TAMMITENAVAT' ' ' ' ' ****' ' ' ' *****' ' ' ' ' ****
Avaan nyt täten juhlalliseti tämän ketjun meille jo vauvan saaneille tammimammoille=)
Meillä siis tyttö syntyi 28.12.07 klo 11.18 sektiolla. Mitat 3365g ja 48cm.
Tyttö on rauhallinen ja kiltti, syö ,nukkuu ja kakkii=) Parina yönä on nukkunut 7 tunnin yhtäjaksoiset yöunet eli kyllä siinä on todella saanut kerätä itsekin voimia-ihanaa. Meidän esikoinenhan oli valtavan huono nukkumaan 2-vuotiaaksi asti ja koliikkia oli sekä korvatulehduskierre. Sen kokemuksen valossa olen erittäin kiitollinen näin tasapainoisesta vauvasta, vaikka milloin tahansahan voi asiat muuttua ja tulle masuvaivaa tai muuta, mutta että toistaiseksi on näin heinosti hommat...
Meidän 8v koululaistyttö haluais hoitaa vauvaa koko ajan. Ja 11v jäppinen pitää mielellään seuraa toiseksi pienimmälle eli 1-vuotiaalle, sillai on kyl kiva että on isompiakin lapsia; heistä on suurta apua. Säälittää se 1v, kun tulee kuvakirjan kanssa pyytämään syliin ja aina siinä on vauva tissillä...
Odotan muiden kokemuksia vauva-arjesta innolla!!!!
...mehut aika loppu tältä mammalta. Isi on joutunut oleen pieniä aikoja jo poissa ja la menossa jo töihin ihan kunnolla. Vauva roikkuis tissillä koko ajan, ei oikein viihdy kauheen hyvin muualla. Yöllä nullui viime yönä esim. yhden 3h ja yhden pienemmän pätkän, välissä 2h tissiä, huoh. Usein hän kyllä nukkuu 5h pätkän klo 22-03, mutta en osaa mennä heti silloin iyts enukkumaan, kun olen juuri saanut koululaiset ennen kymmentä unten maille. Sitä kun kaipaa omaakin aikaa, lehden lukua, telkaa, nettiä, keskustelu miehen kanssa tai vaikka saunaa.
Olimme vauvan kans neuvolassa ja painoa on tullu ja pituuttakin jo 3cm.Kaikki hyvin siis.Navan pohja erittää edelleen kudosnestettä mutta on kuulemma normaalia.
Itse olen saanut nyt vielä jonkun flunssan ja on voimat aivan siis loppu! Eipä kyllä ihme näillä nukkumisilla että yleiskunto laskee. Syöminenkin välillä meinaa unohtua-ei vaan ehdi! Huomasin tänään klo 15.30 että kauhe nälkä, kun en ollut muistanut syödä kuin aamulla pari hedelmää.
Haavakipuakin on taas tullut tänään.
Väsynein terveisin sammermanni ja tyttönen (huomenna 3vkoa)