unettomuus raskaana
Mä oon nukkunut viime yönä vain ja ainoastaan kaks tuntia..väsytti kyllä ihan älyttömästi, mut uni ei vain tullut. Nyt on pää kipeenä ja hermot kireellä. Onko tää ihan normaalia näin raskaana? Saako raskaana ollessa syödä unilääkkeitä?Mulla viikkoja 35..
Kommentit (8)
Minulla rupesi sitten verenpaine jo nousemaan unen vähyydestä ja määrättiin unilääke tai oikeastaan ne oli rauhoittavia. En sitten syönyt niitä kuitenkaan mutta tieto siitä jo, että apu on lähellä jos tilanne menee oikein pahaksi niin auttoi! Kärsin suurinpiirtein viikoilta 32 tuosta unettomuudesta loppuun saakka. Välillä onneksi oli parempia öitä ja yritin sitten päivällä nukkua. Lääkäri sanoikin, että missään nimessä ei saa päiväunia jättää nukkumatta jos niihin mahdollisuus, että se ei vaikuta yöuniin kuitenkaan.
viime raskaudessa mullakin alkoi unettomuus loppuvaiheilla, nyt menen puolessa välissä ja unettomuus on jo alkanut. Eli tosiaan hormonit valmistavat valvomisiin... Mikä on hupaisaa kun ajattelee, että nyt vielä saisi nukkua - tai joo itse en saa, kun pitää mennä kuitenkin töihin ja hoitaa esikoinen.
Mutta ota tosiaan puheeksi neuvolassa. En usko, että unilääkkeet ovat hyväksi, mutta voisit kokeilla ns. meditaatio-juttuja, tarkoitan rentoutumisharjoituksia.
Tsemppiä ja voimia!
Ne on ne hormonit todellakin. Mua auttoi nukahtamaan se, että kuunteli musiikkia tai radiota erittäin hiljaisella äänellä nappikuulokkeesta.
Joka yö tälläki viikolla oon heränny, väsyttää mut ei vaan uni tule, on sitten ärsyttävää... Mutta päivisin pystyn kyllä torkkuja ottamaan, saatan nukuhtaa sikeästikin..
Vähän vaihtelevasti yöt menee täälläkin mutta yksi asia minkä olen huomannut jos yöllä herää eikä uni meinaa tulla niin kokeilepa käydä vessassa vaikkei hädän tunnetta olisikaan. Minulla ainakin on tuo helpottanut kun kyllä sieltä aina jonkunmoinen liru on tullut. Ja jos ei vieläkään nukuta niin olen suosiolla noussut ylös esim jos lehti on jo tullut luen sen ja sitten uudestaan sänkyyn josko sitten vaikka nukuttaisi. Ja ne päiväunet jos niihin on mahdollisuus.
Miten mahdat selvitä vauvan yöheräilyistä???
Mä oon nukkunut viime yönä vain ja ainoastaan kaks tuntia..väsytti kyllä ihan älyttömästi, mut uni ei vain tullut. Nyt on pää kipeenä ja hermot kireellä. Onko tää ihan normaalia näin raskaana? Saako raskaana ollessa syödä unilääkkeitä?Mulla viikkoja 35..
oli ihan koiranunta...nukuin sitten päivällä.
Hormoonit ne valmistelevat sinua siihen että vauva saattaa valvottaa. Jos nyt kuitenkin unet tosi vähäiseksi jää, kysy apua neuvolasta/ lääkäristä. Toivottavasti sulla on mahdollisuus myös päikkäreihin!