Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa, mihin autossa laitetaan tuulilasinpesunestettä?

Vierailija
12.04.2026 |

Ja mistä sellaista saa, saako Prismasta? Mies työreissulla enkä kehtaa edes kysyä kun pitää tyhmänä jo nyt.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestettä saa huoltoasemalta tai miksei Primastakin. Sitä laitetaan moottoritilaan sinne missä on korkki jossa lukee OIL.

Vierailija
2/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa prismasta ja korkissa yleensä pyyhkijöiden tapainen kuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vaihtaa ovineste

Vierailija
4/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nestettä saa huoltoasemalta tai miksei Primastakin. Sitä laitetaan moottoritilaan sinne missä on korkki jossa lukee OIL.

Joissain autoissa korkissa voi lukea myös 710

Vierailija
5/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt kyllä pitäis naisenkin osta jos kerran autoilee. Tiedätkö mistä etupelti aukeaa? Mun autossa on korkki jossa on pyyhkijöitten kuva. Sinne pesuneste.

Vierailija
6/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaadat siitä pöntöstä vaan tuulilasille aina tarvittaessa.

Vierailija
7/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vesi käy tuulilasin pesunesteeksi. Meillä on aina autossa vesipullo. Siitä jo juoda itse, tai laittaa tuulilasin pesuun, jos kesken matkan pääsee loppumaan.

Looginen päättely auttaa kovasti. Avaa konepelti, katso niitä korkkeja ja päättele, missä korkissa näyttäisi olevan sellainen kuva, joka viittaa tuulilasiin. Ei vaadi edes lukutaitoa, mutta autoa ajavan näkökyky riittänee tulkitsemaan kuvaa. Luultavasti ap:n kohdalla haastavin vaihe on konepellin avaaminen. Se kahva löytyy yleensä alhaalta ratin vasemmalta puolelta. Tässä tämäkin tieto, että ei tarvitse tulla sitä kysymään.

Vierailija
8/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina laittanu samaan reikään mihin laitan bensaa

Vierailija
9/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten oot ajokortin saanut?

Vierailija
10/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lisäät öljyä niin katso ettei siinä lue extra virgin

Vierailija
11/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja Motonettiin, siellä on pikahuoltopalvelu, voivat auttaa siellä. Jos hoidat itse, kaada moottoritilassa olevaan tuulilasinestesäiliöön. Siinä on merkki mihin asti pitää kaataa, ettei mene yli. Tavallinen vesi käy, jos ei tule enää pakkasia. Isommista kaupoista ja huoltamoilta saa myös valmiiksi laimennettua pesuainetta. Suppilo auttaa kaatamaan veden vesisäiliöön kun muuten läikkyy helposti yli, vaikka ei sekään niin haittaa jos niin käy.

Vierailija
12/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saa ja konepellin alla on lasinpesusäiliö. Siinä on yleensä korkissa tuulilasin ja pyyhkijän kuva. Voi myös lukea washer fluit.

Vierailija
13/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aja Motonettiin, siellä on pikahuoltopalvelu, voivat auttaa siellä. Jos hoidat itse, kaada moottoritilassa olevaan tuulilasinestesäiliöön. Siinä on merkki mihin asti pitää kaataa, ettei mene yli. Tavallinen vesi käy, jos ei tule enää pakkasia. Isommista kaupoista ja huoltamoilta saa myös valmiiksi laimennettua pesuainetta. Suppilo auttaa kaatamaan veden vesisäiliöön kun muuten läikkyy helposti yli, vaikka ei sekään niin haittaa jos niin käy.

Minä olen vaihdattanut tuulilasinpyyhkijän tuolla motonetissa, palvelu toimi hyvin.

Vierailija
14/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaada vaikka bensatankkiin tai istuimelle. Omapahan on autosi.

Vierailija
15/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokouluissa ei yleensä ole koskaan opetettu tankkaamista, muita toimenpiteitä  eikä ainakaan B-korttia suorittavilta edes konepellin avaamista. Tämän sinäkin tietäisit, jos olisit käynyt autokoulun.

Vierailija
16/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyyhkijöiden tapainen kuva, vaan kaksi vesisuihkua korkin päässä kyyhöttää...

Vierailija
17/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko muropaketista tai sitten lahjoin naapurin Ahmedin menemään puolestani autokouluun.

En muista ihan tarkkaan...

Vierailija
18/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaadetaan vaginaan ennen kuim istutaan auton penkille.

Vierailija
19/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pyyhkijöiden tapainen kuva, vaan kaksi vesisuihkua korkin päässä kyyhöttää...

Kyllä mun autossa on sama pyyhkijöiden kuva kuin kojetaulun vivussa.

Vierailija
20/24 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että et ole koskaan kaatanut pesunestettä säiliöön, koska aina menee yli jos yrittää säiliön aivan täyteen.

Mistään et näe paljonko siellä on jo nestettä kaadettuna ja paljonko vielä menee suppiloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi