Kuvaile lasta, josta et pidä. ov
Mitkä piirteet/käyttäytymismallit saavat sinut ärsyyntymään?
Miten näytät inhosi tai miten peität sen?
Kommentit (44)
" Menis kotiinsa paskomaan ja syömään" ... Buahahaaa!
Erään lapsen käytös ärsyttää. Hänellä on ollut tosi vaikea lapsuus johtuen mielenvikaisesta äidistä, eli käytökselle löytyy selitys. Hän on välillä varsinainen piru, kun sadistisesti haluaa loukata ja henkisesti lytätä itseään pienempiä. Vaikka tiedän lapsen taustat, en voi olla raivostumatta siihen käytökseen.
En aloituksessani kehottanut ihmisiä haukkumaan lapsia vaan miettimään minkälaiset piirteet ärsyttävät.
Kuvittelin, että vastaajat olisivat lähteneet miettimään MIKSI jokin lapsessa ärsyttää, omia kokemuksia ja motiiveja, jotka vaikuttavat asiaan.
Harva välittänyt vastata siihen, miten inhon näyttää/peittää.
Minua ärsyttää " kaksinaamaisuus" ja valehtelu.
Että vanhempien edessä ollaan kilttejä ja suloisia, mutta heti kun silmä välttää, ollaan pahanteossa, eikä tekoja koskaan myönnetä.
Tämä varmaan siksi, koska veljeni oli tällainen. Kukaan ei uskonut hänestä pahaa ja syyt menivät aina minun niskoilleni.
Ilmeisesti en ole päässyt siitä vieläkään yli, kun se vaikuttaa edelleen suhtautumisessani lapsiin.
sellaiset jotka ei osaa leikkiä muiden lasten kanssa ollenkaan vaan kyhnää vaan aina hoitajan tai vanhemman vieressä.
Vierailija:
18 ja 20, olen samaa mieltä. Ja herää kysymys, mitä kiksejä ap tästä ketjusta saa(kun ketjussa haukutaan lapsia)
-mä en tykkää tästä
-meidän iskällä on, mulla onki
-et sä kuulu meidän leikkiin
-miks sul on tollanen?
-en mä tee kotonakaan, kun äiti siivoo meillä
Nämä kaikki sellasella ärsyttävällä narisevalla äänellä ja KOKO ajan!
Juttelen vaan pakolliset ja hymyilen, jos hetkenkin ärsyttää vähemmän.
Tämä tapaus on miehen siskon tyttö, joten muksujen serkkuna pakko välillä sietää..
ei sano kiitos, vaan -Täh, miten näin vähän?!
-Mä otan nyt mehua (menee ja ottaa kaapista lupaa kysymättä)
- Meillä on kalliimpi, uudempi, parempi telkkari, auto, tietokone tms.
Juu, nämä läheisen lapsen suusta. Nieleskelen vaan harmini, ettei välit mene.
Olen samaa mieltä kun 21. Ihmettelen mimmonen aikuinen inhoaa jotain lasta, varsinkin kun ominaisuus on aikuisesta lähtöisin! Esim. tupakointi on täysin siitä että lapsi altistetaan olemaan tupakansavussa.
Lähinnä inhottaa ne vanhemmat jotka laittaa lapsensa huonoon vaikutukseen; kiroilee, polttaa lapsen paikalla ollessa tai muuten hänen nähden. Siitä se kaikki esimerkki lähtee!! Jos vetää lasta nyrkillä niin ei voi kieltää lasta hakkaamasta toisia! Tuntuu ettei NYKYAJAN AIKUISET ajattele miten lasta kasvatetaan.
Lapsi saa olla vaikea, saa uhmata ja olla vaikea, kysyä miljoonaan kertaan MIKSI. Koska lapsi tekee niin. Etoo aikuinen joka ei hyväksy lasta semmosena kun se on.
kun näen aikuisen joka ei kiellä lasta, ei selitä lapselle asioita...
33
Meilläpä on parempaa ja hienompaa ja minäpä saan jne..
Kiusataan tuota sun pikkuveljeä ja juostaan pakoon, eikä oteta leikkiin.
Kieroja, jotka osaa vanhemmille olla niin imeliä, mutta kun silmä välttää niin ollaan tosi vittumaisia kakaroita.
Toinen äärilaita on nää äidin prinsessat (tai prinssit), jotka tunkee aikuisen seuraan kehumaan, että minäpä osaan luistella paremmin ja opin lukemaan aikaisemmin ja voitinpa sen siinä ja olen kaikkia parempi ja olen melkein maailman valtias yms...
Kerran tokaisin sellaiselle kakaralle, että ole vaan, mutta eipä näytä äitis kovin sinusta välittävän kun näkyy taas unohtaneen hakea sinut meiltä pois.
takia lapset...
-joilla ei ole mitään rajoja, tai jotka eivät saa mitään sanktiota siitä, etteivät tottele (vaikka lelu kuivumaan hetkeks)
-meluavat paikoissa joissa tulisi olla hiljaa
-rikkovat toisten lelut
-tulevat meille ja klähmivät huonekalut skögöisillä käsillään
-ottavat toisen kädestä
-mankuvat ja narisevat jostakin koko ajan
-esittävät koko ajan, mitä omistavat ja miten hienoja ovat...
En pidä lapsista, jotka eivät osaa leikkiä itsekseen.
Kaikissa lapsissa on näitä inhottavia piirteitä, samoin meissä aikuisissakin aina aika ajoin.
Tämä on jotenkin rakkaudeton ketju :(
- tottelemattomuus
- liika ujous- se, että lapsi ei vastaa kysyttäessä mitään
- päsmäröinti, että leikkien pitäisi mennä juuri sen lapsen mukaan
- väkivaltaisesti käyttäytyvät
- huutavat
Onneksi n vielä täydellisiä ihmisiä, ihanaa! Kun nuo lapset on niin ärsyttäviä ja vaan täydellisten aikuisten tiellä.
Jokaista lasta pitää suojella, mutta kaikista ihmisistä ei tarvitse pitää. Ja tämä koskee myös lapsia. Aikuinen ihminen ei kuitenkaan näytä tätä vastenmielisyyttä lapselle.
Vierailija:
Kaikissa lapsissa on näitä inhottavia piirteitä, samoin meissä aikuisissakin aina aika ajoin.Tämä on jotenkin rakkaudeton ketju :(
Muistan kyllä myös miten kouluikäisistä lapsista erottuivat erityistä julmuutta osoittavat lapset, eläinrääkkääjät, koulukiusaajat, sadistiset tyypit... Tietysti vikaa voi ja tulee etsiä myös vanhemmista, kasvuolosuhteista jne. Niihin kai se syyttävä sormi tulisi suunnata.
Mua alko yks päivä ärsyttää kun töihin olin menossa sellainen n. 6 - 7 v tyttö joka heti autoni ulkopuolella alko huutaa " Hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei hei " ja just sellaisella narina äänellä vielä ja kun nousin autosta ja sanoin no moi moi niin lähti seuraamaan mua. Koko matkan kyseli " Kuka sä oot? Mihin sä meet? Mistä sä tuut? Koska sä lähdet? " ja koko ajan oli sellainen vauvan puhetta yms. Todella raivostuttavaa kun ei edes rauhassa työpaikalle voi mennä.
joka ei puhu, ei vastaa puhuttaessa, ei katso kohti puhuttaessa eikä hymyile koskaan (vanhemmat itse sanovat näin).
Miten tällaisesta lapsesta voisi pitää. Miten tämä lapsi pärjää eskarissa ja koulussa, kun ei koskaan anna toisille mitään positiivista palautetta (hymyä, iloa, innostusta)?
Kyseessä on normaali, juro tyttö.
Vaikka lapsi ei ole itse polttanut, tietenkään, on se silti ällöttävää!