Onko sinulla tuttavan/ystävän lasta, jota et voi jostain syystä sietää?
Mulla on yks " kaveri" , jolla 3v. tyttö. Todella piloille passattu tapaus. Äiti syöttää vielä, lässyttää, antaa joka asiassa periksi " prinsessalle" , pukee lapsen, tyttö ei osaa käydä vielä edes potalla.... Eihän se lapsen syy ole, mutta lapsen käytös muuttuu sellaiseksi vastenmieliseksi. Esim. meillä ollessaan kiukuttelee tarjoiltavista ja äiti antaa pullerolleen vaikka mitä herkkuja, vaikka edellisetkin syömättä :/
Kommentit (62)
Vierailija:
Menee pilalle kiinnostavasti alkanut ketju!Mun kaverilla on kohta kolme vuotta täyttävä poika. Aivan mahdoton tapaus, ei usko mitään ja voi tosiaan tehdä mitä vain hirveyksiä. Lapsi lyö, potkii, raapii, räkii äitiään ja myös muita. Ruuat paiskoo lattialle ja ei anna edes pukea vaatteita päälleen, siitä syystä hyppeleekin lähes aina kotona alasti vaikka olisi vieraita. Kun tämä lapsi kerran meni istumaan vauvani päälle ja tökki häntä silmiin sormillaan niin sen jälkeen en ole heillä käynyt. Itse näin tapahtumat keittiöstä ja vauvani oli olohuoneessa, riehuvan lapsen äiti ei tehnyt mitään. Ei torunut, ei nostanut pois vauvan päältä. Sanoi vaan " lapset on lapsia" ja jatkoi puhumista kännykkäänsä.
Sinänsä en suoranaisesti vihaa tätä lasta, lähinnä hänen välinpitämätöntä äitiään.
Idiootti ketju. Äidit kehuvat omia lapsiaan ja haukkuvat ystäviensä lapsia. Ikää teillä mitä? Kasvakaa.
Anna ihmeessä aikaasi, voit pelastaa yhden ihmisen elämän.
Oli kuitenkin pakko avata ketju ja lukea se läpi!
Yritän peitellä vastenmielisyyteni lasta kohtaan, mutta voi olla että en aina ihan onnistu siinä.
Mä en avaa ketjuja joista jo otsikosta näkee että, ne ei kiinnosta mua millään tavalla.
tällaista ketjua
a) miesten kirjoittamana
b) muunmaalaisen naisen kirjoittamana
Siis naapurinpoika ei ole ihan täysin normaali oikeasti, käy erityisluokalla. Mutta kyllä se rassaa silti. Ja sen äiti ja muu perhe on tosi kivoja. Mutta kun asuu niin lähellä, ja pojalla ei ole kavereita, niin olen ajatellut että mikseipä se voi joskus meille tulla, kai sitä voi sen aikaa yrittää ymmärtää.
Jos elämänkatsomus/kasvatustyyli kovin eroaa on ko perheen lastenkin kanssa vaikeampaa tulla toimeen.
4-vuotiaasi ei tunnu tajuavan ikäisilleen normaalia puhettaa tai osaavan tavallisia taitoja. Vanhempi kersa on hemmoteltu ja tulossa hankalaksi teiniksi. Koita jaksaa, en viitsi tuke sinua kaiken kiusantekosi jälkeen.
Esim. autistien on erittäin tärkeää päästä harjoittelemaan vuorovaikutustaitoja, koska he eivät pysty tajuamaan sosiaalisia rakenteita yhtä hyvin kuin tavalliset.
33
Kenenkään ei passaa puhua täysin nimettömänä nimettömän tuttunsa nimettömästä lapsesta, joka jostakin syystä sattuu ärsyttämään!
Luulisi ettei kukaan loukkaannu...mutta elämä on ihmeellistä!
Lähes mitä tahansa muuta voidaan täällä kovin sanoin kritisoida, mennä henkilökohtaisuuksiin ja pahoittaa toisen mieli ihan tarkoitushakuisesti , mutta nyt ylitettiin raja.
Oikeesti, Vau!
vaikka kuinka yritän, niin hänestä on vaikea pitää. Pidän hänen sisaruksistaan ja muidenkin ystävien lapsista vilipittömästi.
Mutta tää poika on tosi huonokäytöksinen, tulee kylään ei tervehdi. Vetelehtii kummasti, ilveilee myös äitilleen. Saattaa myös sanoa vaikka paskapääksi äitiään ym.
Kahvipöydässä rohmuaa kaikkea mahdollista. Saattaa vaatia karkkia kylässäkin jos sitä ei ole tarjolla.
Synttärilahjasta ei kiittänyt, erään vieraan antamaa lahjaa arvosteli kaikkien kuullen.
Kaiken lisäksi äitinsä kehuu tätä poikaansa suureen ääneen jostain syystä tosi kohteliaaksi ja hyväkäytöksiseksi lapseksi, vaikkei todellakaan sitä ole. En tiedä miksi sitten äiti näin toimii, onkohan joku puolustusreaktio?
uskon, että usein on kyse tavoista, vaikka siitä, että saa jollakin konstilla aina tahtonsa läpi ja käyttää sitä. Täytyy myöntää, että koen äsryttävänä erään ystäväni lapsen, joka on jo kouluikäinen. Hän ei anna meidän aikuisten yhtään puhua mistään keskenämme, vaan hän puhuu kuin papupata itse koko ajan. Jos äitinsä yrittää sitten puhua minulle jotakin, lapsi huutaa koko ajan, " äiti kuuntele, mulla on asiaa" ja jos äiti vielä yrittää puhua minulle jotakin, lapsi tarttuu tosi tiukasti äitinsä kasvoihin ja kääntää ne väkisin itseensä päin, jotta häntä varmasti kuunnellaan.
Minä ainakin ymmärrän että raivostuttaa jotkut pennut, niin myös minua! Toivon todella että omastani tulisi hyväkäytöksinen, todella toivon mutta on hyvä että on niitä kauhukakaroitakin niin tietääpähän ainakin missä asioissa kasvattaa erilailla!
Minä vihaan naapurin kersaa, oikein kiusankappale eikä vanhemmat komenna lainkaan! Jopa haistattelee vanhemmille ihmisille ja huutelee kaikille.
viisastelemaan. Se ei sovi sulle.
T. EI-AP
Kun tulee tyttäreni kanssa meille " leikkimään" , kyselee tosi typeriä (8v. melkein 9v.) ja kulkee koko ajan mun perässä, pyytelee kaikkea ja vaikka mitä. No hän ei olekaan ihan tavallinen lapsi. Yritän ymmärtää.