Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen lapsiluku keskimäärin 1,8 lasta- kenelle siis lapsilisäkorostus menee?

Vierailija
13.11.2008 |

Lapsilisäkorotus annetaan yli kahdesta lapsesta---haloo...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulostaa ihan hyvältä idealta.

t. tyytyväinen ainokaisen äiti

Vierailija
2/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva yksilapsinen perhe sitä tarvitseekaan, moni kaksilapsinen toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on mukana kaikkien tietyn ikäisten naisten synnyttämät lapset? Tällöin mukana on myös paljon lapsettomia. Tuota 1,8 lastahan ei ole kenelläkään.

Muistan lukeneeni jostain, että nykyisin suuntaus on se, että kaksilapsiset perheet ovat vähentyneet suhteellisesti. Lapsia siis on yhä useammin joko yksi tai kolme tai enemmän.

Jotta Suomen väestömäärä ei pienenisi, täytyisi perheillä olla yli kaksi lasta. Siinä mielessä korotus on perusteltu.

Vierailija
4/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuria 3+ perheitä on 8% lapsiperheistä, mutta niissä asuu olikohan se 34% lapsista... siis yli 30 mut en muista tarkkaan oliko just 34

Vierailija
5/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kolmen äiti, neljäs saa tulla kun on tullakseen ja sittenkään ei vielä ole lapsiluku täys

Vierailija
6/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä tuleekin heti 80 euroa lisää! kiitos:)

Vierailija
7/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyysriskiähän lisää mm. monilapsisuus. Eikös tää just oo sitä tuloerojen kaventamista, hyvä että raha menee vain sinne missä sitä tarvitaan.

Käteen jäävä summa on useamman lapsen perheessä ilman muuta pienempi, kyllä niitä kuuluu tukea.

Vierailija
8/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sitä saa, mutten myöskään ole kateellinen niille, jotka saavat.

Miettikää nyt, 10 euroa kuukaudessa, miten se kenenkään talouteen vaikuttaa mitenkään? No ehkä jos lapsia on tosi monta, mutta silloinhan menotkin on paljon isommat kuin yksi- tai kaksilapsisessa perheessä.

Vierailija
9/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vähintään kolmelapsisen perheen lapsilisät kasvavat.

Yleensä olen kaikki sosiaali- ym. tukia vastaan, mutta tätä kannata. Tällä vältetään köyhyyttä sekä kannustetaan parantamaan Suomen huoltosuhdetta.

Tiedän, että 15 vuoden päästä eduskunnassa säädetään laki, jolla eläkkeet puolitetaan, koska suuri ikäluokka ei ole tehnyt riittävästi lapsia huoltosuhteen eteen, en halua itse joutua samaan vanhuuden tilanteeseen.

Vierailija
10/10 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpi. Siinä moni nykyinen suurperhe huokaisisi helpotuksesta ja moni voisi hankkia haluamansa ison perheen.

Absurdia tässä on se, että isojen perheiden kasvattajat, äidit, ovat usein kotiäitejä ja saavat näin ollen huonoimmat eläkkeet

että vähintään kolmelapsisen perheen lapsilisät kasvavat.

Yleensä olen kaikki sosiaali- ym. tukia vastaan, mutta tätä kannata. Tällä vältetään köyhyyttä sekä kannustetaan parantamaan Suomen huoltosuhdetta.

Tiedän, että 15 vuoden päästä eduskunnassa säädetään laki, jolla eläkkeet puolitetaan, koska suuri ikäluokka ei ole tehnyt riittävästi lapsia huoltosuhteen eteen, en halua itse joutua samaan vanhuuden tilanteeseen.