Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*Joulun Mammat ja Vauvat*~*

04.01.2008 |

En huomannut pinoa tälle porukalle, niinpä tänne sitten sen laitan. Pistäkäähän kuulumisia tulemaan.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ristiäisvalmistelut täydessä vauhdissa. Sunnuntaina siis olisi ristiäiset ja niitä valmistellessa menee tämä viikko. Eilen olin kampaajalla ja kyllä piristi mieltä kun on pitkästä aikaan hiuksissa vähän ryhtiä,tulikin kuljettua monta kuukautta tukka lättänänä. Tuttu kampaaja lupasi vielä laittaa sunnuntaina mun hiukset hyvin ennen ristiäisiä,kivaa. Vaatteet on vielä hakusessa,mitkään vanhat juhlavaatteet kun ei mahdu päälle. Lapsille onneksi on juhlavaatteet valmiina,ettei tarvitse niiden takia juosta kaupoilla ja miehille tuo vaatetus asia on vähän liiankin helppoa,ei kun puku päälle vaan ja menoksi. =)

Pidättekö te muut isot ristiäiset? Meille tulee 30henkilöä+tämä oma viiden hengen poppoo. Kaikki muut on ihan lähisukulaisia eli vanhemmat,sisarukset perheineen ja mummot ja papat,paitsi kummit(3kpl)ovat suvun ulkopuolelta. Osan tarjottavista päädyin tilaamaan leipomosta ja osan teen itse,pääsee sitten vähän helpommalla sen suhteen,perjantai ja lauantai pyhitetään suursiivoukselle,multa kun jäi se joulusiivouskin tekemättä,että jos nyt sitten siivoaisi ihan perusteellisesti.

Vauva on kyllä ihana,nyt vasta olen päässyt kunnolla nauttimaan tästä vauva-arjesta,tuo ensimmäinen kuukausi kun meni sairastelun merkeissä,onneksi pikkuinen sentään pysyi terveenä,vaikka ympärillä oli jos jonkinmoista tautia. Öisin syö yleensä kaksi kertaa,kolmannen kerran syö seitsemän maissa,mutta jatkaa sitten vielä unia,itse nousen siinä vaiheessa ylös isompien lasten kanssa. Yöt menee siis pääasiassa saman kaavan mukaan,mutta päivissä ei ole edelleenkään mitään rytmiä,kaksi edellistä on kyllä tässä vaiheessa nukkuneet ulkona vaunuissa 4-6 tunnin päikkäreitä,mutta ei tämä neiti,hyvällä tuurilla saattaa nukkua kaksi tuntia,mutta sinä aikanakin saa käydä laittamassa tuttia suuhun välilä montakin kertaa. Eilen nukkui tunnin vaunuissa ja autossa 15min. Siinä eilisen päivän nukkumiset. On silti aika tyytyväinen(ainakin jos saa olla sylissä),vaikka ei juurikaan nukkuisikaan ja yöt menee samanlaisesti nukkuu sitten päivällä paljon tai vähän.

Meillä ei ole edelleenkään mustasukkaisuutta,vaikka tuo keskimmäinen on vasta 1v8kk ja ennen vauvaa viihtyi kyllä tiivisti äidin helmoissa,nyt touhuilee pitkiäkin aikoja omia juttujaan ja vauvan synnytyä alkoi syödä kokonaan itse,vaikka olin ihan varma,että kävisi päinvastoin. Tuttia yrittää kyllä kovasti laittaa vauvan suuhun,vaikka vauva ei itkisikkään ja leluja kantaa usein vauvalle ja nehän tietysti laitetaan aina pään päälle,niin että kyllä vahtia saa koko ajan. Keskimmäinen kun syntyi,niin esikoinen(silloin2v4kk) oli todella mustasukkainen,yritti koko ajan lyödä ja purra vauvaa,se oli ihan hirveää aikaa,onneksi nyt ei ole samanlaista,ainakaan vielä. Nyt tuo esikoinen on jo 4v. ja on kyllä suureksi avuksi,laittaa tuttia suuhun ja näyttää leluja vauvalle. Selvästi vauvakin nauttii kovasti isoveljen seurasta.

Nyt täytyy ruveta valmistautumaan kaupungille lähtöä varten,meillä on tapaaminen papin kanssa ja samalla reissulla haetaan servetit joihin on painettu vauvan nimi.

Himpula ja neiti huomenna 5 viikkoa

Vierailija
62/78 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edelleen kaikille myötätunnosta :)

En uskalla sanoa edes ääneen, mutta meillä meni siis hyvin pe-su, ma huusi 9-16 (söinko jotain väärin, vaikea dietata maitoa, munaa ja soijaa, kun ei esikoiselta ehdi perehtyä kunnolla asiaan), sen jälkeen on ollut taas kuin unelma.

Käytiin eilen allergialääkärillä, joka laittoi mut maidottoman ja munattoman ruokavalion lisäksi soijattomalle dietille. Näillä mennään 1kk, sitten koitan taas käyttää maitotuotteita ja katsotaan muuttuuko tilanne (tai mikä se on ylipäänsä tämän kuukauden näillä eväillä). Neiti on ylipäänsä herkkä reagoimaan kaikkeen, lääkäri sanoi, että toiset vaan huutavat täysillä ihan kaikkea mitä tuntevat, oli se sitten mikä asia tahansa. Pitää hoidella lempeästi ja hellästi (miten niitä vauvoja muuten hoidellaan???). Edellisen lääkärin ohjeista poiketen tämä kehoitti syöttämään 2.5h välein päivällä, jotta yöllä ei olisi niin suuri energiantarve ja saisin itse levätä paremmin. En tiedä mahtoiko se olla syynä vai mikä, mutta meillä nukuttiin viime yönä 5h putkeen! Eikä tosiaan ainakaan ole vaivoja tuosta tiheämmästä syönnistä tullut, joten ehkä refluksi ei ole sitten meidän vaiva. Tai tiedä noista. PH -mittaus jätettiin toistaiseksi, ei pitänyt tuo lääkäri todennäköisenä, ennemmin sanoi huudon olevan varmaan monen sattuman summaa. Mutta siis ihanaa, kun on niin monta huudotonta päivää, toivotaan, että jatkossakin.

Esikoisista oli puhetta. Meidän 1v10kk on tosi kiinni äidissä ja muuttanut meidän sänkyyn... Mutta suht hyvin on mennyt, pitää kyllä siskoa hyvänäkin. Yritetään antaa omaa huomiota mahd. paljon (ollut kyllä neidin huudon vuoksi tosi hankalaa).

Meidän neidillä oli pieni reikä sydämessä kammioiden välissä, kun syntyi. Tänään kontrolloitiin ja reikä oli edelleen siellä. Ei kuulemma ole haittaava, mutta katsotaan uudemman kerran 1v iässä.

Ollaan siis pysytty kiireisinä jo näiden lääkärireissujen puitteissa...

Jaksamista kaikille!

-Terppari ja neiti, kohta 6vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten hetki aikaa, ennen kuin kömmin itsekin perässä :)

Nukkumisest: Meillä tämä vauva on kyllä ainaskin miljoona kertaa helpompi kuin edellinen. Muistan, että omasta mielestä edellinenkin oli helppo (vaikka ei koskaan viihtynyt sitterissä 2 minuuttia pidempää, huusi vaunuissa ja automatkoja ei voinut suunnitella ilman bussipysäkki-pysähdyksiä, eikä ylipäätään saanut laskea mihinkään vaakatasoon). Tämä tyyppi sen sijaan viihtyy sitterissä itsekseen todella hyvin (toisaalta meillä on ny tärinä-sitteri ja toisaalta ympärillä on kokoajan elämää), nukahtaa itsekseen omia aikoja sänkyynsä tai sitteriin ja kertaakaan ei ole tarvinnut autoa pysäyttää huudon vuoksi ... niin ja vaunumatkatkin saattaa tyytyväisenä vain tapittaa kyydissä.

Yöt: ovat olleet tähän asti tiuhaan imetettyjä, mutta nyt vihdoin ja viimein tieheänimun kausi on ohi ja pidentää yö yöltä imemisvälejä niin että viime yö meni 5, 4 ja 3 tunnin välein. MEnee yleensä klo 21 nukkumaan ja nukkuu yhteensä n 12 tuntia.

MAsuvaivat: Ovat hellittäneet. Olen nyt kohta ollut kaksi viikkoa maidottomalla ja munattomalla, joten huomenna yritän muistaa hakea kaupasta korviketta ja tehdä pika-koti altistuksen. Jos oireet tulee esiin niin varaan ajan allergialääkäriltämme oikeata altistusta varten. Jos oireita ei tule niin puran maidottoman dietin.

Kakasta: Terppari puhui ryyneistä kakassa. Omasta mielestäni se juuri on normaalia kakkaa. Esikoisella ei tullut kuin oireettomaan aikaan normaalia ryyni-kakkaa, muuten oli vetistä-liejumaista-tahnamaista tai limaista. Ryynit hävis samaan aikaan kun koliikkikin alkoi. Nyt tällä kaverilla ryynit on hävinneet taas kokonaan kakasta ja tilalla on vetinen vaahtokakka, joka vissiin johtuu suihkutisseistä... mutta on pysynyt hyvin keltaisena, eikä haise. On kyllä niin vetistä, että imeytyy kokonaa n vaippaan. PAri kertaa on ollut vihreitä kakkoja (tuon Apetit -mainoksen värisiä)

Isoveikan mustasukkaisuudesta: MEillä on kanssa nyt 1v 7kk isoveikka, joka ei ole ollenkaan mustasukkainen. Tuntuu olevan aidosti iloinen pikkuveikasta ja on antamassa aina tuttia. Aamulla menee kurkistamaan aina vauvan sänkyyn ja paijailee hyvin. Samaan syliin ei ole pitkään aikaan ängennyt.

Mutta aivan ihana pikkainen on. Huomenna on neuvola ja saadaan vihdoin tietää mitä tyyppi painaa. Viimeksi oli neuvolassa viikon ikäisenä.. mutta nyt nukkumaan

Mymmeli ja poitsu 6vk

Vierailija
64/78 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tuon tunteen, kun ei uskalla ääneen sanoa että hyvin menee :) Toivotaan, että jatkuu edelleen hyvin. Tuo soija juttu voipi olla ihan hyvä myös sulkea pois. Voihan olla, että se maanantainen johtui soijasta. Tai sitten jossakin syömässäsi oli maidon tai munan jäämiä. VAhinkoja kun sattuu niin helposti. Itselläni on ollut täysi työ olla nuolematta esikoisen ruoan jämiä sormista kun kokeilen onko puuro kuumaa vai ei. Myös voi-veitsi on meinannut sekoittua oivariinirasiasta Keiju-rasiaan.

KAikista eniten dietissä risoo se, että kahviloista ei tahdo löytyä mitään mitä voisi suuhun laittaa. Ylläriksi monet kahviloiden sämpylät/patonkileivät sisältävät maitoa itsessään joten mitään suolasta ei tahdo saada muuta kuin salaattia. Viime sunnuntaina Kampissa oli kaksi kahvilaa auki, eikä kummastakaan löytynyt mitään!!! Eivätkä suostuneet tekemään erikseen maidotonta sämpylää. Kroisanteista ei viitsinyt alkaa kaivaa tuoteselostetta vaan sanoi vain ettei tiedä. Tiedän että joidenkin leipomojen kroisantit on tehty kasvirasvaan.

no nyt menen nukkumaan...

Vierailija
65/78 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas parin päivän jälkeen....

Neuvolassa käytiin ja neiti oli keränny neljän viikon ikään mennessä 700 g painoa lisää syntymäpainoon nähden. Pituutta oli kans tullu 4 cm ja hattu oli 3 cm lisäys. Eli tosi hyvin kasvaa:-D

Pari yötä meni tuossa seurustellessa tyttelin kanssa, päivät nukkuu kuin tukki. No eilen illalla sitten pakko valvotusta ja viime yö meni aivan loistavasti - ei pitäis kehua, ens yö sitten varmasti taas seurustelua.

Kuulin kauhukseni, että meillä jälkitarkastukset tekee omalääkäri joka on ihan kauhea tyyppi. Viimeisin lääkäri, jonka antaisin tehdä mokoman tarkastuksen. Pakko kai mennä yksityiselle, onko kellään tietoa, paljon maksaa????

Tämä on kyllä meidän viimeinen lapsi, mutta silti kauhea vauvakuume jo iskemässä, hyvä etten jo vauvakuumepuolelle kurkkinu - iskekää nyt ihmeesä minulle järkeä päähän!!!

Kakkajuttuja.... täällä kakka edelleen ihan keltasta, mutta tosi harvoin tulee. Kun muistaakseni korvikkeilla on pidentyny väli - mitä sitten kun imetys loppuu, tämä vauva kakkaa varmaan kerran kuussa:-0 Mutta oon kyllä käsittäny, että ryynikakka olisi normaalia, voin olla väärässä

No tässä taas löpinää kerrakseen- Mukavaa torstaita kaikille

P-M + touhukas rinsessa 4 vko

Vierailija
66/78 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti voimia toivon vauvan kanssa valvoville, meidän neiti 1kk on ajoittain hiukan itkuinen, jalkoja pitää tiukkaan suorana ja valittelee, lievää vatsavaivaa siis...

Meillä arki on vielä aika päiväkohtaista, mitään rytmiä ei ole ja aika kädetön tässä on, hommia olisi vaikka muille jakaa, mutta päivät kuluu vauvaa kanniskellessa tai sohvalla tissitellen;-) Aika aikaas, eli kohta vauva toivottavasti viihtyisi hiukan itsekseenkin. Eilen leikkasin pinon kankaita, toiveissa päästä lähipäivinä ompelemaan, toivossa hyvä elää.

piitu-miinalle piti takoa järkeä;-) Itsekin olen hiukan ristiriitaisissa tunnelmissa myös, tämänhän piti olla vimoinen vauva, hei minulla lapsia jo kuusi! Luulen että hormoonit tekee tepposiaan, mieli on haikea, mutta onneksi kevään tullessa ja vauvan kasvaessa luulisin, että elämä jatkuu eteenpäin ja nautin siitä että vauva arki helpottuu. Mutta moni painii tässä vaiheessa samojen asioiden kanssa.

Nyt riennettävä taas koulutielle..

Jaksuja kaikille!

Ponnari ja pieni neiti 1kk

Vierailija
67/78 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää siis herralla oli 6vk, paino 4420g ja pituus 56cm. (3055 ja 50). KAikki ihan hyvin. Jälkitarkastus tehtiin mulle. Painoa oli jäänyt 3 kg (niin kuin viimeksikin). Muuten kaikki hyvin.

Käytiin myös kurkkaamassa perhekerhossa... alan nyt käymään siellä, kun tuo poitsu ei ole välittänyt muskarista. Mieluummin saa sitten leikkiä vapaasti muiden lasten kanssa.

Yöunet senkun pitenee... viime yönä nukkui ekaa kertaa 6h putkeen! 21-03 ja sitten söi seuraavan kerran vielä kuudelta ja nukkui parituntia aamu-unia. Illalla oli kyllä vähän vatsavaivainen.

mutta siis kaikki hyvin... nyt alan valmistautua tallille lähtöä varten.

Vierailija
68/78 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin kerkeää istahtamaan koneelle hetkeks...

Meillä siis poika synty 5.1.08 3160g ja 51cm. Kotiin päästiin 7.1 ja täällä ollaan nyt arkea harjoteltu. : )

Jätkä kasvaa niin että kohina kuuluu, laitokselta lähtiessä paino oli vielä laskussa (3070g) mut tänään kävi neuvolan täti kotona ja nyt paino oli jo 3640g!! Eli maitoa tulee. : )

Tosi jäntevä kaveri, päätään pitelee pitkiä aikoja pystyssä ja terveydenhoitajaki varotteli ettei kannata yksin jättää mihinkään. Ja ikää on alle 2viikkoa vanha!

Tähän mennessä meillä on ollu yks itkusempi ilta/yö, muuten ollaan vielä päästy melko vähällä.

Syli on maailman paras paikka ja kovalla äänellä ilmotetaan jos joku asia ei heti tapahdu. Mutta sitten kun tapahtuu niin olaan taas kovin tyytyväisenä. : )

Kantoliina on meillä ollu tosi hyvä juttu! Muutaman kerran vaati opettelua et sai pienen sinne hyvään asentoon, mutta helpottaa kyllä kummasti ku kädet jää vapaaks. Pitäis vaan harjotella lisää niitä sidontoja.

No onpa tää nyt vaan meistä kertovaa... Eka lapsi niin mustasukkasuus ongelmia ei ole, koirakin ottanu vauvan yllättävän hyvin vastaan. Nyt viime päivinä vasta enemmän käyny haistelemassa. Vauvan leluja on kyllä viemässä kun silmä välttää...

Voimia kovasti kaikille joilla itkuset vauvat!

Niin ja vauvakuumeesta... mullakki on semmonen olo et apua, älä kasva niin nopeasti, ole vielä pitkään vauva! Kai ne on ne hormoonit mitkä saa mielen höperöks. Vaikka meille kyllä saa vielä tulla lisääkin lapsia, mutta ei kuitenkaan ihan heti. : )

Nyt hetkeks sohvalle pitkälleen lehden kanssa ku pikku pomo nukkuu...

odottelija ja odotuksen palkinto, poika 12vrk

(pitäis vaihtaa nimimerkki)

Vierailija
69/78 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pikaisesti nyt ilmoitan että mekin saatiin nyyttimme jo viikko sitten 10.01.08 klo 16.06 ja rv:t oli 41+6. syntymäpaino 4180g ja pituus 52cm reippaasti isompi kuin esikko. nyt en ehdi enempiä rupatella mutta palailen kyllä linjoille jahka tämä elämä alkaa meillä tasottua. remppamiehet pääsee nyt asunnolla hommiin mut meinaavat fuskata sen minkä ehtivät...

Vierailija
70/78 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä kaikille :)

Meillä täällä on tää viikko on ollut melkoisen raskas. Meidän pikkumies on paukutellut urakalla ja itkeskellyt masua. Samaa oli alussa, mutta se helpotti vyöhyketerapialla ja maitohappobakteereilla. Nyt kun viisi viikkoa tuli täyteen, alkoi sama, ja sitä on nyt sitten viikko yritetty lievittää kaikilla mahdollisilla keinoilla. Viime yö oli melkoista valvomista, kun käninää ja ähellystä oli koko yö ja nukuttiin 15min pätkissä... aamulla en osaa sanoa kumpi oli enemmän puhki, minä vai poika. Mutta kummasti sitä taas päivän on jaksanut kun pikkuinen sai ähellyksellään tulokseen punnerrettua vaippaan aamulla ja itkeskelyn takaa paljastui taas sama aurinkoinen pikkumies, joka jaksaa viuhtoa ja ottaa kontaktia -ja samalla sulattaa äidin sydämen. Mutta samalla taas pelkään ens yötä...

Lueskelin että kuuden viikon kohdalla saattaa olla ns. tiheämmän imun kausi, voisikohan tämä olla osaltaan sitä kun tuntuu että pikkuinen on tunnin-puolentoista välein haluamassa rinnalle? Aiemmin oli 2-3h välein...Aloitin kanssa maidottoman ja munattoman ruokavalion, josko se voisi olla osasyynä vatsavaivoihin- vaikka neuvolasta sanottiin että jokaisella vauvalla on vatsaongelmaa, on kuulemma normaalia. Mutta jos jotain vaan pystyy itse ruualla tekemään asian suhteen niin mielellään sen tekee!

Piitu-Miina kyseli jälkitarkastuksesta. Meillä oli neuvolassa sama homma, eli omalääkäri tekee sen. Mä kävin yksityisellä viime viikolla, oli sellainen vanha synnytyslääkäri kyseessä -Otti vastaan Mehiläisessä. Maksoi yhteensä käynti+todistus kelaa varten 70e. Todistuksen osuus oli 14e. Mä kävin mieluummin siellä, kun toi meidän omalääkäri ei ole kaikkein pätevimään oloinen...

Jaahans, pikkumies kutsuu taasen. Ilmeisesti maitoa huutelee. Voimia kaikille ja hyvää viikonloppua :)

Oonaliinu &poika 6vkoa

p.s. meillä on viikon päästä sunnuntaina kans ristiäiset, hiukan jännittää miten kaikki menee. Varattiin pieni kappeli Espoosta ja siellä kahvitellaan tilaisuuden päätteksi. Annoin itselleni sen verran periksi että tilattiin tarjoomiset valmiina leipomosta, en edes yritä itse leipoa mitään!

Vierailija
71/78 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika,2vk

kilo

painoa

tullut

pituutta2cm

pää3cm

edelleenkään

ei

näppäimet

toimi.............................................................:((((((((((((((((

Vierailija
72/78 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut viimoisille vauvansa saaneille!!! Jännä aatella, että toiset vasta vauvan saaneet ja meidän neiti jo 6vko!!! Huhhuh että menee aika nopeesti.

Mustasukkaisuudesta oli puhetta. Meillä on kyllä pahimmilta mustis kohtauksilta vältytty. Onhan toki sitä pientä tavallista, että " vauva tissiltä pois" komentelua ja sillai. Ainoastaan kahtena yönä on yrittänyt tulla meidän viereen, mutta olen saanut passitettua takaisin omaan sänkyyn. Ja ennen reagoi kaikkeen yöllä ja tulikin helposti otettua viereen.

Meillä on esikoisella kova yskä ja pikku neitikin rohisee aikaslailla, vallankin yöllä (vaikkakin sänky on pääpuoli koholla). Tutinkin yökkii yöllä pois, jos yrittää antaa. On kyllä nukkunut hyvin (kop-kop koputtaa puuta), mutta heräillessä tarvitsee pitää pystyssä hetkisen että limat tai maidonjämät saa nieleskeltyä pois. Viime yönäkin nukkui 22.15-4.15 ja 4.30-7.30 ja nyt on nukkunut puoli kasin tissittelyn jälkeen ihan sikeesti ja lähes rohisematta, kun siirsin sitteriin.

Anopin sieltä pitäisi kohta puoleen tulla jeesailee ristiäisjärkkäilyissä. On kova täti siivoilemaan ja lupasi tulla siivoomaan ja leipomaan. Ei täällä kyllä kamalaa sotkua ole, mutta eipä tuo haittaa vaikka tulee viikkosiivouksen tekemään, ei se mitään mielipuuhaani ole.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Janica ja nuppu 6vko

Vierailija
73/78 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksi voi sanoa, että onneksi tieheäimun kauden jälkeen imetysvälit taas pitenevät ja varmaan helpottuvat konsanaan.

Meillä oli viime viikolla aikalainen tiheäimun kausi, joka kesti melkein viikon, mutta nyt taas posotellaan hyvin unta palloon. Viime yönä nukkuyi 8 tuntia (21-05)!!! Kerran laitoin välissä tutitn suuhun.

No nyt heräilee täytyy mennä...

Vierailija
74/78 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolikki meillä jatkuu...voimia vie mutta on vaan jaksettava.

meillä poika olisi vain sylissä ja kädet väsyksiin saa vatkata ja veivata.

sylis on hyvä mut kun pois laitat niin huuto alkaa ja sit sitä riittää...eli on jo tavallaan tottunu kolikin takia siihenkin et sit sylis koko ajan olisi ja tuttia meil poika syö tosi huonosti(viellä sekin) eli sit alkaa huuto jos tutti tippuu kun unessa ja ilman tuttia ei nukahda kun huutaa siks jos ei mitään mitä lutskuttaa...

ei tämä aina ole niin ihanaa ja helppoa tämä arki...niin kuin elokuvissa.

isompi neiti kaipaa huomiota ja itsellä paha olla kun ei ole tarpeeksi aikaa toiselle...

mies tekee nyt töitä ja päivät olen melkeimpä yksin lasten kanssa ja illat ja yöt sit viel valvon ja heijaan poikaa...

meillä on kokeiltu kaik maailamn lääkkeet mitä kolikkiin keksitty tai no meil ne ei vaan auta...

nyt alotan itse maidottoman ruokavalion ja kokeillaan viel sitä. itse siis lopetettava kaik herkut jne...

elkää ihmetelkö jos kirjotus virheitä kun välil kirjaimet tuntuu et hävii näkö kentästä.

haluis niin lukee teidän juttuja ja kirjotella aina itse(siihen raskaus aikana oppi) mut ei vaan kerkii...

huomena ois ristiäiset sit meillä ja poika saa sen virallisen nimen...

ois vaik kuin viel hommaa tehtävä mut kunn ei jaksa nii ei...koht viel kaupungil hoitaa asioita ja tekee ostoksii huomisee varten.

meil sit saa neiti lasit oli näkö tosi huono ja siks karsastusta ilmeni.saa nähdä kuin toi 3-v neiti sit laseja pitää.

tänää oli neuvola ja poika oli kasvanu kivasti 56cm pitkä ja öö nyt paino ei muistis mut kuitenkii hyvin paino noussu-itse viel täys imetän.

mut ei auta ku mennä jatkaa hommii...

laitelkaas lastenne nimiä jos on kastettu....

manja ja tuleva elias(4.12 syntyny)

Vierailija
75/78 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa tulin lueskelemaan teidän kuulumisia, ihan kaikkea en ehdi edes lukea...

Täällä siis tyttö syntyi 31.12., eli maanantaina 3 viikkoa tulee täyteen. Alku mennyt ihan kivasti, tosin vajaan viikon verran ollut ilmavaivoja ja niitä sitten huudetaan lähinnä yöaikaan. Kovasti yrittää punkea ja suoristella jalkojaan, mutta kun ei tule pieru niin ei tule. Röyhtäistä ei jostain syystä osaa ruokailun jälkeen ollenkaan. :(

Annetaan nyt lääkettä ilmavaivoihin ja toivotaan, että se helpottaisi.. Ei kuitenkaan koko yötä huutele, maksimissaan 4 tunnin huutoja eikä sitäkään yhtä soittoa. Yö ja päivä tuntuu olevan tytöllä päälaellaan, mutta ei kai sillä vielä tässä vaiheessa ole väliä.

Mutta maailman söpöin lapsi on täälläkin :) ja aivan valloittava tapaus! Tosi tarkkaavainen ja jäntevä tyttö, painoa ja pituutta on tullut jo kovasti lisää.

Mulla kanssa tullut jo ikävä isoa raskausmahaa ja kauhulla ajattelen jo nyt, miten nopsaan tyttö kasvaa ja kohta ei enää ole pieni ja suloinen, tuhiseva käärö... ihan hassua :D

Yritän päästä palstailemaan tässä lähipäivinä tai ainakin viikkoina :) Kovasti vielä opettelemista tuoreilla vanhemmilla, vaikka moni asia jo rutiinilla sujuukin.

Paljon tsemppiä ja voimia kaikille koliikkivauvojen vanhemmille ja kaikille paljon paljon nautinnon hetkiä omien kullannuppien kanssa :)

Gaiole ja piiperö kohta 3 viikkoa

Vierailija
76/78 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä uusille että vanhoille joulukuisille!!

Ajattelin muutaman rivin naputtaa minäkin, vaikka poika otti ja syntyi jo 9.11 (la 2.12) ja onkin jo kaksikuinen.

Meillä on muuten sujunut ihan tosi hienosti, mutta kaikesta varjelusta huolimatta poika sairastui jo ihan muutaman viikon ikäisenä :(. Ravattiin lääkärissä vähän väliä kuunteluttamassa kuuluuko rohina keuhkoista ja viimein saatiinkin sitten antibiooottikuuri kun keuhkot rohisisvat, se ei kuitenkaan auttanut vaan jouduttiin lopulta viemään poika sairaalaan hengitysvaikeuksien takia. Siellä toivuttiin neljä päivää (tai hän toipui, minä tulin kotiin kun täällä sairasti myös 1v ja 5v, molemmilla hirveä röhä, molemminpuoliset korvatulehdukset ja kuumetta) ja syyksi paljastui RS-VIRUS. Että ottakaa ihan tosissaan ne varoitukset ettei vauvojen kanssa marketteihin jne. Me ei edes käyty missään mutta ilmeisesti appiukko toi taudin mukanaan. Kamala oli seurata kun toinen koettaa saada ilmaa, sieraimet levisi joka sisäänvedolla ja kyljet meni ihan kuopille pahimmillaan, lima oli todella sitkeätä eikä tuon ikäinen pysty sitä vielä itse saamaan rykimällä pois. Poika oksensi sairaalalla 10cm pituisen limajojon, joka oli täynnä suurin ilmakuplia, oli siis kurlannut jonkin aikaa kurkussa se :(

Ennen sairaalaan joutumista ehdittiin kuitenkin pitää kasejuhlat, poika sai nimekseen Saku Olli Antton. Mielenkiinnolla odotan millaisia nimiä muut joulukuiset saavat!!

Nyt Saku voi jo tosi hyvin, on terhakka kaksikuinen joka seurustelee innokkaasti, haastelee juttuja ja hymyilee ihanan valloittavasti :D. Käytiin eilen neuvolassa ja 2kk mitat olivat 4985g ja 56,5cm (synt.2910g ja 47cm)

Nyt kun vielä selvittäs esikoisen koulusta mukanaan tuomasta oksennustaudista ilman että nuo pienet 1v ja Saku sen saa niin sit menee hyvin. Olen jo päättänyt etten liiku minnekään ennenkuin influenssa-aalto on pyyhkinyt Itä-Suomen yli, ei kiitos enää sitä tähän!!!

Minjuska ja sairasteleva Sakki: Saku 2kk, isosisko 1v3kk, isoveli 5,5v ja isosisko 7,5v

Vierailija
77/78 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi manja, samaistuin täysin sun viestiisi vielä, vaikka meillä ne tolkuttomimmat itkut on takana jo. nytkin tässä neiti sylissä heilun ja kirjoitan. mulla ihan samat riittämättömyyden tunteet kuin sullakin esikon suhteen, kun vauvan kantaminen ja nukuttaminen vie kaiken ajan ja voimat!voimia sulle ja muille joiden vauvoilla on itkuisuutta, masuvaivoja tms. uskomattoman rankkaa!

meillä on itkut tulleet siis takaisin, tosin paljon lievempinä. huutaa enää iltaisin, yöt nukutaan. suklaata tekee joka päivä mieli, mutta diettaan nyt vielä kuukauden varuiksi. kamala fiilis, kun odotan vaan että vauva-aika menisi vauhdilla ja elämä helpottaisi.

onnea tamatulle!

pakko taas lähteä liikkeelle, pelkkä hytkytys ei riitä..

-terppari

Vierailija
78/78 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa hyvin samanlaiselta, mitä meillä oli esikoisen kanssa. Eli ei saanut käsistä laskea päiväsaikaan. Oli tosin tosi tyytyväinen sylissä, kunnes ilta koitti ja alkoi sitten huutokonsertti. Silloin jos olisin keksinyt kuulosuojaimet laittaa päälle niin olis ollut kivempi kanniskella, mutta usein ulos lähteminen helpotti. Sillon oli kesä niin ei tarttenut pukea, kun vaan laittaa vauva kantoliinaan ja lähteä koiran kanssa ulos. Kerran naapuri kertoi luulleensa että on menossa kissatappelu kun oli kuunnellut huutoa kun oltiin kävelyllä. Ulkona sen huudon jotenkin vain kesti paremmin, kun ei kaikunut seinissä. Toinen hyvä oli imurointi vauva kantoliinassa, mutta siinä tuli hiki.

Terpparille tsempitykset... toivottavasti vaan ohimenevä vaihe tuo iltahuutelu. Voihan olla että alkaapi tiheänimun kausikin ja sen takia iltasella on itkunen kun on nälkäisempi. Tai sitten olet huomaamatta syönyt jossain maitoa tai soijaa tai kananmunaa tietämättäsi.

Mymmeli ja pikku-ukko6vk