RV 26 ja tuntuu että räjähdän!
Toinen raskaus ja olo on kuin viimeisillään. Maha pinkeä, painava ja raskas olla missään asennossa. Miten kestän loppuun kun jo nyt ahdistaa?
Kommentit (8)
Mutta nyt kiloja n. 1 kg enemmän kuin viime raskaudessa. En usko että kannan rasvakiloja kun neuvolassakin sanottiin, että painoa saa tulle mulle ihan hyvin lisää. Lähtöpaino oli 48kg ja pituutt 163 cm. Nyt painoa 55kg.
En vain jaksa olla, kun painetta ja painoa..Olen tosin aina mennyt yläkäyrillä, joten maha kai iso?
Juuri tuossa vaiheessa mulla oli kaikkein ahdistavinta, kun vatsa alkoi kasvaa ihan tosissaan. Tietty se kasvaa loppuun asti, mutta kai siihen pinkeään oloon jotenkin tottui?
Minulle raskaimmat viikot toisessa raskaudessa olivat noin 28-34. Sen jälkeen oli helpompaa aina synnytykseen asti rv 40.
ettei viimeksi olo ollut näin pinkeä näillä viikoilla..Vasta lopumetreillä tunsin olevni oikea norsu.
Tilannetta ei yhtään auttanut joulu, jolloin mässäilin jatkuvasti jotain pientä ja erittäin epäterveellistä. :(
rv 29+ ja tosiaan ollut nyt olo, ettei tää oo totta!
Yhtä puhkumista ja liitoskipuja! Oikea norsu olo..
Ja ei oo kiloista kiinni kun tilanne on -3 kg!
Eikä ollut minustakaan ensimmäisestä tämmöistä oloa! Tai sitten sitä vain silloin antoi itselleen helpommin armoa ja anteeksi.. Nyt pitää esikoisen kanssa jaksaa eikä jotenkin ymmärrä, ettei tässä nyt mennä ihan normaalitilanteessa!
Mutta tosi kurja on olla!
Esikoisesta olin paljon pienempi ja liikkuvaisempi näillä viikoilla. Eilen neuvolassa punnituksessa 5 viikossa oli tullut 5,6 kg painoa lisää, eli n. 1100g/viikko. Mutta kun lähtö BMI oli 19 niin eipä se neuvolan täti mitenkään kommentoinut tuota painonnousua.
(mutta onneksi meidän perheen joulusuklaat yms. herkut on syöty, niin voin taas jatkaa normaaleja terveellisempiä elämäntapoja).
Jos on niin alahan syödä terveellisemmin, jotta jaksat loppuun asti. Rasvakiloja on raskainta kantaa.