Törkeää käytöstä vartijoilta!!!
Kävin tänään iltapäivällä kaupassa lasten kanssa. Jonot oli taas aika pitkät ja avasin sitten jonottaessani keksipaketin pitääkseni lapset hiljaa ja tyytyväisenä. Toisella tuli jano ja avasinpa limsapullonkin.
Vartija tuli huomauttamaan minulle asiasta siinä jonossa seisoessani!!! Siis ennen kassaa. Olin tietenkin maksamassa ostokset kassalla, miksi piti tulla etukäteen huomauttamaan!
Että olen vihainen. Kyllä sai myyjäkin kuulla kunniansa...
Ja jätin muuten infoon asiasta palautetta. Infon ämmä sanoi, että kaupassa on otettu tiukka linja asian suhteen. Mä en tajua, mikä ongelma tossa on, kun kuitenkin olin maksamassa ostokset. Laitoin palautetta vielä netissäkin. Enkä koko puljuuun enää jalallani astu.
Kommentit (50)
Luuletteko olevanne maailmankaikkeuden ainoita lapsellisia ihmisiä, jotka käyvät kaupassa?
Olisit antanut huutaa silloin ekalla kerralla, ei varmasti huutaisi enää. Nyt olet itse opettanut varastamaan.
Käsittämätöntä.
Vierailija:
Leima otsaan, olen otteeton lasteni suhteen. Kuten sanottu, isommat lapsetkin ovat moisesta vieroittuneet ja ymmärtävät asian tilan nykyään. Tämä kärrystä syöttäminen ei ole tapa, eikä toistu usein. Yleensä kaupassa ei käydä lasten kanssa vaan jompi kumpi vanhemmista yksin ja tämä syöttötilanne on vielä sellainen, että ollaan oltu pidempään tien päällä ja lapsi alkaa olla väsynyt tmv. Eli jos puistoreissulla poikkean kaupasta hakemaan maidon, en koukkaa banaanihyllystä hakemaan huutavalle 1-vuotiaalle banaania. Silloin saa huutaa. Aina ei tarvi seistä seiväs selässä jokaisen asian suhteen ja olla niin tiukkana. En hyväksy kaupan omaisuuden syöttämistä lapselle, mutta jos mielin saada perheelle joskus ruokaa, on pakko turvautua konsteihin. Vieläkö lisää selityksiä?
niin kauan että tavarat on maksettu. Oli sitten 1 tai 3 vee. Ostokset pitää ensin maksaa, ja sitten vasta saa avata.
että palasin kauppaan ja palaututin sen kassalle.
Oppi kerrasta, että kaupasta ei oteta mitään omin luvin, eikä varasteta, eikä syödä maksamatonta ruokaa.
Hyvin näytte kasvattavan myymälävarkaita.
Olen diabeetikkol ja on joskus ollut verensokeri tosi alhaalla ja kiire... Kassalle olen sitten vienyt pelkät banaaninkuoret, ja selittänyt miksi tein kuten tein.
Yleensä juon kaupassa omia mukana olleita pillimehuja, siis silloin jos on ollut " hätä" ...
ei kellonajat mulle yllätyksenä tule. TIedän, että tasavälein pitää syödä tai juoda jotain.
Olisiko sinunkin aihetta opetella ennakoimaan tilanteet?
Miten jos vaikka kadulla iskee heikotus? Syöksytkö lähimpään kioskiin hyllylle ahmimaan jotain suuhusi?
Mäkin meen ens kerralla vetää pohjat markettiin. Korkkailen sidukoita ja kaivan laukusta kossupullon ja mukin ja alan tekee paukkuja kaupan mehuihin.. Sipsipussi auki ja päälle jotain makeaa.. Siitä onkin sitten lyhyt matka baariin..
Ja joskus voi olla esim. kävelyllä ja ei ole mukana mitään syömistä, ikäänkuin hätätapaus. En mene koskaan autolla kauppaan ja joskus kaupassakin voi mennä aikaa. Kaikki tavallaan.
mutta kommentoin: mitä jos jostain syystä et olisikaan voinut maksaa ostoksia ennen kassaa esim varmennusongelma kortissa tms. Mitäs olisit tehnyt avattujen tuotteiden kanssa? EI toisen omaisuutta saa availla ennen kuin sen on maksanut. Sitten se omistusoikeus vastga on siirtynyt kun raha on vaihtanut omistajaa! Opetat sitten lapsesi vain vinkumaan enemmän ja enemmän. Kyllä lapsen pitää osata olla kassajonossa vinkumatta tai jää sitten kotiin! Jos menet asuntokaupoille niin asutko siellä viikon ennen ku teette kaupat, entä auto? Silläkin ajellaan pari tankilista?
Voi olla, että heikko olo tuleekin jossain muualla kuin kaupassa, mitäs sit tehdään? Tilaataanko ambulanssi?
Toi diabetes on niin huono selitys. Vastuuntuntoinen ihminen huolehtii välipalan mukaan.
kodinkonepuolelle ja laittaa sähkögrilli päälle ja paistaa makkarat. Syön ne suihini ja vien kuoret kassalle.
Näppärää ja ei tule kotona tiskiä.
En ole koskaan ymmärtänyt, enkä usko koskaan ymmärtävänikään. Mulla on kaksi poikaa, 5- ja 6-vuotiaat. En muista ovatko koskaan vaatineet kaupassa ruokia syötävikseen, mutta muuten ovat kyllä kaupassa aiheuttaneet hikisiä hetkiä... Ei ole koskaan tullut mieleenikään silti antaa kaupan ruokia hiljentääkseni heitä.
Kyllä tuo tapa on opittu ja se on kiinni vanhemmista miten asiaan suhtautuu. Mielestäni on väärin syödä kaupan ruokia.
Tavarat jotka aiot ostaa eivät ole sinun ennen maksua. lapskin jo tuon tajuaa!!!
Kyllä lapsillekin täytyy opettaa että tavarat aukastaan/syödään vasta maksamisen jälkeen!
Koska olen diabeetikko menen joka päivä kauppaan syömään lounaan ja maksan jos jaksan....
Kerroin, että komenkymmenen vuoden aikana on joskus näin käynyt ja silloin on kyseessä ollut hätätapaus. Mutta ymmärrän kyllä, että kaikki ei onnistu aina elämään ihan niin nappiin kuin toiset. Nöyrä anteeksipyyntö.
Yleensä (99 prosenttia) omat pillimehut, joista tankkaan kun tarvii.
Heittäkää lisää kiviä. Pää on puuta.
Jos mulle tulisi vartija asiasta sanomaan, pitäisin sitä ihan oikeutettuna enkä nostais haloota. Nolona pyytäisin anteeksi ja lupaisin parantaa tapani. Ehkä teen jo sen tämän teilaamisen ansiosta. Lupaan seistä suorempana kaupassa ja alkaa vieroittaa lastan pahoista tavoistaan (ai niin, mut sehän on mun tapa).