Nukutko pikkuhousut jalassa vai ilman?
Tuli tässä lapsuudenkaverin kanssa eilen pohdittua tätäkin asiaa, eli meidät kasvatettiin aikoinaan (ollaan 70-luvun lapsia) nukkumaan yöt ilman pikkareita. Ja näin teemme vieläkin ja opetamme omille tytöille saman.
Olen aina ihmetellyt niitä äitejä, jotka vaativat pieniä tyttäriään vaihtamaan illalla puhtaat pikkarit yöksi jalkaan?? Miksi moinen?
Kommentit (48)
niin ei tarvitse sotkea lakanoita.
ennen nukkumaanmenoa ja muutenkaan ei minun pimpastani kyllä mitään kamalaa saastaa valu lakanoille koko yön.
Ei se alapää nyt oikeasti niin hirveästi sitä tuuletusta tarvitse, että on pakko olla alasti koko yö. Ihme selityksiä. Jos se on muuten vaan itselle mukavampaa niin antakaa palaa.
Tykkäisin nukkua ilman, mutta nyt raskausaikana kärsin runsaasta valkkarista :(
Epämiellyttävää, jos valuu pitkin reisiä/lakanoille :X
ja sitten lapset tulisivat viereeni köllöttelemään.. Eli ilman muuta pikkareilla! Ja -75 syntynyt olen ja aina olen pikkareita yöllä käyttänyt.
Nyt toisen raskauden aikana olen välillä nukkunut ilman (pitkässä yöpaidassa), koska hiivaa meinasi tulla niin herkästi.
inhoan kaikkia yöpaitoja j etenkin alushousut yöllä on kauhea asia. Nyt raskauden myötä ollut pakko pitää pssasiepparina
Ennen raskautta JOSKUS täysin alasti, kun mieskin nukkuu AINA niin...
mä kyllä käytän lähes ainoastaan puuvillaisia alkkareita, joten ehkä siinä syy, miksei mulla ole mitään tulehdus ongelmia.
Pieni pala vessapaperia riittää.
En muuten ole KOSKAAN (edes vahvoja yhdistelmäpillereitä syödessäni) kärsinyt kuivuudesta! Mitään " vikaa" ei gyne ole koskaan todennut.
Tosin en varmaan ole asiaa sen enempää pohtinutkaan. Aina siis oppii jotain uutta ;)
vm-78
tuli juttua, kuinka paljon parempi on antaa alapään " hengittää" öisin, että kokeilin itsekin. Ja onhan se paljon mukavampaa, eli sille tielle olen jäänyt.:) Pikkareita käytän kuukautisten aikana ja kylässä ollessa. Muuten tuntuvat nykyisin kamalan ahdistavilta.
Itse 80-luvun alun lapsi, ja meillä oli pitkät yöpaidat ilman pikkareita (niin oli äidilläkin). Nyt aikuisena nukun alasti, kuten miehenikin. Kylässä pakko laittaa yövaatteet päälle, mikä häiritsee unta vieraassa paikassa vielä entisestään.
En kylläkään usko, että mitään terveyshaittoja olis kummastakaan systeemistä. Kukin tavallaan. Lakanat meillä vaihdetaan hyvä jos 2 vkon välein..
Seksin jälkeen ilman ja muulloin pkkarit jalassa :)
että ilman pikkareita nukuttaisiin.
aamulla vaihdetaan sitten puhtaat, plus suihkun jälkeen
Nykyään nukun alushousut jalassa, mutta lapsena ilman, en vielä tiedä miten toimin tyttöni kanssa joka on vielä vaipoissa.
On kyllä tosi tunkkanen olo jos nukkuu housut jalassa
tietenkin. Mikä ihmeen keskustelu tämä muka on? Eivätkö kaikki naiset ole vieläkään oppineet että edes yöt ollaan ilman alusvaatteita.