Nukutko pikkuhousut jalassa vai ilman?
Tuli tässä lapsuudenkaverin kanssa eilen pohdittua tätäkin asiaa, eli meidät kasvatettiin aikoinaan (ollaan 70-luvun lapsia) nukkumaan yöt ilman pikkareita. Ja näin teemme vieläkin ja opetamme omille tytöille saman.
Olen aina ihmetellyt niitä äitejä, jotka vaativat pieniä tyttäriään vaihtamaan illalla puhtaat pikkarit yöksi jalkaan?? Miksi moinen?
Kommentit (48)
Myös menkkojen aikana (käytän kuukuppia). Pikkarit tuntuu tosi ahdistavilta yöllä... Tottumiskysymys kait :)
Olen pari kertaa yrittänyt miehen esimerkin voimasta, mutten osannut. Oli liian alaston olo ;)
Meillä lapset käyvät illalla suihkussa, joten nukkuvat puhtaat alkkarit päällä. Ei ne yön aikana mitään likastu, joten ei tarvitse vaihtaa aamulla uusia.
Oon niin vilukissa, että talvella pitää olla monta kerrosta vaaatteita nukkumaan mennessä.
mutta sanoohan sen jo järkikin että paikkoja on hyvä tuulettaa.
Nukun siis ilman, ja samoin tulee lapsi nukkumaan jahka yövaipastaan pääsee.
Kesälläkin. Mies aina valittaa, kun haluaisi, että välillämme ei olisi mitään.. No, suhteen alkuaikona jätin pikkarit usein pois, mutta nykyään laitan seksin jälkeenkin ne takaisin jalkaan, jos siis nukkumaan mennessä sekstailemme. :)
Olen ehkä hygieniafriikki, mutta en tykkäis ajatuksesta että lapsi olisi pylly paljaana vasten lakanoita. Nehän piereskeleekin estotta ;) Lisäksi mahdolliset kihomatotartunnat tms. pääsisi helposti leviämään... En itsekään ole alasti sängyssäni kuin seksin aikana. Ja sitä ennen on peseydytty....
Jos meillä nukuttais ilman alkkareita, niin vaihtaisin lakanat joka päivä, pikkuhousut jalassa riittää kerran viikossa.
Vierailija:
Olen ehkä hygieniafriikki, mutta en tykkäis ajatuksesta että lapsi olisi pylly paljaana vasten lakanoita. Nehän piereskeleekin estotta ;) Lisäksi mahdolliset kihomatotartunnat tms. pääsisi helposti leviämään... En itsekään ole alasti sängyssäni kuin seksin aikana. Ja sitä ennen on peseydytty....Jos meillä nukuttais ilman alkkareita, niin vaihtaisin lakanat joka päivä, pikkuhousut jalassa riittää kerran viikossa.
siis miehen kanssa... Kun herään syöttämään vauvaa, puen yleensä jotain päälleni. Varmaan tämä muuttuu, kun lapset kasvavat ja pyrkivät äidin ja isin sänkyyn... silloin ei ehkä oikein voi olla naku.
Tuota hiivajuttua en ollut kuullutkaan, mutta selittänee sen, miksi mulla oli kaikenlaisia tulehduksia (hiivaa ja jotain muuta ph häikkää) ennen mieheni tapaamista... aina jotkut karseat keinokuitualkkarit ja siihen sitten pyjama vielä päälle... täytyykin kiitellä tuota siippaa tulehdusten loppumisesta ;)
Paljain persuuksin sängyssä. Kaikki pöpöt, kihomadot, vuodot ym siellä lakanoissa.
Olen tehnyt niin 27v enkä ole kertaakaan kärsinyt hiivatulehduksesta tai muustakaan vaivasta! Yöks, helpompi vaihtaa päivittäin alushousut kuin jatkuvasti lakanoita.....
Itsepähän lakanoillani nukun. Ei siinä ole mitään ällöä, ja alapesukin on keksitty. Ei kai kukaan nyt pasko lakanoilleen?
Siellähän se erite on lakanoissa.
Vierailija:
Itsepähän lakanoillani nukun. Ei siinä ole mitään ällöä, ja alapesukin on keksitty. Ei kai kukaan nyt pasko lakanoilleen?
aina, ja alasti muutenkin, ehkä voi olla villasukat jalassa =o)
Lakanat vaihdetaan kerran viikossa, joskus useammin jos oikeen on sotkettu liukkarin kans tai spermaa valahtanut.
Muuten en kyllä ymmärrä tuota pikkuhousjen ja lakanoittenvaihdon yhteyttä. Ei minulta ainakaan mitään pimpasta valu lakanoille eikä muutenkaan " koko ajan eritä jotain" . Siis ei päivälläkään mitään valu pikkuhousuihin, valuuko muilta muka? Kuukautiset on sitten tietysti asia erikseen, kuukautissuojia tietysti silloin käytän. Päivittäin kyllä silti vaihdan puhtaat pikkuhousut hikoilun ym. takia.
Myös mieheni ja poikamme nukkuvat alkkareitta pyjamat päällä.
Mulla ei ole mitään erityisiä vuotoja ja suoritamme kaikki alapesut ennen nukkumaanmenoa.
Minusta ei ole mitään ihmeellistä nukkua ilman alkkareita. Miksi ne pitäisi olla yllä, eihän mulla ole rintsikoitakaan yöllä. Ahdistavia olisivat molemmat nukkuessa. Tyttärelleni en varmasti opeta mitään tekopyhiä alusvaatepakkoja yöksi!
Aina samat marttamaiset sussiunailut " mitä, kuka muka ei vaihda lapsen vaatteita joka päivä, hyi hyi!" ja " täh, oikeastiko joku nukkuu yli kaksi viikkoa samoilla lakanoilla, yöks haisuleita!" ja " siis onko joku joka ei käy suihkussa joka päivä, mahdatte kyllä haista!"
Kun oma kroppa ja sen eritteet nähdään ällötävinä asioina, joita vastaan on taisteltava kaikin keinoin ja myrkyin, niin mahdotontahan niille on uskoa, että ihminen voi olla puhdas vähemmälläkin puunaamisella.
Johtuu kai liiallisesta peseytymisestä ja kemikalien käytöstä.
Päällä yleensä väljä t-paita. Alapään täytyy antaa tuulettua yön aikana, ettei tule hiivaa tai muuta viheliäistä. Menkkojen aikana tietysti pikkarit.