Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi tietää kun oikeasti synnytys on käynnissä?

Vierailija
04.01.2008 |

Eli siis mistä voin varmasti tietää, jos supistukset ovatkin jo synnytyssupistuksia..

Esikoista odottavana mietinkin, että osaanko lähteä tarpeeksi ajoissa sairaalaan.

Tunnistanko varmasti oikeat supistukset?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin ohjeiden mukaan toiminut. 12 tuntiakin sattois todella säännöllisesti supistella kivuliaasti ja taas hiukan tauko/vähemmän kivuliasta. Ja voitte uskoa että ei ollut ihanaa kestää tuota viikko tolkulla. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, mutta kipeä olin. Käynnistyksessä olin lähes yhtä kipeä siihen saakka kun homma repesi käsiin ja olinkin yhtäkkiä 8cm auki, kätilöt eivät tienneet missä menään kun ei tutkittu, mutta olin käynnistyksessä tuolloin. Ja sitten se riemu vasta repesi kun ei saanut mitään kipulääkitystä jne. mutta se onkin toinen juttu se.

Toista odottaessa mietinkin että miten osaan lähteä synnyttämään kun en voi tietää milloin mun kipeät supistukset saa jotain aikaan ja millon ei (ei lääkäri th tai kukaan mukaan siihen osannut antaa kummempaa neuvoa). No onneksi sattui niin että olin käynnistystä varten menossa, kun lääkäri totesi että synnytyshän on jo käynnissä eli suoraan saliin olin niin paljon auki. kipeä olin tosin silloinkin ollut, mutta niin tottunut noihin kivuliaisiin supistuksiin etten missään tapauksessa olisi vielä itse lähetnyt sairalaan. Ois jäänyt kipulääkkeet saamatta ja kiiruskin ois ehkä tullut...

Ja nyt kolmannen lapsen jälkeen en edelleenkään tietäisi supistusten mukaan lähteä sairaalaan muuta kun vasta siinä vaiheessa kun olisi jo varmasti tosi kiire. Mutta ei ole kiva kärvitsellä odotusaikan noissa kivuissa niin kun synnyttäisi monta vkoa. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän