Voiko näin tehdä?? Apua pyydän, neuvoja, mielipiteitä, mitä vain.
Isä ei ole tavannut lapsiaan 1,5 vuoteen, on itse aina perunut tulonsa milloin mihinkin syyhyn vedoten. Nyt on sitten saanut päähänsä, että haluaa lapset koko jouluksi itselleen, 21.12-4.1. väliseksi ajaksi.
Olen ehdottanut kompromissiratkaisua, niin että minäkin saisin olla lasten kanssa joululomalla. Ei suostu, vaan toteaa että tapaamissopimuksessa lukee että joka toinen joulu (tehty 3v sitten, ei ole toiminut sen mukaisesti tähänkään saakka. Eron jälkeen tavannut lapsensa kolme kertaa).
Vain siinä tapauksessa suostuu lyhentämään lasten hänellä oloaikaa jouluna, jos maksan puolet lasten matkakuluista. Siinä tapauksessa pitää lapset vain viisi päivää.
Meillä on yhteishuoltajuus (joka ei toimi) ja lapset 4 ja 6v.
Lastenvalvoja sanoo että lasten tulisi olla aaton minun luonani, mutta muuhun ei ota kantaa. Missä on lasten oikeudet? Mitä voin tehdä??
Vai onko "isän" vaatimukset asiallisia??
Kommentit (23)
Ei kai sitä siinä vaiheessa tajunnut selkeästi mikä toinen on.. Kun ei sitä tajua vieläkään :(
En tiedä näistä asioista mitään, mutta päällimmäisenä on kyllä olo etten missään nimessä tuossa tilanteessa antaisi lapsia isälle, ei edes muutamaksi päiväksi..mutta ymmärrän ettei se niin helppoa ole.
Eikö nyt mikään viranomainen tms. voi auttaa? Eikö isällä ole myös ollut jokin velvollisuus omalta osaltaan noudattaa sopimusta? Valvotaanko sitä jotenkin..? (ei varmaan?)
Kun kerta isä on nähnyt lapsia noin vähän, ei kai voi olettaa lasten menevän ihan kylmiltään isän luo yhtäkkiä? Lasten kannalta kamalaa, ovat pieniä vielä!
Minäkin ehdottaisin että tänä vuonna on lapsilla kotijoulu, ja jos sitten vuoden aikana lapset ovat olleet enemmän isällään ja tottuneet siellä oloon, ja kaikki mennyt hyvin,sitten voi ensi vuonna harkita. Olisivat lapsetkin jo vähän isompia..
Tsemppiä sinulle ap. Toivottavasti joku taho osaisi auttaa, tuo tilanne ei kuullosta hyvältä lasten kannalta!
tuollaisen hullun kanssa alunperinkään???!!!
Ihmettelee narsistin ex.