Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kouluaineissa olit hyvä? Entä huono?

Vierailija
04.01.2008 |

Mä olin hyvä lukuaineissa tai ainakin jossain niistä.

Mulla oli aina bilsa, maantieto sekä uskonto 8-9, uskonto taisi joskus olla jopa kymppikin. Tykkäsin noista aineista ja lukiossa oli kivat opettajat. Yläasteella oli sama ussan maikka, mutta bilsan ja maantiedon opettaja oli aika kökkö.

Samoin kemia ja fysiikka mulla oli 8, nuo olivat yläasteella. Lukiossa kemia taisi olla 8 ja fysiikka laskea seiskaan, en nyt muista varmasti.

Kuvis mulla oli koko yläasteen ja lukion ajan 8-9, musiikki oli muistaakseni 8 vai olikohan se 9.

Huonoimmat aineet:

Historia. Se oli ihan mielenkiintoista paikka paikoin, mutta lukion hissan maikka oli niiiiiiiin perseestä koko ukko. Nuija kuin korppu ja se vei mielenkiinnon koko aineesta. Hissa oli 6 koko lukion ajan. Ikinä en jaksanut lukio kuin ehkä 1/5 osan koko koealueesta, mutta mulla on valokuvamuisti, joten pystyin muistamaan jotain niistäkin sivuista, mitä en ollut lukenut kokeeseen. Ainoastaan kaksi oppilasta meidän luokalta sai kiitettävän hissasta, loput saivat aina 5-6. Yläasteella oli kivempi opettaja ja silloin mulla oli hissa aina 8.

Ruotsi. Opettaja oli ihan perseestä ja sillä oli omat suosikkinsa. Itse en niihin kuulunut ja mulla oli ruotsi lukioaikoina 4 ja 5. Enkä ollut luokan ainut.. Yläasteella ruotsi oli muistaakseni 7, mutta silloin meillä olikin ihan ok opettaja.

Englanti oli yläasteella ja lukiossa aina 5-6. Mutta lukion neljännellä, kun kävin niitä kursseja uudestaan, kun en viitsinyt käydä pelkästään ruotsin tunneilla, sain kokeista aina 6-7 eli vikana vuonna tuo nousi ja nykyisin englanti on vahvin vieraskieleni.

Psykologia. Muuten mielenkiintoinen aine, mutta kun opettajana oli sama hissan maikka, niin... Se siitä mielenkiinnosta. Sain tästä aina 6.

Saksa oli koko yläasteen ja lukion ajan 6. Tuo johtui siitä, etten koskaan saanut aikaiseksi kunnollisia koeaineita :( Vaikka muut alueet menikin hyvin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvoni oli päälle yhdeksän lukioon lähtiessäni. Aine, jossa en pärjännyt oli fysiikka. Ei siinä kyllä kovin hyvin pärjännyt poikanikaan. Joku päävika varmaan molemmilla kyseessä, koska eri opettajathan meillä oli ja eri oppikirjat.

Ainoat mieleen jääneet asiat ovat jääkaapin ja ydinvoimalan toimintaperiaatteet. Jotain myös esineen ylämäkeen kiskomisesta ja kitkasta.

Vierailija
22/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät: biologia, fysiikka, kemia, saksa, historia. Huonot; matematiikka, englanti, ruotsi. Muut keskitasoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä: lukuaineet, kielet, musiikki ja matematiikka

Huonoja: liikunta, veisto eli tekninen käsityö, kuvaamataito

Päädyin ulkomaille työhön, jossa tarvitaan lukupäätä ja matemaattisia taitoja.

Liikunnasta on jäänyt sellaiset traumat, etten liiku kuin autolla ovelta ovelle.

Vierailija
24/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla huonous tarkoitti sitä, että sain vain ysin. Kielistä niitä tuli. Olisi pitänyt lukea.

Vierailija
25/25 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvä historiassa ja aivan surkea matematiikassa