussa, ottakaa velkaa älkääkä ruikuttako.

Muilla ryhmillä kuin opiskelijoilla ei ole pakko ottaa velkaa elämiseensä vaan sossusta saa rahaa jos tulot ovat tarpeeksi pienet.

Vierailija
38/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli omaan tulevaisuuteen ei saa pyrkiä vaikuttamaan, parempi olla vaan työtön ja pysyä työttömänä, sitten sossu on tyytyväinen ja antaa rahaa.

Vierailija
39/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylipäätään tämänkaltaisia tulonsiirtoja, joilla lapsiperheitä tuetaan. Tulisi siis antaa enemmän tukea verohelpotuksina ja vähemmän suoraa rahanjakoa.

Vierailija
40/41 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jossain afrikan maassa ja valita sitten suomalaisten lapsiperheiden kurjuutta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän