MAALISKUISET ' 05 vko 2
Niin se on tammikuu lähtenyt käyntiin. Talviseltakin alkaa näyttämään pikku hiljaa..
Nyt kirjoittelemaan kuulumisia!!!
Kommentit (34)
Vielä ennen nukkumaan menoa muutama sananen tänne.Tosiaan pakko kömpiä sänkyyn,koko alkuviikko ollut aamuvuoroa ja huomenna vielä aikainen herätys sitten olis vapaapäpivä.
Tänään aamulla oli muutenkin vaikee herätä,kun Juusolle sattui viime yönä pissavahinko vaikka vaippa vielä yöllä onkin(juu-u,ei olla onnistuttu saamaan yövaippaa pois...)Koko sänky ja herra olin märkä.No eipä muuta kuin kuivaa ylle ja alle.Arvatahan saattaa ettei uni tullut kummallekaan hetkessä takaisin.Juusokaan ei pysynyt sängyssään, vaan hipsutteli meidän huoneeseen mutta viereen ei varmasti tule nukkumaan.Niinpä minä otin sit patjan ja majoitun Juuson huoneeseen.
Mitä kaikkea Tuulia työnkuvaasi kuuluisi siinä avustajan hommassa? Itse tykkään kyllä nykyisestä työstä vaikka homma välillä raskasta onkin.
Minä sain tänään töiden jälkeen urakoitua verhot paikoilleen olohuoneeseen.Nyt puuttuu enää meijän makkarista ja vieras/työhuoneesta verhot paikoiltaan.
Juu vaan pakko se on sänkyyn lähteä.Ai niin,ROSALLE suuren suuret onnittelut plussasta!!!Nyt hyvää yötä!
Suohomppeli81 ja Juuso
Suohomppeli kyseli siitä miun työnkuvasta. Mie en tarkkaan tiedä, mutta jokapäiväisten arkiperushoitoa päiväkodin rytmin mukaan. Opetellaan kävelemään tukikengillä ja tukitelinettä(?) pitkin, opetellaan syömään, asentojen korjaamista, tukiviittomia..Tämä lapsi on 3½v. Tulen tekemään eri tahojen kanssa yhteistyötä, mitkä sitten opettavat miulle mitä tulen tekemään. Niihin kuuluu fysio-toiminta-puheterapiat nyt ainakin. Varmaan joitakin muita, tosiaan en tiedä vielä.
Yö oli taas ihan jostain muusta kuin rauhallisesta unimaasta. Me ollaan meinaan taas kipeinä. Kolme päivää hoidossa ja nenät vuotaa. Lämpöä ei vielä nostanut, mutta sitä odotellessa. Tytöt halusi hoitoon, niin vein heidät sinne. Pyydin soittamaan jos tuntuu, että tulevat kipeemmiksi. Oltiinhan me terveinä jopa 3 viikkoa!! Vähän kauhistuttaa alkaako taas kaikki alusta..ja paljon poissaoloja.
Miun piti päässä eilen jumppaan, mutta mummo ei kerinnyt Mimmin kanssa ajoissa kotiin, niin jäi sitten menemättä. Tänään uusi yritys. Ohjelmassa on asioiden hoitamista kaupungilla, kunhan ensin kello lähenee kymmentä. Miksi kaupat ja liikkeet eivät voi aueta kaikki jo ysiltä.
Aamupala seuraavaksi.
Tuulia
Tai lähinnä toivoisin kuulevani, miten teillä onnistuu hampaitten pesu lapsilla? Meillä Mimmi on alkanut siitäkin kenkkuilemaan. Joutuu käyttämään vaikka mitä vippas, kiristys, uhkailu, lahjontatoimenpiteitä, että saadaan hampaat edes jotenkin pestyä. Pesemme vielä vain iltaisin, kun miun kärsivällisyys ei aamulla kyllä onnaa. Hirvittää vaan, milloin on eka reikä tuloillaan. Purkkaa ja xylipastilleja kyllä syödään säännöllisen epäsäännöllisesti.
Nyt kaupoille!
Täällä ollaan toisellakin etäpäivällä... tulivat tämän viikon etäpäivät näin putkeen, mikä on kyllä toisaalta ihan kivaa, kun saa kaksi päivää peräkkäin olla vähän rennommin, ts. ei tarvitse nousta kukonlaulun aikaan, pukea toimistovaatteita jne. Tänään menen puolilta päivin kampaajalle - jo on kyllä aikakin, sellainen juurikasvu jo, että ihan hävettää... Ihana päästä sinne vähän hemmoteltavaksi.
Toivottavasti Tuulian nuhat eivät käänny kuumeeksi. Tuo sairastelu on kyllä inhottavaa, muistan Nuutin ekan hoitovuoden, hän oli silloin kanssa minusta jatkuvasti sairaana tai ainakin nuhassa. No, hänelle iski vielä infektioastman, eli jos ei ollut muuten sairaana, ainakin yski jatkuvasti... Mutta kummasti sitten helpotti, kun siitä ensimmäisestä talvesta päästiin yli. Sen jälkeen meillä onkin sairastettu tosi vähän. Ja Saanalle ei tuota sairasteluvaihetta tullut oikeastaan ollenkaan, kun ilmeisesti Nuutti toi hoidosta aina välillä vähän taudinaiheuttajia jo äitiyslomavuonna ja sitten Saana meni perhepäivähoitoon, joka ei kaiketi ole ihan niin paha " tautipesä" kuin päiväkoti. Mutta toivottavasti Tuulialla (ja muillakin sairastajilla) nyt parin kuukauden sisään helpottaa, kun päästään tämän pahimman tautikauden ohi. Voimia sairastupiin!
Ja Tuulian gallupiin: Meillä kyllä pestään hampaat ihan mielellään, mutta ongelmana on vähän se, että Saana haluaisi pestä hampaat itse, ts. minä en saisi harjata... No, jotenkin on saatu sujumaan se, että Saana saa harjata ensin ja minä sitten hänen jälkeensä... Meillä harjataan hampaat aamuisin vähän satunnaisesti, ts. aina kun ehditään ja muistetaan... (vähän huono omatunto siitä kyllä, mutta kun aina ei vain kerkiä...) Ja purkkaa yritetään syödä. Saana keksi nyt vasta n. viikko sitten, kuinka purkkaa syödään, ts. että se pitää sylkeä pois. Sitä ennen aina nielaisi. Nyt on ihan ylpeä ja hehkuttaa aina, että " muistin sylkeä purkan pois!!!" ;-)
Semmottis. Jos tekisi taas vähän töitä. On yhden tekstin kielenhuolto menossa, se on tylsää hommaa...
Mukavaa päivää kaikille!
Terhi&muksut
Nostetaanpa samalla, oli jo tippunut seuraavalle sivulle.
Saatte ensi viikolla huokaista helpotuksesta, etten ole enään kymmentä kertaa päivässä täällä riekkumassa. ;)
Teinpä kerrankin löytöjä itselleni kirpparilta. Valehtelematta ihan kerran pari kertaa päällä olevia vaatteita, onlyn ja H&M:n- meni 22e ja yhteisarvoksi kaupassa ei taida edes 100e riittää. Sain onlyn farkut, hupparin, villapaidan, puseron, topin, kaulahuivin, pipon ja laukun tosiaan hintaan 22e. =) Kivaa saada uusia työvaatteita. Mimmille menin sitä parempaa toppatakkia kyllä etsimään ;), kaupoistakaan en mieleistä löytänyt tai sitten niistä sai maksaa vielä ihan täyden hinnan.
Kohta lähden hakemaan tyttöjä. Ikävähän niitä jo on, vaikka tietää että samantien kun kotiin tullaan on kitinät ja nitinät päällä. Nyt on ihanan hiljasta. Haenpa kellarista perunoita, tänään syödään nakkikastiketta ja porkkanaraastetta.
T
Siis menemme katsomaan mun mummoa, joka asuu n. 10 minuutin matkan päässä. Siellä käy väkeä aina torstaisin. Mekin liitymme toisinaan seuraan.
Mun laihispisteiden lasku on vielä pysynyt hallinnassa. Tosin neljättä päivää vasta viedään. Mulla on kyllä vähän väliä nälkä. Jotenkin kroppa on kai tottunut ihan törkeisiin energiapommeihin = suklaata tunnin välein. Kyllähän sitä tuli jouluna melkoisesti herkuteltua. Vaakaan en voi vielä mennä, koska pelkään, että masennun ja läihis jää kesken. Ei oo helppoo ei :)
G. Esikoinen sai joulupukilta sähköhammasharjan ja nyt Santtukin saa käyttää sitä. On ihan innoissaan. Hän pesee ensin itse ja sitten minä " tarkistan" , eli pesen loput. Huijaamalla hyvä tulee. Huutaakin aina:" Tulkaa tarkistaa" .
Meidän Santtu-poika oppi joululomalla r-kirjaimen. Olin hämmästynyt, koska esikoinen oli pienenä kovin epäselvä puhuja kaikin puolin. R-kirjaimenkin oppi vasta viime syksynä, juuri ennen kuin täytti 5v.
Tuulialle lohdutuksen sanaa (vaikka ei varmaan paljoa auta), että meilläkin mielettömän terve esikoinen sairasti aikoinaan päiväkodissa ensimmäiset kuukauden jatkuvasti. Varmaan joka toinen viikko olin kotona päivän tai pari sen tähden. Sitten se loppui ja nyt isompana on tosi vähän kipeänä *kop kop kop*. Ensi syksy ei varmaan ole teillä noin paha!
Nyt on pakko lopettaa. Suuret onnittelut vielä Rosalle. Miten ihmeessä se teidän kakkonenkin on noin isoksi ehtinyt? Vähänks aika menee nopeasti.
T. lappu
henri katsoo tuossa Puuha Peteä iskän sylissä ja pelkää reppana. Toisaalta kuitenkin haluaa katsoa kn on Puuha Pete -fani : )
Mä oon varmaan pudonnut kyydistä mutta Tuulia on siis ottanut työn vastaan??? Olet siis henkilökohtainen avustaja? Onko pitkä sopimus? Ja olet nyt tyytyväisempi palkkaan? Pitääkö hommata toinen auto, et pääsee töihin? Onnea uudesta työstä!
Kiva kuulla, et Lapun Santtu on oppinut R-kirjaimen. Meillä se on vielä pehmeä kuten neuvolassa sanottiin. Henri kuullostaa enemmän siltä kuin sanoisi " Henni" . Ja sukunimessäkin on R-kirjain. Kiva jos poika katoais ja sanoisi jollekin oman nimensä. ei taitais löytää perille...
Nyt ei ehdi muuta. Pitää jatkaa kaappien tutkimista. Käydään kaikki kaapit läpi, jotta saadaan heitettyä ylimääräiset tavarat pois ja kirpparille. Nyt kun kerrankin meitä on molemmat vanhemmat samaan aikaan kotona. Ei yksin lasten kanssa paljoa kaappeja siivota.
Kalamami, Henri ja Eeli
Ps. Eeli oppi ryömimään!
Miulle kävi vähän hassusti. Mie en saanutkaan sitä työpaikkaa. Tässä kävi niin, että jostain oli ilmaantunut heille omasta kunnasta varteenotettava työntekijä siihen työhön. Valitettavasti he joutuvat suosimaan oman kunnan työttömiä, niin mie en sitten saanut sitä työtä. Nimi kun ei ollut paperissa, niin näin pääsi käymään. Tänään vielä soittavat ja varmistavat ottiko tämä henkilä sen työn. Miuta ennen oli kysytty 15 henkilöä ja ei ollut tärpännyt, nyt sitten loppumetreillä tulikin miut syrjäyttävä.
No, eilen harmitti, mutta ei nyt enää kovinkaan paljon. Tällä oli varmaan joku tarkoitus. Jatkan siis etsimistä.
Migreeniä pukkaa. Miulla on ihmeellisesti ollut tällä viikolla kolme migreeniä. Kai kuitenkin jollain tavoin olen stressannut ja unetkin on ollut vähän huonot. Viime yönä tytöt nukkuivat hyvin. On varmaan päästy taas rytmiin kiinni ja alkaa hoidossa olo rutinoitumaan.
Kalamamin eeli jo ryömii..kyllä ne vauvat on niin vähän aikaa vauvoja. Kasvavat vinhaa vauhtia.
Mie varasin ajan ehkäisyneuvolaan. Menen lääkärin juttusille, jos mie saisin sen sterilisaation. Olen asiaa miettinyt ja siihen tulokseen tullut jo kyllä aika päiviä sitten, ettei meille enempää lapsia tule. Tämä ehkäisy aiheuttaa totaallista haluuttomuutta ja vissiin lukuisat hiivatulehdukset johtuu näistä.
Mitäs ohjelmassa viikonloppuna? Miulla on kaasoni 30vuotisjuhlat huomenna. Menen vissiin kai autolla vaan..tai sitten jään yökylään. On vähän auki, tai sitten mennään molemmat yökylään ja lapset mummolaan. Mimmi niin haluisi mummolle yöksi, siellä kun on niin jännittävää. Muuten lähtisinkin juhlimaan, mutta sillo tulee takapakkia aina näihin painon pudotuksiin ja pisteisiin. Krapulapäivänä(vaikkei krapulaakaan) tekee aina roskaruokaa mieli..ja herkkuja.
Sellasta siis tänne..muutoksia muutoksia.
Tuulia
Täällä aivan kamala ilma.Lunta pyryttää ja tuuli säestää asiaa.kerettiin onnekis aamusella käydä Juuson kans pulkalla asioilla ja tehdä pihaan lumiukko.Lauhaa on siisn.
Minun lukioaikaisen opiskelu- ja kämppäkaverin pitäs poiketa kylään matkalla kotiinsa naapurikuntaan.Kemistä asti on ajelemassa,saapas nähä monenko aikaan on täällä perillä.
Juuso on päikkäreillä vielä 20minsan ajan.Kuten kalamamilla(sori jos muistan väärin),meilläkin pitää tota päivällä nukkumista rajoittaan vain tuntiin tai muuten ei illalla uni tule ajoissa.
Juusolle tais jäädä alkuviikon aikainen herätys-rytmi päälle,kun tänä aamuna jo ennen kuutta! herättelemään.Eikä ruvennut uudestaan nukkumaan.Aamun eka tunnit olikin sitten kiukuttelua,kun näki että väsynyt vielä ois.Josko huomen aamulla parempi tuuri...paitsi itse olen lähdössä aamuvuoroon,niin et kuuden jälkeen on kömmittävä joka tapauksessa ylös.
Meille ostettiin toinen auto.97-Fiat Punto.Neliovinen ja ikäsekseen tosi hyvässä kunnossa.Mies luultavasti huomenna käy sen Jyväskylästä hakemassa.Helpottaa kummasti arkea.
Ai niin,vastaillaanpa galluppiin.Eli Juuso antaa pestä hampaat hyvin.Pesee ensin itse ja sitten jompi kumpi aikuinen paremmin lopuksi.
Mutta nyt hyvää viikonloppua kaikille!!!
Lumipyryn keskeltä Suohomppeli81 ja Juuso
Pari päivää saimme nauttia lumihommista ja nyt sitten taas aivan kamala vesikeli. Voi yök! Oli niin mukavan valoisaakin aamuisin, kun oli maa valkeana.
Mulla on käytäntönä, että likka saa ensin itse pureskella jonkin aikaa hammasharjaa(sillä sitähän se oma pesu käytännössä on), ja sitten mä pesen loput toisella harjalla. Mies ei jaksa leikkiä, vaan pesee pelkästään itse. Iltarutiineihin kuuluu myös iltasatu, joka viimeisen kuukauden on ollut Kuinkas sitten kävikään. Likka osaa sadun ulkoa ja korjaa, jos mä luen huolimattomasti. Nykyään jää hyvin sänkyyn tuossa yhdeksän maissa, havahtuu usein kerran yössä huutamaan unissaan ja jatkaa sitten aamukasiin asti. Ja päikkärit on tainnut jäädä historiaan:-(
Välillä oli meilläkin sitä, että huuteli pissalle pääsyä ja etsiskeli milloin mitäkin nalleaan, mutta tällä hetkellä nukahtaminen on aika helppoa.
Jos komennan tai torun likkaa, on vastassa kommentteja tyyliin " Et saa mulle sanoa, et saa mulle suuttua, miksi mulle suutut, miks oot mulle vihainen " jne... Ja jos toinen vanhemmista toruu, niin pääsee poru " Missä iski on " tai " missä äiti on" , riippuen siitä, kumpi vanhempi ojentaa. Jos saan kiinni itse teossa tuhmuuksista kuten väärään paikkaan piirtelemisestä tai sotkemisesta, niin " anteeksi" tulee kyllä saman tien halin kanssa. Siinä on sitten mun helpompi pitää karjuminen sisälläni, muuten kyllä musta se ärjäisy lähtee vähän liian helposti. Varsinkin sillä välin, kun imetän, on likalla hyvää aikaa toteuttaa kaksivuotiaan toimeliaisuutta, jota ei aikuinen ymmärrä.
Hauskaa viikonloppua
korvapuustit
Onpas täällä pinolla mukavasti pituutta! Hyvähyvä. Minäkin pikaisesti jotain raapustan...
Harmi, että Tuulian työpaikka meni ohi suun. Toivottavasti tulee parempi paikka pian!
Mua kypsyttää ihan totaalisesti jo tämä pisteiden laskeminen... Tekis niin mieli kaikkea hyvää... Kauan tätä intoa kestikin, vähän yli viikon
;-) No, eiköhän näitä uskonpuutehetkiä tule kaikille... Meillä vähän sama meininki kuin Tuulialla, isäntä nimittäin perui juuri huomisen tapaamisen kaverinsa kanssa. Piti mennä baariin, mutta ei halunnut, kun sitten menee pistelaskut ihan pieleen...
Mun piti lähteä juoksulenkille, mutta tiet on niin loskaiset, ettei oikein pysty kunnolla juoksemaan. Ehkä sitten huomenna. Lähden vaan koiran kanssa kävelylenkille nyt. Mulla on tavoite liikkua 3-4 kertaa viikossa kunnolla, nyt on kaksi kertaa jo takana, joten tänään voi pitää välipäivän ja silti tavoite on saavutettavissa.
Ja vielä viikonloppusuunnitelmista: Meillä alkaa Nuutilla taas luistelukoulu huomenna (oltiin jo syksyllä). Aamulla siis sinne. Sitten lupailin lapsille, että mennään katsomaan Elias ja kuninkaanlaiva -elokuva. Ilta ihan kotosalla. Sunnuntaina tulevat vanhempani Nuutin-päiväkahville iltapäivällä, muuta ohjelmaa ei ole.
Semmottis. Nyt menen pistämään uuniperunat uuniin...
Mukavaa viikonloppua!
Terhi&muksut
ja tämänpäiväinen kotimatka olikin tragikoominen esitys - mie poljin, välillä kävelin ja työnsin hiki hatussa pyörää sekä riksaa. Silmälasit piti ottaa kesken kaiken pois päästä, jotta jotakin näkisi.. Ja olisittepa nähneet, miten hieno silmämeikki mulla olikaan. Vauhti ei ollut päätä huimaava, mutta eipä lapset varmaan mitään maisemia nähneet " hytistään" , sillä päällemme ennätti laskeutua paksuhko lumikerros. No sitten vielä piti hillua pihalla vajaa tunti. Sain sentäs lumityöt tehtyä. Jos jotain positiivista pitää hakea.
Toki hienoa on se, että täällä on kunnon talvi!! Ikävöitiin kovasti. Olin suunnitellut hiihtolenkkejä viikonlopuksi, mutta katsotaas nyt, miten kovasti tupruttaa. Mukava olisi hiihtää kunnon hiihtokelillä. Aika lauhaa säätä tosin luvattu. Eli sellaisia viikonloppusuunnitelmia meillä. Miehen vanhemmat tulevat kylään, ja käymme varmaan uimassa. Ja minä yritän lenkkeillä.
Mie en laske pisteitä, mutta ihan kivasti nämä kaksi viikkoa on sujunut. en ole käynyt kyllä puntarillakaan. En vielä ajatellut, ehkä ensi viikon alussa sitten. Tänään menin aamulla ennen töitä spinningiin. Mies on seuraavan viikon aamuvuorossa, joten sitten mahdollisesti pääsen jumppiin paremmin. Aamuisin ei aina pyöri jumppia; pääsisin kolmena arkiaamuna ennen töitä jumppaamaan, mutta aikataulut täsmää vain perjantaina. Harmi. Tykkään revitellä aamuisin, koska sitten on mukava aloitella päivää. Mulla oli tänään perjantaina karkkipäiväkin. ;)
Muille kuntoilijoille energisiä päiviä ja tsemppiä! Hyvältä kuulostaa! Terhi: päihitä makeantuska. Syö appelsiineja ja porkkanoita jne. :))
Tuulia, jotain löytyy kyllä. Usko vain.
Nyt punaviinilasillinen miehen kanssa. Olemme molemmat ihan puhki. Toivottavasti uni tulee pian..
Pippandii ja miehet
Tulin jo koneelle, kun piti maksaa esikoisen luistelukoulun osallistumismaksu (koulu alkaa 1,5 tunnin päästä, joten ei jäänyt mitenkään viime tippaan...). Ajattelin sitten kurkata tännekin.
Pippandiille kiitos tsempityksestä! Sain selätettyä makeantuskan, ja kävin kuin kävinkin vähän juoksemassa. Oli vaan välillä vähän liukas baana... Mutta en kaatunut, ja olin kyllä tosi tyytyväinen itseeni. Illalla juotiin miehen kanssa isot lasit punaviiniä, joten yöllä nukutti sitten kiitettävästi ;-) Mulla muuten vähän vaikeuttaa tätä terveellistä elämäntapaa se, että osa terveellisestä naposteltavasta on kielletty. Olen nimittäin allerginen mm. porkkanoille, omenoille, päärynöille, kiiveille ja kaikelle sen tyyppiselle. Niinpä valinnanvarana on lähinnä appelsiini ja mandariini... Niin, ja marjat, tietysti.
Kohta siis luistelukoulua. Muuten tämän päivän suunnitelmat menivät uusiksi, kun miehelle piti tulla sen kaveri tänne kylään. Kaveri ei nyt tulekaan, joten menemmekin sitten koko perheen voimin illansuussa lätkäpeliin. Ja Elias-elokuva jää ensi viikonloppuun. Hauska päästä peliin pitkästä aikaa!
Jahas, maalisneiti tunkee syliin, pitää lopettaa!
Terhi&muksut
Tulin vielä illan ratoksi kurkistamaan tänne (eli jatketaan Tuulian kanssa kaksinpuhelua...).
Pariin asiaan piti kommentoida: Meilläkin Saana välillä nauraa päin näköä, jos komentaa. Se on sitten maailman ärsyttävintä! Saa tosissaan laskea kymmeneen, ettei karjaise... Ja vetkuttelua harrastetaan myös, ja se on melkein yhtä ärsyttävää... Kolmas todella rasittava piirre Saanassa on se, että jos hän ei saa tahtoaan läpi, hän nostaa hirveän metelin. Kirjaimellisesti. Karjuu kuin syötävä. Ja sama käy, jos hän on väärässä jossain asiassa - jankuttaa vain omaa mielipidettään ja ääni nousee koko ajan...
No, onneksi on sitten niitä ihaniakin piirteitä ;-)
Tuulialle piti vielä sanomani, että toivottavasti sen toimistohomman kanssa tärppää! Hyvähän se on, että on töitä tarjolla ;-)
Semmottis tänne. Kymmenen minuutin päästä alkavat lasten iltatoimet, nyt ovat viimeiset leikit menossa...
Terhi&muksut