Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En olis uskonu että oon näin huono äiti!

Vierailija
13.11.2008 |

Mies ollut jo muutaman päivän reissussa ja yksin lasten kanssa. Nyt vauva on alkanut kitistä ja tosiaan haluaa rintaa 1,5 tunnin välein ympäri vuorokauden. Vauva ja esikoinen herättävät yht. n. 8 kertaa yössä, päiväunet kuitenkin ovat sujuneet melko hyvin tähän asti. Kun vihdoin sain esikoisen päiväunille, niin sitten vauva heräsikin. Olin juuri saamassa itselleni ruokaa, orientoitunut siihen rauhalliseen, omaan, hetkeen... Ai että raivostutti!! Tunsin suurta ärtymystä enkä yhtään jaksanut olla iloinen - iskin vauvan sitteriin huutamaan ja söin loppuun. Esikoinen saa kyllä useammin tuta näitä väsymyksestä johtuvia kiukunpuuskia, ja tunnen itseni ihan kamalaksi ihmiseksi.

Mä ihan oikeasti luulin että jaksan hyvin kahden lapsen kanssa kotona, mutta en olisi arvannut ttä se voi ottaa näin koville. Oma unenpuutteen kestämiskykyni on yllättänyt täysin, eli siis että se on näin huono ja että valvominen vaikuttaa näin paljon mun mielialaan. Mä en tiedä mitä tekisin, välillä tuntuu että mulla ei ole mitään annettavaa näille lapsille, kunhan laahustan mekaanisesti päivästä toiseen. Ulkoilut ja ruuat kyllä hoidan, mutta en jaksa aina enempää. Imetyskin lähinnä tuskastuttaa ja kyllästyttää.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut kahvikupin eteensä ja av:n auki, niin alkaa kuulua huutoa. Olen kyllä useasti tehnyt niin, että olen vain syönyt loppuun ja antanut vauvan huutaa. Tosin en jätä vauvaa yksin juutamaan, vaan otan juuri esim. sitteriin samaan huoneeseen, missä näkee minut ja puhun vauvalle. Sylissä vaan ei ihan aina jaksa pitää. En pidä itseäni kuitenkaan huonona äitinä.

Vierailija
22/24 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itsellä kokemusta lapsesta joka söi vain rintaa ja tosiaan n. parin tunnin välein päivin ja öin. Muut ajat huusi. Ei varmaan koskaan tullut rinnasta kylläiseksi ja huusi nälkäänsä. Olin aivan kuoleman rajamailla väsymyksestä, lepoa ei ollut koskaan. Tämä vauva ei myöskään koskaan oppinut pulloa syömään että olisin edes voinut pumpata omaa maitoani. Aloin olla vauvalle vihainen, olin itseasiassa koko ajan aivan raivona kaikille väsymyksestä. Sitten päätin, että jos vielä joskus lapsen saan, oppii hän myös juomaan pullosta maitoa.

Nyt kuopukseni on ollut aluksi osittaisimetyksellä ja nyt saa pelkästään korviketta. Tyytyväisempää vauvaa saa hakea, hänen nälkänsä tyydyttyy, eikä hänen tarvitse itkeä ainakaan nälkää. Minä saan nukuttua öisin, kun vauva herää vain 2 kertaa yössä syömään ja toisinaan myös mieheni syöttää vauvaa, ainakin sen toisen syötön yöllä. Olen itse tosi hyvässä kunnossa, nautin vauvastani sekä esikosestani täysin siemauksin. En olisi koskaan uskonut kuinka vauvasta voi nauttia niin paljon!

t. 10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämä rintaruokittu lapsi on ollut vauvasta saakka koko ajan sairaana, joten ainakaan hänen kohdallaan alatiesynnytys ja täysimetys ei tuonut minkäänlaista suojaa tauteja vastaan.

10 ja 21

Vierailija
24/24 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret kiitokset näistä positiivisista viesteistä, olen tosi yllättynyt että ei ole tullut yhtään haukkuja! Ihanaa huomata että en ole ainoa, joka tuntee näin.

Nyt on takana vähän paremmin nukuttu yö, joten mielialakin on huomattavasti positiivisempi. Olen jutellut neuvolassa tästä aiemmin, mutta kynnys pyytää jotain kotiapua on aika suuri, en nyt koe olevani vielä NIIN väsynyt, väsyneempiäkin varmaan on. Ja totta tosiaan olen miettinyt mitä on olla yksinhuoltaja, todellakin arvostan heitä kun selviävät yksin! Ei ole helppoa ei.

Olen joskus mummolassa lasten kanssa kun mies on pois, ja tieto siitä että sinne voi tarvittaessa mennä, helpottaa kyllä. Kavereita mulla ei tällä paikkakunnalla oikein ole, mutta lähistöllä on joitain sukulaisia, mutta ei niitäkään kehtaa koko ajan olla pyytämässä kylään.

Jotenkin vaikeinta on tunnustaa se, että näinkin "vähästä" voi olla ihan poikki - sitä kun kuvitteli olevansa reipas ja asiansa (ja lapsensa) itsenäisesti hoitava ihminen. Kiitos vertaistuesta, taas jaksaa eteenpäin!